Swap uitgevoerd met Ledge Live, crypto weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik heb zaterdag een swap via ledger live uitgevoerd. Normaliter zou ik het via een CEX doen maar dacht dat ik met een DEX misschien goedkoper uit was.

Vooropgesteld ik ga dit nooit meer via Ledger Live doen want je krijgt geen support en fees zijn torenhoog. Bijna 100 euro aan fees betaald. Ondanks dat er stond dat transactie kosten 28 euro zouden zijn (nog hoog). Daarnaast is transactie geschiedenis ook leeg?

Het ging om MATIC die ik ruilde via ethereum chain voor ETH via Paraswap.

Er werd een Paraswap applicatie geïnstalleerd op mijn Ledger.

Wie ziet waar de ETH heen is gegaan? Want ik zie wel in de laatste regel (Interacted to:) mijn ethereum adres staan?

https://etherscan.io/tx/0...a6436699b26b2bf62aa4c58c9

Voor diegene die mij succesvol helpt zal ik een leuke beloning toesturen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
Zo te zien staan ze nog pending naar paraswap toe.
Te lage gas fees?

Probeer deze tutorial eens: YouTube: Fix Pending Ethereum Transactions (Update/Replace/Delete for MetaMas...

Nooit zelf gebruikt.

Edit:
Disclaimer, dit is enkel wat ik zelf gegoogeld heb. Dus zoek zelf eerst voort tot je begint.
Wacht eventueel nog andere antwoorden op je vragen af.
Ik zou niet willen dat je nog minder aan je ETH aan kan dan ervoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Overgeef Dave op 02-01-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik kreeg antwoord van paraswap dat de transactie is uitgevoerd op basis van WETH. Geen idee waar ik ze dan kan zien want in mijn hardware wallet zie ik dat niet. Zal zo met wallet connect kijken of ze in paraswap kan vinden.

Ik had juist medium gas fees gekozen om de transacties juist door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:07

knakworst

Get more sats!

Vaevictis_ schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:29:
Ik kreeg antwoord van paraswap dat de transactie is uitgevoerd op basis van WETH. Geen idee waar ik ze dan kan zien want in mijn hardware wallet zie ik dat niet. Zal zo met wallet connect kijken of ze in paraswap kan vinden.

Ik had juist medium gas fees gekozen om de transacties juist door te laten gaan.
Bekijk je portefeuille adres eens in debank.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik zie dat je 1.2937 Eth ontvangen hebt op 30 december. Je totaal is 29.6731 Eth.

https://debank.com/profil...bc1d23b5dca7136f2/history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
knakworst schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:25:
Ik zie dat je 1.2937 Eth ontvangen hebt op 30 december. Je totaal is 29.6731 Eth.

https://debank.com/profil...bc1d23b5dca7136f2/history
Maar niet in mijn ledger wallet. Het is WETH dus moet deze nog u wrappen.

https://debank.com/profil...nalysis&token=eth_ETH_eth

[ Voor 13% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-01-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vaevictis_ schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Maar niet in mijn ledger wallet. Het is WETH dus moet deze nog u wrappen.

https://debank.com/profil...nalysis&token=eth_ETH_eth
Installeer dan metamask in je browser, connecteer ledger met metamask, ga naar uniswap, en converteer weth voor eth.

Hiervoor moet je blind signing activeren op je ledger. En gebruik geen firefox daar werkt het niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 02-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Klopt FF heeft geen USB serial support. Maar eh als ik metamask wallet aanmaak en Ledger koppel en dan naar uniswap (of paraswap) ga. Zie ik mijn adres 0x495167Ff25E68a33918B8c0bc1d23B5dCa7136f2 staan met juiste aantal ETH alleen als ik dan WETH kies staat er 0.

Overigens debank.com kom ik niet verder want dat is een betaalde site. Ik heb wel een paraswap app op mijn ledger, maar krijg deze weer niet zien in Ledger Live? Dus geen idee hoe ik nu die WETH te zien krijg.

Ondanks dat ik me toch veel met IT bezig ben is dit hele proces volstrekt onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Iemand anders nog een idee? Transactie is Matic -> WETH -> ETH geweest.

https://debank.com/profil...6f2/history?mode=analysis

Ik zie 1,2937 ETH bij debank gecrediteerd worden maar etherscan zie ik mijn holdings ook niet met 1,2937 worden gecrediteerd. Dus waar is het gebleven? Ik heb ook gekeken op andere chains zoals Polygon of Optimism maar daar ook geen WETH of andere tokens. Vreemde zaak ik ben het spoor bijster.

Het correcte aantal ETH zou 30,9668 moeten zijn.

Iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Space12345
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:33
Altijd interessant om te kijken waar iets lag....

Weet je zeker dat het niet al toegevoegd is?

Als je kijkt onder internal transactions, zie je dat het Etherbedrag is toegevoegd. Als je ook kijkt naar de historie zie je dat je voor die transactie in juli 28,4 ETH had. Daarna is het in december omhoog gegaan naar 29,6731 ETH, een delta van 1,27292 ETH.

