Browser hapert bij websites met grafische content

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 19:50
Ik hoop dat iemand hier enig inzicht kan bieden in een probleem dat ik momenteel ondervind bij het bezoeken van websites met zware grafische inhoud. Ongeacht welke browser ik gebruik, ervaar ik aanzienlijke haperingen en vertragingen. Een voorbeeld hiervan is: https://www.apple.com/nl/homepod-2nd-generation/

Zoals gezegd ervaar deze haperingen niet bij alle websites, maar alleen bij die met zware grafische inhoud. Ik heb mijn drivers zorgvuldig gecontroleerd en deze zijn allemaal up-to-date. Ik heb dit probleem op mijn nieuwe Lenovo Yoga Slim met een 7840S processor.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door elpee op 31-12-2023 02:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 11:02
Is de laptop met kabel of via wifi verbonden met het internet als dit probleem zich voordoet?
(Slechte wifi verbinding/wifi adapter zouden een oorzaak kunnen zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Check je systeem eens via https://www.userbenchmark.com/.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Dankjewel voor de tip. Dit krijg ik als resultaat. ik weet niet precies hoe ik dit moet interpreteren, maar volgens mij is dit resultaat niet om over naar huis te schrijven, toch? Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb geen energiebesparingsmodus aan staan oid. Ook heb ik zoals eerder aangegeven de drivers up-to-date.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_yIKWcX3V-ZAvGZqs5Iwg9Y0_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IjQ5mkj4VcUlxFEF8UgXy4ED.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door elpee op 31-12-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Bovenstaande is onvolledig. Deel even de link naar het resultaat van de benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Uszka schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:59:
Bovenstaande is onvolledig. Deel even de link naar het resultaat van de benchmark.
https://www.userbenchmark.com/UserRun/66835276

Dankjewel voor de snelle reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:19
RAM latency is wel erg hoog.

Wat is de temperatuur van de cpu?

Besteed ook aandacht aan de relevante vraag van @Zatara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Zatara schreef op zondag 31 december 2023 @ 03:10:
Is de laptop met kabel of via wifi verbonden met het internet als dit probleem zich voordoet?
(Slechte wifi verbinding/wifi adapter zouden een oorzaak kunnen zijn).
De laptop is via WIFI verbonden. Ik heb zojuist een speedtest gedaan en zie dat de download latency erg hoog is: 348! Ik lees op internet dat tussen de 20-40 wenselijk is. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Edit: Ik heb mijn router gerestart en nu heb ik dubbel zoveel snelheid en de latency is 40, maar heb het probleem nog steeds. Dus hier heeft niets mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npD5SSzmRkPqeQrxrPNIFYdfXOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S3aOrFCSiSduKUBt72nFXibU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door elpee op 31-12-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Uszka schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:17:
RAM latency is wel erg hoog.

Wat is de temperatuur van de cpu?

Besteed ook aandacht aan de relevante vraag van @Zatara
Temperatuur van de CPU & GPU:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIQJdwrd80rUYi8V5eNzZkDgarM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMi1czCwLoN1wVRoK4XnH8yE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
Kijk eens bij de task manager (ctrl + shift + esc). Misschien dat de CPU niet opschaalt bijvoorbeeld? Plaats eventueel even een screenshot.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Ramon schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:00:
Kijk eens bij de task manager (ctrl + shift + esc). Misschien dat de CPU niet opschaalt bijvoorbeeld? Plaats eventueel even een screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI6WOVlYEiiaI3eR2CJXasD_5qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtY3zoflJokEEZfGT7JdQNmM.png?f=fotoalbum_large

De CPU lijkt op te schalen als hierom wordt gevraagd, dus ook dit lijkt het probleem niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
Ga eens naast je router zitten met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Zatara schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:22:
Ga eens naast je router zitten met de laptop.
Dat zit ik, volgens mij heeft het hier niet mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
elpee schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:55:
[...]

Dankjewel voor de tip. Dit krijg ik als resultaat. ik weet niet precies hoe ik dit moet interpreteren, maar volgens mij is dit resultaat niet om over naar huis te schrijven, toch? Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb geen energiebesparingsmodus aan staan oid. Ook heb ik zoals eerder aangegeven de drivers up-to-date.

[Afbeelding]
Ik zou de link even delen in plaats van een screenshot.

Cpu zou energie besparing kunnen zijn. Zet die eens op maximale prestaties.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
sdk1985 schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:55:
[...]

Ik zou de link even delen in plaats van een screenshot.

Cpu zou energie besparing kunnen zijn. Zet die eens op maximale prestaties.
Deze had ik al gedeeld: https://www.userbenchmark.com/UserRun/66835276

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
elpee schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:26:
[...]

