info over Nexo luidsprekersysteem en een Crown ver

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien we bij ons aan nieuwe speakers toe zijn ben ik gister ff speakers wezen horen.
't gaat hier om een Nexo luidsprekersysteem met processor en 1x een Crown versterker. (types weet ik niet meer)
De lui die ze te koop hadden waren net een feesttent aan het inrichten voor een dorpsfeest. We hebben ze dus ook in die feesttent gehoord. Nu is het geluid in een feesttent niet altijd super, en het vervormd altijd wel een beetje, maar mijn indruk was toch wel: WOOOW!!!!! 'k had oa een cd'tje van Eels meegenomen om die speakers te testen. Deze cd is echt super geschikt om speakers mee te testen. in track 1 en 3 van die CD zit zo'n geweldige bas dat die hele feesttent stond te trillen :)

1 probleem (naja probleem):
Ik ken het merk niet. Heeft iemand info voor mij over deze twee merken???

Leuke bijkomstigheid: De speakers zijn ooit van de toetsenist (meende ik) van Paul van Vliet geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 09:58
Crown is toch echt 1 van de beste versterker merken op deze aarde.

technisch heel mooi gemaakt en kunnen een hele hoop verwerken.
Ik heb zelf 4 Macrotech 2401 heel geschikt voor hoorn geladen laag kasten, ze hebben namelijk een heel strak laag en bij front geladen kasten doet een Crest het net effe lekkerde zijn gewoon net wat rommeliger (persoonlijke ervaring)

In het kort Crown is gewoon goed.

Nexo ken ik wel maar nog niets van gehoord dus daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Heeft niemand dan ervaring met Nexo ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ik ook wel eigenlijk. Maar ik ben nog meer geïnteresseerd wat en waarvoor je precies aan het zoeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jag,

een hele tijd geleden ben ik es bij je aan wezen kloppen voor een setje nieuwe speakers bij ons in de kroeg/discotheek. Na enige trubbelingen mochten we nu weer verder zoeken door diegenen die de speakers uiteindelijk moeten betalen... via een kennis kwam ik op een adresje welke deze speakers te koop heeft staan...
De speakers komen uiteindelijk te hangen in een kleine kroeg/discotheek. De vloer en wanden van deze tent zijn voornamelijk van hout gemaakt (beinvloed dit het geluid??). De daadwerkelijke dansvloer is maar errug klein (misschien maar zo'n 25 vierkante meter.... maar nu is schatten ook weer niet m'n sterkste punt :) )
Het setje welke ik in deze topic beschreven heb is nu ongeveer zo'n vijf jaar oud. Volgens de verkoper kostte het hele setje vroeger iets van 50.000 gulden, maar of dit waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Nu moeten we voor dit setje ongeveer 5700 gulden neertellen.

meningen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ja als je type nummers van de versterkers hebt en van de luidsprekers dan kan je zelf een schatting maken hoe duur het is geweest,

Maar voor 5700,- dat is natuurlijk geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zaterdag 08 september 2001 17:03 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Hey Jag,

een hele tijd geleden ben ik es bij je aan wezen kloppen voor een setje nieuwe speakers bij ons in de kroeg/discotheek. Na enige trubbelingen mochten we nu weer verder zoeken door diegenen die de speakers uiteindelijk moeten betalen... via een kennis kwam ik op een adresje welke deze speakers te koop heeft staan...
De speakers komen uiteindelijk te hangen in een kleine kroeg/discotheek. De vloer en wanden van deze tent zijn voornamelijk van hout gemaakt (beinvloed dit het geluid??). De daadwerkelijke dansvloer is maar errug klein (misschien maar zo'n 25 vierkante meter.... maar nu is schatten ook weer niet m'n sterkste punt :) )
Het setje welke ik in deze topic beschreven heb is nu ongeveer zo'n vijf jaar oud. Volgens de verkoper kostte het hele setje vroeger iets van 50.000 gulden, maar of dit waar is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Nu moeten we voor dit setje ongeveer 5700 gulden neertellen.

meningen??
Ah, i remember. Die 50K lijkt me wat overdreven, zoveel schrijft audio namelijk niet af.
Of je een goede koop doet met dit aanbod weet ik echt niet, vergeet alleen niet dat er echt VEEL te koop is. En je dus niet het eerste het beste moet kopen. Ik zou iig eerst naar meerdere sets luisteren.