Als je vervolgens het bedrag wat je had gekregen voor MATIC bekijkt: 1.2937 ETH
Fees voor die transactie: 0.01534 ETH
Approve fee 1: 0.0034 ETH
Approve fee 2: 0.0021 ETH

Als je dat van elkaar aftrekt kom je uit op die delta die ik eerder had genoemd.

Dus ik denk dat je dacht dat het meer had moeten zijn, maar dat het wel gewoon binnen is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:09
Space12345 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:03:

Als je kijkt onder internal transactions, zie je dat het Etherbedrag is toegevoegd. Als je ook kijkt naar de historie zie je dat je voor die transactie in juli 28,4 ETH had. Daarna is het in december omhoog gegaan naar 29,6731 ETH, een delta van 1,27292 ETH.

Als je dat van elkaar aftrekt kom je uit op die delta die ik eerder had genoemd.

Dus ik denk dat je dacht dat het meer had moeten zijn, maar dat het wel gewoon binnen is gekomen.
Ik wilde net een soortgelijk verhaal typen maar je was me voor ;) Lijkt mij inderdaad dat je je misschien vergist in wat het ETH saldo zou moeten zijn na de swap. Je ziet in de transactie zelf https://etherscan.io/tx/0...26b2bf62aa4c58c9#internal ook dat er uiteindelijk ETH overgeschreven is naar je wallet.

Overigens geef je aan dat je de ETH credit niet ziet, maar in je Debank profiel zie je dat wel duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-BIHibXEA5bEgoTwsv6skfhXYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UrDB1sljYf1aKTzqAsII19li.png?f=fotoalbum_large
MATIC eraf, ETH erbij…

Ook op etherscan zie je de 1,29 ETH worden bijgeschreven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOs5WU1qvkPO8dCbVXbeh9xeT1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JbT7vcDQzhYcfMli2o0XtYt1.png?f=fotoalbum_large

WETH is alleen gebruikt tijdens de swap, toen die is afgerond kreeg je gewoon netjes ETH in je wallet.

[ Voor 27% gewijzigd door virofi op 05-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Inderdaad, die 1,29 eth is gewoon bijgeschreven. Aluhoedje weer af en dóór....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Space12345 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:03:

Ja ik zie dat ook maar als ik kijk in Ledger Live dan zie ik wel een swap transactie en MATIC en gas fees eruit gaan maar geen ETH erin komen (received) dat is reden dat ik het ook aan het nazoeken ben want etherscan geeft het wel goed weer. Misschien dus alleen een display probleem in Ledger Live.

Niets alu hoedje ofzo ik verwacht de transacties gewoon in Ledger Live te zien in en uitgaande. Zal zo wel een screenshot posten. Ik geloof etherscan wel dus zal dat voortaan als bron aanhouden. Sowieso niet heel erg te vreden over ledger (live) dus maar eens op zoek naar een betere hw wallet.

Overigens klopt het aantal ETH wel weer in Ledger Live. Vaag want ook transactie geschiedenis van de swap is leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 05-01-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Vemw93g3yLXPzfV728Pib4Dcw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sirVazp3dAzHrODAixgZ5lc.jpg?f=fotoalbum_large

Dit dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vaevictis_ schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Ja ik zie dat ook maar als ik kijk in Ledger Live dan zie ik wel een swap transactie en MATIC en gas fees eruit gaan maar geen ETH erin komen (received) dat is reden dat ik het ook aan het nazoeken ben want etherscan geeft het wel goed weer. Misschien dus alleen een display probleem in Ledger Live.

Niets alu hoedje ofzo ik verwacht de transacties gewoon in Ledger Live te zien in en uitgaande. Zal zo wel een screenshot posten. Ik geloof etherscan wel dus zal dat voortaan als bron aanhouden. Sowieso niet heel erg te vreden over ledger (live) dus maar eens op zoek naar een betere hw wallet.

Overigens klopt het aantal ETH wel weer in Ledger Live. Vaag want ook transactie geschiedenis van de swap is leeg.
De hardwarewallet is prima. Maar voor dit soort dingen gebruik de Metamask plugin. Die weet er meer raad mee.

Ledger Live is bagger voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space12345
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:33
Je zou nog dit kunnen proberen:

Reddit thread

Door de cache te clearen en opnieuw te synchroniseren.... Wellicht dat hij dan wel gezien wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door Space12345 op 05-01-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Space12345 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:15:
Je zou nog dit kunnen proberen:

Reddit thread

Door de cache te clearen en opnieuw te synchroniseren.... Wellicht dat hij dan wel gezien wordt?
Helaas oom op meerdere apparaten. Is een bug blijkbaar.

Topic mag dicht hopelijk heeft iemand anders ooit hier nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Het kan zijn dat het is gestuurd vanuit een ander smartcontract die ledger live niet snapt, je ziet dan niet de transactie in ledger live. Je kunt dit alleen zien aan je totaalbedrag in ledger live zelf.

Even in de betreffende blockchain explorer kijken bij je transactie en je kunt hem dan vaak zien onder internal transfer.
Pagina: 1