Synology DS218 met 1 HDD, vervangen met 1 HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 22:38
Ik heb een DS218 met een 2TB WD Red (WD20EFRX). Deze wil ik vervangen voor een grotere: een 4 TB WD Red (WD40EFAX) want ik heb nog maar 10% van de capaciteit over. De huidige storage pool staat in SHR. Ik heb gezocht in de help functie hoe ik de schijf kan vervangen, maar dan heb je 2 schijven in de storage pool nodig.

Is er een mogelijkheid om op een simpele manier de HDD te vervangen? Hij is nu bezig met een volledige system backup naar C2 via Hyper Backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:23
Gewoon die nieuwe disk erin stoppen en er een nieuw SHR storagepool aan maken met daarop een nieuw volume.
Pas op dat niet de defaults van de wizard volgt want die zal de nieuwe disk aan de bestaande SHR willen toevoegen dan krijg e een SHR met gegevensbescherming en niet meer ruimte.
Daarna heb je twee volumes die je kun gebruiken.

Ik zou de oude disk gewoon blijven gebruiken want daar staan nu je applicaties op en als je die disk verwijdert dan moet je de applicaties opnieuw installeren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.