vimexx probeert geld af te troggelen bij duurdere verlenging

Pagina: 1
Acties:
  • 2.294 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11
Vorig jaar een .nl naam geregistreerd bij vimexx, daarbij werd er gepushed dat ik ook de .site naam erbij kon krijgen voor maar €1,08 per jaar. Deze is dan ook op 6 feb 2023 mede geregistreerd tot 5 feb 2024.
Nu zie ik prompt een factuur van €41 voor het volgende jaar bij deze .site domeinnaam staan.
Leuk, denk ik, maar daar trappen wij niet in. Dus ik klik op "opzeggen", maar hun web-interface weigert dit uit te voeren omdat er naar hun zeggen een rekening open staat, namelijk die voor verlenging van die naam.
Zij denken dus dat klanten van €1,08/jaar naar €41,80/jaar zullen overstappen zonder protest?

Mocht je in dezelfde situatie verkeren, ik ben er inmiddels achter na een juridisch advies-gesprek dat dit alles bij elkaar verboden is; Er mag niet eenzijdig (door vimexx) besloten worden opzegging onmogelijk te maken voor de klant, en zeker niet meer dan anderhalve maand vóór verlopen van de domeinnaam.
Daar komt nog de bescherming voor online aankopen bij, waarbij je 8 dagen respijt hebt nadat zij (vimexx) jou een mail sturen met de prijs voor het belachelijk dure nieuwe volgende jaar voor die domeinnaam registratie.
Daarbij maakt vimexx nog de fout om die mails te sturen met een no-reply adres, waardoor de klant niet in staat wordt gesteld hierop te reageren, mocht die dat willen. Er staat zelfs niet in de mail hoe dat dan wel kan, afgezien van verwijzing naar hun website.

M.a.w. tot zover vimexx, wat mij betreft is deze registrant/hoster verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is dit een review?
Of wil je een discussie starten/ een vraag stellen?

Heb je al contact opgenomen met Vimexx zelf?/ Wat is hun kant van het verhaal?

Heb je als bedrijf een domeinnaam gekocht of gaat het over consumentenrecht?

Was het een actie in de vorm van: ”bij twee jarig abonnement, betaal je het eerste jaar €1,08 en daarna €41,-”?

[ Voor 20% gewijzigd door Accretion op 01-01-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gewoon bellen en opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:11
Dat heb ik gedaan. Dan krijg je een gozer aan de lijn die nauwelijks nederlands spreekt, die doet alsof hij god is, en precies weet wat er mag en niet mag, en verwijst naar hun voorwaarden. Die niet eens kloppen overigens, want die zijn nog niet aangepast. Enfin, het regent inmiddels klachten;
https://www.vimexx.nl/for...am/1526-domeinen-opzeggen

Ik heb alle 12 domeinnamen die ik er had staan zojuist uitverhuisd naar junda, en adviseer anderen dat ook te doen. Begrijpen ze tenminste dat wat ze hebben bedacht niet slim was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Verder is daarmee dus eigenlijk wel alles mee gezegd en aangezien het geen discussie of vraag topic. Doe ik hier een slotje op.

Dit topic is gesloten.