Kan je trouwens nog eens uitleggen wat precies jullie situatie is (wat je hebt staan aan apparatuur en wat je budget is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, no problem. Aangezien ik alles niet uit m'n hoofd weet hou je dit nog ff van me tegoed. Maandagavond moet ik toch ff naar een vergadering, dan kijk ik gelijk ff wat alle typenummers, etc zijn. Als het niet te laat word post ik die maandagavond nog wel, anders dinsdagochtend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 09 september 2001 19:52 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Okee, no problem. Aangezien ik alles niet uit m'n hoofd weet hou je dit nog ff van me tegoed. Maandagavond moet ik toch ff naar een vergadering, dan kijk ik gelijk ff wat alle typenummers, etc zijn. Als het niet te laat word post ik die maandagavond nog wel, anders dinsdagochtend..
Ok, is goed. Vergeet ook niet het budget te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik wacht geduldig :) op de type nr's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hierbij dan de info die ik heb beloofd..
Huidige versterker: QSC USA 400 (geen meer info omdat de site van hun beveiligd is... :? leuk om info op te vragen?!)
huidige speakers: Dynacord E 152 (aan vervanging toe dus)
Huidige mixer: Dateq DPM 6.2 Stereo (oude mixer waar het geluid ook al niet super meer van is... staat op de eerstvolgende plaats om vervangen te worden)

Meer info:
Zoals al gezegd is de dansvloer niet groot, waarschijnlijk zo'n 25 vierkante meter. De vloer en wanden zijn van hout
Er wordt voornamelijk gedraait met Cd's (speler: Pioneer cdj500) maar toch ook nog wel regelmatig met vinyl (TT: Technic sl1210mk2)
De muziek die er gedraait wordt: Alles.. veel dance/trance maar ook rock, r&b, etc.

Het budget ligt ongeveer rond de 5000/6000 gulden maar absoluut niets meer (jammergenoeg).

De oude speakers (de dynacords dus) en versterker (QSC USA 400) worden verplaatst naar achteren zodat daar ook nog muziek te horen is, echter dit zal op een minder hard volume zijn dan de dansvloer. We denken dat de speakers het daar nog wel even uit zullen houden. Voor het dansvloer gedeelte zijn we dus op zoek naar een nieuwe speakerset, inclusief versterker dus...

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Jag, kun je in je reply mee nemen welke eisen je normaal aan speakers voor dit soort gelegenheden moet stellen?

- Je ziet vaak een hoorn voor hoge tonen ipv zo'n gewoon achtiog speakertje.
- Bass is meestal nadrukkelijk aanwezig
- Size does matter?
- Dba? Hoe hoog/laag is acceptabel?

Iig bedankt maar weer!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op dinsdag 11 september 2001 09:10 schreef nigelator het volgende:
Jag, kun je in je reply mee nemen welke eisen je normaal aan speakers voor dit soort gelegenheden moet stellen?

- Je ziet vaak een hoorn voor hoge tonen ipv zo'n gewoon achtiog speakertje.
- Bass is meestal nadrukkelijk aanwezig
- Size does matter?
- Dba? Hoe hoog/laag is acceptabel?

Iig bedankt maar weer!
Geluidsniveaus in een discotheek zullen meestal zo rond de 100 à 110 dBspl zijn, veel harder moet je ook niet doen vanwege het gehoor van je bezoekers (110 is al schadeljik genoeg).
Bass is idd zeer belangrijk, omdat het gewoon een groot gedeelte van de beleving verzorgt. Subs zijn dus een must.
Grootte heeft op twee manieren invloed. Groter is zichtbaarder, zal wel niet zo'n bezwaar zijn maar soms is het gewenst om het zo low profile als mogelijk te maken. Groter betekent over het algemeen een hogere gevoeligheid, hogere belastbaarheid en betere frequentie response.

