Shelly webhook naar Wordpress melding 'wij zijn open'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28
Hello! Voor een molen ben ik bezig een website te bouwen. Zij zijn niet zo tech-savy, dus wil niet teveel moeilijke website dingen om zaken bij te houden. 1 ding wat ik mij al had bedacht is om via een Shelly schakelaar (webhook!) een melding te laten plaatsen als de molen geopend is. Mooi in beeld ergens op de voorpagina.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of een plug-in ergens vindbaar?

Beste antwoord (via RiCk op 01-01-2024 15:27)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 00:07
Dit is meer een DEV vraag, denk ik. Hoe weet de Shelly of de molen open is?

Het is vrij eenvoudig een scriptje in php te maken welke een veldje ‘open/dicht’ in de database aanpast wanneer deze wordt aangeroepen.

Qua beveiliging; zorgen dat de url niet te raden is moet voor deze toepassing voldoende zijn. In het ergste geval ontdekt iemand de url en kan de status aanpassen.

Ik zou wel loggen wanneer dit script wordt aangeroepen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Dit is meer een DEV vraag, denk ik. Hoe weet de Shelly of de molen open is?

Het is vrij eenvoudig een scriptje in php te maken welke een veldje ‘open/dicht’ in de database aanpast wanneer deze wordt aangeroepen.

Qua beveiliging; zorgen dat de url niet te raden is moet voor deze toepassing voldoende zijn. In het ergste geval ontdekt iemand de url en kan de status aanpassen.

Ik zou wel loggen wanneer dit script wordt aangeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een Shelly gebruikt voor bijvoorbeeld verlichting in de molen zou je dit prima kunnen doen. Je kunt dan instellen dat bij het inschakelen een bepaalde URL wordt opgevraagd.

Wat je moet zien te programmeren is dat bij het ophalen van een URL de status wordt veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Righello
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Misschien een idee om een ACF (https://wordpress.org/plugins/advanced-custom-fields/) true/false veld te maken die je vervolgens veranderd aan de hand van een stukje PHP? Zoiets kan vrij makkelijk door bijv. een URL te gebruiken zoals hier eerder werd aanbeloven.

Het stappenplan om dit te doen zou dus als volgt zijn:
- Plugin installeren
- True/false veld aanmaken voor bijv. de homepage
- Child thema of een kleine plugin maken die de true/false wijzigd. Persoonlijk zou ik gewoon iets simpels schrijven dat controleert of website.nl?molenupdate=[token] aangeroepen wordt incl. de door jou ingegeven veilige token. Zodra deze URL aangeroepen wordt zal de status bijv. kunnen wijzigen.

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt dan mag je altijd een prive bericht doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28
Bedankt allen en specifiek @Josk79. Dit heb ik gedaan:

Shelly webhook naar schakelaar aan/uit
Die roept dus URL aan met 2 variabelen: molen open/dicht en stuurt een string mee van 25 tekens
Het PHP-script valideert de string en update of molen open/dicht is in de database

In WordPress draait als plug-in WPCode. Daar heb ik een PHP-snippet gemaakt die het veld uitleest. De waarde komt terecht in een shortcode die ik weer gebruik in een tekstblokje op de site

Werkt van voor tot achter inmiddels :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
Proficiat, dat heb je snel voor elkaar!
Pagina: 1