Dat zit ik, volgens mij heeft het hier niet mee te maken.
Dan kan ik je helaas niet verder helpen. (Je speedtest resultaten niet zijn echt OK en dan bedoel ik niet de up en down snelheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kun je een kabel insteken als je toch al naast de wifi zit :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Damic schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:57:
Kun je een kabel insteken als je toch al naast de wifi zit :D
Het ligt dus niet aan mijn internetverbinding. Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Was gewoon om wifi rariteiten uit te sluiten.

Welke browser gebruik je?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Damic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:52:
Was gewoon om wifi rariteiten uit te sluiten.

Welke browser gebruik je?
Chrome, maar heb het ook in Edge. Dus hier zal het ook niet aan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Chrome/edge/... is chromium.

Die laptop heeft die uitneembaar geheugen? Zoja kun je dan eens met 1 latje testen? Lijkt me iets met het geheugen vermits het in die benchmark de latency zo hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
Probeer eens Firefox? Misschien is het een kwestie van hardware acceleration in de browser?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:31
Zijn je drivers wel up-to-date? Ik merk op mijn Windows 11 systeem dat Windows het af en toe leuk vind om z'n eigen drivers te installeren omdat die nieuwer zijn dan die van AMD, en dan dondert mijn performance ook in elkaar. Voor de 7840HS vind je de meest recente drivers op de AMD Ryzen™ 7 7840S Drivers & Support pagina van AMD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Damic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:09:
Chrome/edge/... is chromium.

Die laptop heeft die uitneembaar geheugen? Zoja kun je dan eens met 1 latje testen? Lijkt me iets met het geheugen vermits het in die benchmark de latency zo hoog is.
Laptop heeft geen uitneembaar geheugen, zit vast gesoldeerd. Zou ik op een andere manier kunnen testen of het aan het geheugen ligt?
Ramon schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:10:
Probeer eens Firefox? Misschien is het een kwestie van hardware acceleration in de browser?
Held. Ik dacht dat Chrome en Edge verschillend waren gebouwd. Maar inderdaad; bij Firefox loopt de website gewoon soepel!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dan het volgende euvel: hoe zorg ik ervoor dat het in mijn Chrome browser wel goed functioneertt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Xudonax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:22:
Zijn je drivers wel up-to-date? Ik merk op mijn Windows 11 systeem dat Windows het af en toe leuk vind om z'n eigen drivers te installeren omdat die nieuwer zijn dan die van AMD, en dan dondert mijn performance ook in elkaar. Voor de 7840HS vind je de meest recente drivers op de AMD Ryzen™ 7 7840S Drivers & Support pagina van AMD zelf.
Yes, deze zijn up to date. Dankjewel voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Staat in Chrome hardware acceleratie dan wel aan? https://www.howtogeek.com...ion-on-and-off-in-chrome/

Wel raar dat Edge ook problemen heeft, vermits die andere instellingen heeft :/

* Damic is geen fan van Chrome, want het is de nieuwe Internet exploeter. Lekker monopoly op browsers :(

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 02-01-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Damic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:00:
Staat in Chrome hardware acceleratie dan wel aan? https://www.howtogeek.com...ion-on-and-off-in-chrome/

Wel raar dat Edge ook problemen heeft, vermits die andere instellingen heeft :/

* Damic is geen fan van Chrome, want het is de nieuwe Internet exploeter. Lekker monopoly op browsers :(
Dit heb zojuist gechekt. Dit staat inderdaad aan. Er zal vast een reden voor zijn. Ik ga het eens opzoeken. Ik weet in ieder geval wat meer! Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
elpee schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Dit heb zojuist gechekt. Dit staat inderdaad aan. Er zal vast een reden voor zijn. Ik ga het eens opzoeken. Ik weet in ieder geval wat meer! Dankjewel!
Je zou kunnen proberen hardware acceleration ff uit te zetten in Chrome. AMD-kaarten willen met bepaalde driverversies nog wel eens problemen hebben met hardware acceleration. Heb daar zelf iig ook last van gehad, maar geen idee of het toen wel werkte in Firefox. Nooit geprobeerd eigenlijk. Wellicht een poging waard als je Chrome wil blijven gebruiken om de een of andere reden iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Snowdog schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Je zou kunnen proberen hardware acceleration ff uit te zetten in Chrome. AMD-kaarten willen met bepaalde driverversies nog wel eens problemen hebben met hardware acceleration. Heb daar zelf iig ook last van gehad, maar geen idee of het toen wel werkte in Firefox. Nooit geprobeerd eigenlijk. Wellicht een poging waard als je Chrome wil blijven gebruiken om de een of andere reden iig.
Dit werkte half. De website verliep wel soepel maar overall werd het gebruikergemak er minder van: veel haperingen bij andere werkzaamheden.
Pagina: 1