En over hoorns: hoorns zijn bijna standaard in PA speakers, voor het hoog tenminste. De standaard topkast bestaat uit een 15-inch laag "direct radiator" (normale driver zeg maar), met een radial hoorn met een compression driver erachter.
De iets duurdere systemen hebben dan ook nog een aparte midden driver met hoorn ervoor.
Subs hebben meestal een 18-inch direct radiator, of twee, in een vented box (bass reflex).
Volledig hoorngeladen systemen, dus ook voor het laag, zijn voor deze toepassing absoluut niet handig. Worden ook vooral voor long throw systemen gebruikt.
Op dinsdag 11 september 2001 09:03 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Okee, hierbij dan de info die ik heb beloofd..
Huidige versterker: QSC USA 400 (geen meer info omdat de site van hun beveiligd is... :? leuk om info op te vragen?!)
huidige speakers: Dynacord E 152 (aan vervanging toe dus)
Huidige mixer: Dateq DPM 6.2 Stereo (oude mixer waar het geluid ook al niet super meer van is... staat op de eerstvolgende plaats om vervangen te worden)

Meer info:
Zoals al gezegd is de dansvloer niet groot, waarschijnlijk zo'n 25 vierkante meter. De vloer en wanden zijn van hout
Er wordt voornamelijk gedraait met Cd's (speler: Pioneer cdj500) maar toch ook nog wel regelmatig met vinyl (TT: Technic sl1210mk2)
De muziek die er gedraait wordt: Alles.. veel dance/trance maar ook rock, r&b, etc.

Het budget ligt ongeveer rond de 5000/6000 gulden maar absoluut niets meer (jammergenoeg).

De oude speakers (de dynacords dus) en versterker (QSC USA 400) worden verplaatst naar achteren zodat daar ook nog muziek te horen is, echter dit zal op een minder hard volume zijn dan de dansvloer. We denken dat de speakers het daar nog wel even uit zullen houden. Voor het dansvloer gedeelte zijn we dus op zoek naar een nieuwe speakerset, inclusief versterker dus...

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb kunnen geven..
Hmm, 6000,- max is niet veel. Je zal zoiezo voor 2e hands moeten gaan, anders kan je bijna niks kopen. Dat maakt het een stuk gecompliceerder omdat je dan niks echt kan uitzoeken, maar je afhankelijk bent van het aanbod.

Wat iig een handig ding zou zijn, is de BSS minidrive:
Afbeeldingslocatie: http://www.bss.co.uk/minidrive/fds336.jpg

Of de XTA DP-200:
Afbeeldingslocatie: http://dspace.dial.pipex.com/xta/images/Dp200blue.GIF

Helaas zijn het beide, vooral de XTA, dure apparaten. Maar wat je ermee kan is het volgende:
je hebt twee ingangen en zes outputs (of vier). Het zijn DSP's, digital sound processors, dus alles gebeurt digitaal in het apparaat. Je hebt voor elke output een parametrische EQ beschikbaar, drie typen crossovers (Linkwitz-Riley, Bessel of Butterworth) met instelbare slope, overal een delay voor beschikbaar en uiteraard een gain.

Nou kost de BSS vier output versie nog steeds 3K, en de XTA zelfs 6K, dus is het geen reeele optie. Maar zoiets als dit moet je wel hebben, alleen dan in goedkope versie. Je hebt zoiezo een delay nodig voor de oude Dynacord speakers. Je hebt ook EQ's nodig voor je nieuwe systeem, en je moet ergens een gain regeling hebben (en attunuators achter op de QSX amp zijn niet handig).

Qua weergevers zou ik voor twee topkasten gaan en dan een sub erbij of twee. Eén sub is niet gebruikelijk, maar zou geen slechte oplossing zijn denk ik.
Voor de sub of subs heb je een aparte versterker nodig. En dan heb je dus ook een low level crossover nodig, die niet zo heel duur zijn.

Nog ff wat je nodig hebt:
- twee topkasten
- sub(s)
- een X-over
- twee versterkers
- een delay
- een EQ

Sja, en dat voor 6K, lastig. Behringer maakt iig goedkope spullen, niet geschikt voor on-the-road, maar dat maakt niet uit.

Een stereo 2-weg x-over:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/cx2310/cx2310medium.jpg

Een flinke grafische EQ:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/GEQ3102/GEQ3102medium.jpg

De Behringer Ultracurve: grafische EQ, parametrische EQ, limiter, noise gate, delay, feedback killer en analyzer (met automatische EQ optie):
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/DSP8024/DSP8024_medium.jpg

Vooral die laatste is een aanrader. Kan heel veel en is met 1600,- inc meetmicrofoon (adviesprijs) absoluut niet duur.

