Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikewim
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-01-2024
Mijn vraag
...beste forum leden,

Ik zou graag jullie bevindingen vragen voordat ikzelf bezig ga om het probleem op te zoeken.
Mijn LG oled tv 55EG910V heeft het begeven nadat het beeldscherm is schoongemaakt, althans ik vermoed dit.
Als bijlage heb ik een aantal foto's meegestuurd.
In begin dacht ik jammer dan, want hij is ondertussen al 8 jaar oud.
Maar toen ik weer een andere tv aansloot was het toch een wereld van verschil, en probeer ik nu deze LG te repareren of het te laten doen als dat te betalen is.
Het beeld van oled is superieur tov alle andere schermen die ik zie waar ik kom.
Wachtend op jullie kennis, alvast bedankt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..ik wacht de bevindingen op deze vraag afAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtHXu23isJJ9csmovPnqE3DxjhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tbld7HA8FW4vDAIEo7uRmyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQxjwv2IbG9KBCNWF08m3X67XGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYwL89DDTkGpOfPxjbRn1NJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEZrJer165fM0Va8ESACxzlYq3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNPqpaE9PG25dFiuI1y5xCKv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4HRSqSgnhe4BfyjsbQWlk_nr3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ast1mTE56Zemb11SkZmFq61q.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als de TV het goed deed, je hem vervolgens schoonmaakt en hij het daarna niet meer doet dan lijkt het causale verband wel aannemelijk. Maar mogelijk heb je de stekker er ook uit gehaald en is er op elektra gebied iets raars gebeurd. Of gewoon domme pech.

Wat en hoe heb je precies de TV schoongemaakt? Hopelijk niet direct met een spray-flacon op het paneel, je hebt dan immers kans dat er nevel door de kieren rondom het paneel naar binnen kruipt en schade toericht.

Alle foto's doen eigenlijk vermoeden dat het paneel hardwarematig defect is. De allerlaatste foto geeft nog een sprankje hoop dat het mogelijk de aansturing van het paneel is, maar het ziet er niet rooskleurig uit.

Het is een 2015 model waardoor onderdelen niet makkelijk voorhanden zijn. De reparatie zal waarschijnlijk dermate kostbaar zijn dat je beter een andere (tweedehands) OLED kan aanschaffen. Het laten repareren is sowieso economisch niet levensvatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikewim
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-01-2024
Beste Stin,

Bedankt voor het reageren, het scherm werd met een vochtig doekje schoongemaakt, maar stond aan tijdens het schoonmaken, dus misschien heeft het daar mee te maken.
Als de tv is afgekoeld doet hij het wel normaal voor even en dan word het zoals op de foto's, Gisteren deed hij het nog ongeveer 2 uur en dacht ik tis opgelost na een periode van stil staan.
Maar toen kwam dit probleem weer.
Als ik hem even uit laat staan en dan weer aanzet is het beeld oke maar na een tijdje begeeft hij het dan weer.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een OLED-paneel is hermetisch afgesloten (om het organisch materiaal niet aan de elementen bloot te stellen). Ik acht de kans redelijk onmogelijk dat er vocht in het paneel is gekomen. Het ziet er ernstig uit en kan zomaar einde televisie zijn.

De enige kans die je hebt is denk ik als het niet het paneel is, maar op een bepaalde manier de voeding van de televisie. Je melding dat temperatuur van invloed is kan op zich op een elco-probleem in de voeding wijzen.

Wat je kunt doen is de televisie open maken en dan met een föhn op de voeding richten en kijken of je het probleem zo op kunt wekken. Idem dito voor het moederbord. Heeft dat resultaat dan is het wellicht repareerbaar, maar de foto's doen het ergste vrezen: Dat het paneel defect is.