De reden dat ik wp thuis host, Financieel plaatje
Mijn synology stond al ? +- 3 jaar thuis in de meterkast voor o.a opslag van documenten, foto, video, muziek
Waarom dat ik deze graag in eigen beheer heb en geen cloud hoef in te huren, daarbij komt er ook een financieel plaatje op jaarbasis. heb ooit gezien dat het niet zo moeilijk was om dan ook je eigen website op een synology kon instaleren.
Dit heb ik 2 maand geleden dan ook gedaan, niet op de synology DS213 want die trekt dat niet. ik had hier nog een oude HP staan en daar vanuit een tutorial WP op geïnstalleerd Arecord aangemaakt en dat werkte zover, alleen geen SLL
Nu heb ik wel een SLL certificaat bij strato, maar kan deze niet gebruiken voor de WP die hier thuis draait.
Ik heb in het verleden altijd mijn website bij pcextreme ondergebracht, in die tijd was het zeker een betaalbare host, na overname naar VERSIO kreeg dat al snel een wending, en zeker na de prijsverhoging van >300% de suport is werkelijk een grote droefenis tot op vandaag de dag. Heb dus kort na de overname versio mijn account aangepast, domein en email behouden. regelmatig problemen met inloggen, support een droevenis telefoon met het zelfde riedeltje.
Dan nog de prijs voor de domeinnaam, gaat richting 25 euro daar kwamen verder nog de kosten bij voor webruimte richting 80> euro per jaar en dat werd me te gek, daarnaast hoorde ik ook op tweakers toch regelmatig het zelfde probleem met VERSIO
Een maand> geleden heb ik het domein verhuisd naar strato het domein en een basic webpakketje voor 3 euro PM 1e jaar.
Ik heb her dus ook meer uit kosten besparing gedaan, heb helaas geen baan en moeten rond komen van een minimum inkomen. Ik dacht dan ook dat ik het certificaat SLL dan ook local hier op de server)pc) kon gebruiken, helaas was dat niet zo.
Nogmaals, ik niet echt bekend met alle software en beveiliging, maar heb zover wel het nodige aangepast, zoals wordfence geïnstalleerd. is eigenlijk een simple WP die ik heb geïnstalleerd voor het bijhouden van een blog.
Wat er ook bij komt kijken is dat ik NAH heb niet aangeboren hersenletsel ,na een ongeluk, en dit erg veel concentratie kost, en het dan gaat duizelen, gepaard met hoofpijn en ook niet te lang op een scherm kan kijken. Zo ook het inlezen van onderwerpen
Verder ben ik niet echt ingelezen in deze hostingen en oplossingen, maar ook daar zie ik mega prijzen voor een simpel hosting pakket. Ik heb wel enige basis kennis van de installatie en wp zelf en door de tijd zo WP altijd gebruikt, was al bij PCEXTREME.
Nu zit ik dus met het SLL certificaat wat ik dacht te kunnen gebruiken, maar dus niet !/
Ik zou ook erg geholpen zijn als er een tweaker in de buurt woont die me hier zonder al teveel moeilijke constructies en termen me hier zou bij willen/kunnen helpen, Zo heb ik dus 2 maal realy simple SLL geïnstalleerd wat dus mis ging en de WP niet meer bereikbaar was, en alles weer opnieuw moest instaleren (moeizaam)
Wat betreft hacking en veiligheid
wel een plugin geïnstalleerd die de standaard wp-login vervangt en word fence geïnstalleerd
Misschien iemand die in Ede of in de buurt woont en me hier bij. il kan helpen wil het blog ook verder uitbreiden met andere onderwerpen , natuur milieu, innovatie en wat informative informatie (het is maar hobby) wat electronica, zelfbouw projectjes
Mocht er iemand zijn die me hier op weg kan helpen ben ik zeer dankbaar. kan hiervoor kan een kleine vergoeding geven