Speakers is een stuk lastiger. Er zijn echt een heleboel merken, en zoveel ken ik er niet. Dynacord maakt wel aardige speakers voor een dikke duizend gulden per stuk voor een topkast (max spl van zo'n 120 dBspl op een meter).
Axys, dat ik zelf goed ken is veel te duur, daar ben je je hele bedrag kwijt aan één speaker. Hetzelfde geldt voor EAW.

Versterkers zijn overal 2e hands te krijgen. Afhankelijk van het vermogen dat ze kunnen leveren vanaf een kleine duizend gulden.

Ik zou beginnen met twee topkasten 2e hands, met een 2e hands versterker. En dan daarbij een Behringer Ultracurve. En dan later een x-over, amp en sub(s) erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Jag als goedkopere oplossing voor de delay/limiter zou ik de 4 of 6 kanaals processor van LEM aanraden.

de DX24
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/dx24.gif
de DX26
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/tw/dx26.gif

De DX24 of DX 26 deze bieden volledige controle over het geluid doormiddel van per kanaal 5 parametrische eq's en een delay voor het inkomende en uitgaande kanaal evenals een cross-over functie met een maximaal instelbare kantel 48 dB per octaaf.

Er zit een ingebouwde limiter in en is totaal te beveiligen met een wachtwoord.
Hij gebruikt een 4 of 6 tal DSPs en is splinternieuw maar ik kan je verzekeren dat het een uitstekend apparaat is. Heb er zelf al mee gewerkt en ook enkele anderen geluidschuifers waren behoorlijk tevreden voornamelijk de prijs/kwaliteit is extreem goed.

Ze zijn voor het bedrag van ongeveer 1000,- incl. BTW te krijgen (het 4 kanaals model)

Handlieding USA serie in PDF formaat

De 400 is de lichtste versterker in deze serie en heeft standaard geen geforceerde koeling aanboord.
En is heel robuust opgebouwd en kan zonder probleem buiten zijn specificaties draaien.

(Ik heb QSC ook maar effe ge email over hun website)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt allemaal errug leuk..
Nog ff wat info, of een aanvulling op jullie verhaal.
Uiteraard heb ik ook het liefst een subwoofer systeem echter aan het budget kunnen we opmerken dat dat wel eens heel moeilijk gaat worden.
Iets wat ik nog vergeten bet te vertellen is het volgende: Dat Nexo geluidssysteem (welke bestaat uit twee speakers een processor en een versterker) kan volgens diegene die het systeem te koop heeft staan later uitgebreidt worden naar een subwoofer systeem door toevoeging van een 2e versterker, een x-over en 1 of 2 subwooferkasten.
Is dan het dan niet verstandig om bijvoorbeeld dit Nexo systeem aan te schaffen. Wellicht kunnen we dan later altijd nog beslissen om het Nexo geluidssysteem uit te breiden met een subwoofer....
Aangezien ik ook al heb nagedacht over een EQ (om een nog mooier geluid te kunnen krijgen) en een limiter (voor de bescherming van de speakertjes) is het misschien handig om de aanschaf van de Behringer Ultracurve te overwegen. Dit apparaat had toch al een grote belangstelling van mij, al meende ik dat ie duurder was..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 20:33 schreef Jag het volgende:

[..]

Wat iig een handig ding zou zijn, is de BSS minidrive:
[afbeelding]

Of de XTA DP-200:
[afbeelding]

Helaas zijn het beide, vooral de XTA, dure apparaten. Maar wat je ermee kan is het volgende:
je hebt twee ingangen en zes outputs (of vier). Het zijn DSP's, digital sound processors, dus alles gebeurt digitaal in het apparaat. Je hebt voor elke output een parametrische EQ beschikbaar, drie typen crossovers (Linkwitz-Riley, Bessel of Butterworth) met instelbare slope, overal een delay voor beschikbaar en uiteraard een gain.

Nou kost de BSS vier output versie nog steeds 3K, en de XTA zelfs 6K, dus is het geen reeele optie. Maar zoiets als dit moet je wel hebben, alleen dan in goedkope versie.
kun je es uitleggen wat deze dingen precies doen???

• Big-Foot
Ze kunnen net iets uitgebreider worden ingesteld als de DX24 of DX26 die ik hier boven vermeldt heb.

