Tweede Nintendo switch - hoe games op beide te spelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joca25
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-01-2024
Wij hebben binnen ons gezin een tweede switch aangeschaft. Onze eerste switch staat gekoppeld aan het account van ouder A. Hieraan staan ook de creditcardgegevens gekoppeld en hebben we aankopen op gedaan.
Op onze tweede switch willen we graag deze zelfde games blijven spelen, dus ook de aangekochte levels van Mario kart bv.
Hoe moeten we de tweede switch koppelen? Aan hetzelfde account van ouder A? En hoe zit het dan met de reeds opgebouwde voortgang van de gekoppelde gebruikers? Vervalt dat dan wel bij de tweede switch?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alleen het hoofdaccount kan games op beide switches spelen. Andere accounts kunnen alleen op de primaire switch spelen, dus waar de games aan gekoppeld zijn. Voor officiële Nintendo shop DLC (ook van fysieke games) geldt hetzelfde.

Savegames e.d. kan je alleen met een Nintendo online (family) abonnement syncen tussen de switches (voor de meeste games).

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2023 12:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joca25
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-01-2024
Dank je wel! Kun je de op een hoofdaccount aangemaakte profielen ook importeren van de ene naar de andere switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ja, zie switch menu. Dat is overigens prima te vinden i.t.t. je eerste vraag waar het niet altijd even duidelijk is.

En met hoofdaccount bedoel je neem ik aan de primaire switch, dat zijn 2 verschillende dingen.
https://www.nintendo.nl/S...itch-systeem-1549113.html

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:33
Wij hebben dezelfde vraag. We hebben 1 Nintendo Switch waar 4 accounts op staan. Mijn dochter heeft een Switch Lite met alleen haar account erop. Als ik het nu goed begrijp kunnen we een spel in de eshop kopen onder mij dochters account op de Switch. Iedereen kan die dan op de Switch spelen maar mij dochter kan dit spel dan ook op de Switch Lite spelen. Begrijp ik dit nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ja mits de switch met met alle accounts de primaire switch is (en internet verbinding heeft).

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 01-01-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Gewoon je switch games op de ROG Ally of Legion spelen dan heb je dat gezeik met accounts ook niet. Die vraag van de TS zou niet eens nodig moeten zijn, je mag klauwen met geld ophoesten voor brakke service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Tristan Wins schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:52:
Gewoon je switch games op de ROG Ally of Legion spelen dan heb je dat gezeik met accounts ook niet. Die vraag van de TS zou niet eens nodig moeten zijn, je mag klauwen met geld ophoesten voor brakke service.
Dit aansporen tot illegale praktijken. Nintendo Switch games kun je niet legaal op een ROG Ally of Legion spelen, tenzij het game is die ook de PC is uitgekomen. En voor de Mario's, Pokemon's en Zelda's is dat zeker niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 01-01-2024 22:59 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Zeror schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Dit aansporen tot illegale praktijken. Nintendo Switch games kun je niet legaal op een ROG Ally of Legion spelen, tenzij het game is die ook de PC is uitgekomen. En voor de Mario's, Pokemon's en Zelda's is dat zeker niet het geval.
Ik ben er niet zo zeker van of dat strafbaar illegaal is maar dat is een andere discussie. Ik heb zowel een switch en een cartridge van Botw en speel de game op de Ally. Heb mn zuurverdiende centen uitgegeven aan alledrie en op de Ally speelt het spel gewoon beter. Het is inderdaad grijs gebied maar het bewijst nog niet dat het aanspoort tot 'illegale praktijken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13

BM

Moderator Spielerij
hoe dan ook zijn het praktijken die we hier op tweakers niet graag zien. Bij deze is de 'discussie' mbt switch games op een pc dus ook gewoon afgelopen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1