Maar in plaats van de ultra curve (niks mis mee hoor)
raadt ik je dus een van deze LEM aan omdat in plaats van een totale limiter je nu per speaker een limiter en eq hebt.
waardoor je meer vermogen over houdt dan dat je over de totale set 1 limiter en eq plaatst.

Het is heel simpel voorbeeld 1. Limiter voor complete set.

Signaal is voornamelijk in het hoog hard waardoor de limiter in werking treed, nu zal het laag dus ook gelimitd worden wat mischien nog niet nodig was.
Omgekeerd hoog/laag werkt het exact het zelfde.
Je verliest onnodig vermogen.

Voorbeeld 2. Limiter voor elke speakerkanaal

Als nu bijvoorbeeld het hoog te hard uitgestuurd zou zijn dan blijft het laag signaal onaangetast en andersom ook.
Hierdoor blijft op elke versterker het signaal op het meest optimale level de versterker ingaan.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja, heb je gelijk in.. zit inderdaad veel voordeel bij ja...
ik wacht nog ff op de reactie(s) van Jag..

• Big-Foot
Nou Jag waar blijft je reactie.

• Jag

Jag

Die LEM is misschien niet zo'n slechte optie. Een limiter per kanaal is zeker wel prettig. Bovendien zit in die LEM ook een X-over, en dat is toch wel handig.
De delay die in de Behringer zit, heb je niks aan bedacht ik me later. Omdat je het andere systeem wilt delayen, en daar hangt je Ultracurve niet aan.
Maar de Ultracurve is qua EQ wel superieur.

De Ultracurve is trouwens zeker weten zo'n 1400,-. Alleen is ie absoluut niet goed leverbaar. Ik heb heel lang moeten rondbellen totdat ik iemand vond die hem nog had staan (krijg hem morgen thuisbezorgd). Ik heb hem hier gekocht:
LBM Music - Waalwijk - 0416 652 736
Op woensdag 12 september 2001 08:41 schreef SSooeeppiiee het volgende:

[..]

kun je es uitleggen wat deze dingen precies doen???
Die apparaten hang je gewoon aan je L+R outputs. Ze hebben twee inputs en vier of zes outputs. Ze maken het signaal eerst digitaal en bij de uitgang weer analoog.
Het digitale signaal gaat (bij de XTA) eerst door een EQ heen, een volledig parametrische EQ. Dan door een gain regeling (je kan op meerdere plekken in de signaal route het volume aanpassen). Daarna door een delay en dan door nog een EQ/crossover. Als crossover kan je drie typen kiezen: Bessel, Butterworth of Linkwitz-Riley. En je kan zelf de slope kiezen (ik geloof 12 dB tot 48 dB/octaaf).

Je kan de inputs apart EQ-en en delayen. Maar ook de vier of zes outputs kan je verschillend delayen-en, EQ-en/filteren. En uiteraard kan je de level regelen van elke output en input.

Je zou kunnen beginnen met een LEM dsp of Behringer ultracurve met de Nexo/crown combi. En daar later een extra amp (en x-over in het geval van de Ultracurve) plus sub(s) bijzetten.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 23:03
voor crown kun je terecht op
www.macgyver.nl (jaja wat een rarenaam denken jullie)
deze man verkoopt ook speakers enz...

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 23:03
lem is zeker niet beroerdt vooral de nieuwere sets niet en over nexo ik heb er nog nooit mee gewerkt wel 1 keer gehoord maar was er toen niet zo tevreden over.

owja die site is beetje gek je kan beter
www.macgiver.nl pakken kom ik net achter.

maar lem is opzich niet beroerd.
je kan ook voor DB gaan niet DnB maar DB dat schijnt ook wel aardig te klinken en nog hard ook. is mijn verteld.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Big-Foot
1 ding is zeker wat een rot site is dat! Digifiel, o en je webicon doet het niet!

Maar zo moeilijk is die Ultra Curve niet te krijgen en jij betaald wel errug veel voor dat ding Jag ik heb er zelf meerder gekocht voor iets van 980,- excl btw en dat is maar 1166,2 incl btw. en ik dacht iets van 150,- of zo voor de meet microfoon (lekker linear die microfoon)

Op dit moment heeft Crest meerder versterkers heel laag geprijst mischien is dit wel iets voor je.

Of de nieuwe Dynacord serie.

Wat mischien ook wel leuk is een DAS geluids setje deze klinken heel goed, gaan hard en zijn klein. Maar je moet me niet vragen wat dat kost :)

• Jag

Jag

Maar zo moeilijk is die Ultra Curve niet te krijgen en jij betaald wel errug veel voor dat ding btw en dat is maar 1166,2 incl btw. en ik dacht iets van 150,- of zo voor de meet microfoon (lekker linear die microfoon)
Hmmm, heb je het ook over de pro versie (misschien scheelt dat)?
Ik heb trouwens op meedere plekken geinfomeerd, en iedereen zit rond de 1400,- met als adviesprijs 1600,-.
De mic koop ik trouwens ook voor 150,-.
Op dit moment heeft Crest meerder versterkers heel laag geprijst mischien is dit wel iets voor je.
Jaja, Crest :). Ik heb zelf een Crest versterker bij Heuff gekocht die van theater de Flint (geloof ik) uit Amersfoort geweest is. De Vs-1500: 2x750 bij 4 Ohm en 2x400 bij 8 Ohm. En bovendien vond ik hem een stuk beter klinken dan de Dynacord S1200 (ik vond hem zelfs beter klinken dan een HiFi versterker van NAD van 6000,- :P).
Die versterker kostte me ex btw 1800,-.

Zag trouwens nog een Community setje staan (sub/full range) van 3500,- inc. Maar goed, is wel goedkoop, maar misschien klinkt het nergens naar.

• Big-Foot
Er is maar 1 versie de 9024 of 8024 1 van deze is de Ultradyne, dat is een volgens mij volledig parametrische versie met mogelijkheden om buizen te simuleren.

Effe belangerijk je moet absoluut de 24 in het type nummer hebben staan de versie's met 00 aan het eind hebben een slechte DA converter die nogal ruist.

• Big-Foot
Van die Vs-1500 wist ik nog niet dat ie zo goedkoop was.

Mischien moet ik er daar eens een paar van gaan zoeken of zo.
Als vervanging van een aantal GM versterkers waar ik niet tevereden over ben zoals een oud type de DPA 2K deze zou 2 kw moeten leveren maar volgens mij blijft ie steken op de helft of zo :)

• Jag

Jag

Op woensdag 12 september 2001 22:35 schreef mweert het volgende:
Er is maar 1 versie de 9024 of 8024 1 van deze is de Ultradyne, dat is een volgens mij volledig parametrische versie met mogelijkheden om buizen te simuleren.

Effe belangerijk je moet absoluut de 24 in het type nummer hebben staan de versie's met 00 aan het eind hebben een slechte DA converter die nogal ruist.
Het gaat om de 8024, dat is de Ultracurve. Die andere is iets met compressie enzo.
Maaruh, de 8024 is nog een keer verbeterd, en toen is er pro achter gekomen. Het zal wel niet, maar misschien dat ie sindsdien duurder is geworden. 1000,- lijkt me namelijk echt onmogelijk.
Op woensdag 12 september 2001 22:40 schreef mweert het volgende:
Van die Vs-1500 wist ik nog niet dat ie zo goedkoop was.

Mischien moet ik er daar eens een paar van gaan zoeken of zo.
Als vervanging van een aantal GM versterkers waar ik niet tevereden over ben zoals een oud type de DPA 2K deze zou 2 kw moeten leveren maar volgens mij blijft ie steken op de helft of zo :)
Die Vs-1500 van mij is 2e hands hoor. Advies is ie 4000,- geloof ik, dus je zal er zeker 3000,- voor betalen. Crest is nou niet echt heel goedkoop.

• Big-Foot
Nee Jag er is achter de Ultracure geen pro gekomen iemand zal je wel weer bestookt hebben met marketing zooi,
er is alleen een 8000 en een 8024 op de markt gebracht er zijn hoogstens nieuwere software versie's op de markt.

Sterker nog de Ultradyne is een tijdje voor 700 incl btw verkrijgbaar geweest.

Maar de Ultracurve zal inderdaad wel iets duurder zijn geworden sinds de levering problemen bij Behringer.
Maar dat ie al zo duur zou zijn dat wist ik nog niet toch op het juiste moment aangeschaft :)

En inderdaad Crest is niet bepaalt goedkoop maar heeft wel hele goede versterkers in het assortiment.

Maar tegenwoordig ga ik toch liever voor QSC en dan bijvoorbeeld de PLX serie 9,5 kilo das gewoon mooi als je een rack hebt met meer dan 10 kw en je kan het dan ook gewoon nog normaal vervoeren zonder dat je met 4 man het rack moet verplaatsen :)

Harrison heeft ook een 10kw versterker alleen deze weegt ongeveer 80 kilo en elke trafo moet vertraagt worden ingeschakeld ander trekt ie de zekeringen er uit.
er zit ook mooi een 32 amp CEE stekker achterop :D

Verwijderd

Topicstarter
hmmm okee...
ander vraagje: hebben jullie internetpagina's waar ik veel info en prijzen van producten kan vinden??
Ik wil namelijk absoluut es ff rondkijken wat er allemaal e halen is.
Verder lijkt de combi van nexo/crown met de LEM dsp of Behringer Ultracurve inderdaad wel een goeie overweging om aan te schaffen.
Nog een vraag:
wat is het verschil tussen die 2 beschreven LEM's??
de 1 heeft zeker 4 uitgangssignalen en de ander 6.
Betekent dit dus dat je op respectievelijk beide 4 of 6 speakers aan kunt sluiten?
hebben jullie misshien de url voor info over die LEM's??

• Big-Foot
Inderdaad de ene heeft 2 in en 4 uit en de andere 2 in en 6 uit.

Er is helaas nog weinig informatie beschikaar over deze apparaten hij is namelijk nog maar zeer kort uit.

Ik was 1 van de gelukige die er eentje in zijn bezit had voor dat ze overall in de winkel lagen (nog steeds lastig te krijgen)

Maar uit ervaring kan ik je verzekeren dat het heel goed werkt en na een wennigs periode zelfs heel goed te bedienen is.

Maar zoals ik al zij er is gewoon heel wienig bekent op internet over deze dingetjes.

• Jag

Jag

Op woensdag 12 september 2001 22:56 schreef mweert het volgende:
Nee Jag er is achter de Ultracure geen pro gekomen iemand zal je wel weer bestookt hebben met marketing zooi,
er is alleen een 8000 en een 8024 op de markt gebracht er zijn hoogstens nieuwere software versie's op de markt.

Sterker nog de Ultradyne is een tijdje voor 700 incl btw verkrijgbaar geweest.

Maar de Ultracurve zal inderdaad wel iets duurder zijn geworden sinds de levering problemen bij Behringer.
Maar dat ie al zo duur zou zijn dat wist ik nog niet toch op het juiste moment aangeschaft :)

En inderdaad Crest is niet bepaalt goedkoop maar heeft wel hele goede versterkers in het assortiment.

Maar tegenwoordig ga ik toch liever voor QSC en dan bijvoorbeeld de PLX serie 9,5 kilo das gewoon mooi als je een rack hebt met meer dan 10 kw en je kan het dan ook gewoon nog normaal vervoeren zonder dat je met 4 man het rack moet verplaatsen :)

Harrison heeft ook een 10kw versterker alleen deze weegt ongeveer 80 kilo en elke trafo moet vertraagt worden ingeschakeld ander trekt ie de zekeringen er uit.
er zit ook mooi een 32 amp CEE stekker achterop :D
Dat van die toevoeging pro staat op de website van Behringer. Maar goed, het zal vast gewoon markteting gelul zijn (geloof me, daar ben ik niet gevoelig voor :)).

Over dat de Ultradyne voor 700,- te koop heeft gestaan: het is een compleet ander apparaat, dus dat zegt me niet zoveel. In dit geval van deze Ultracurve die nu op mijn kamer staat (helaas nog zonder meetmicro, die ik waarschijnlijk begin volgende week krijg), ik had niet zo'n goede onderhandelingspositie. Het was zo'n beetje de laatste Ultracurve in Nederland. En Behringer heeft weer eens voor de verandering leveringsproblemen. Dus sja, nogal hopeloos. Maar goed, ik heb hem.
hmmm okee...
ander vraagje: hebben jullie internetpagina's waar ik veel info en prijzen van producten kan vinden??
Sja, als je naar EAW.com gaat kun je een heleboel links vinden. Maar zoveel heb je daar niet aan. Wat je beter kunt doen is een keer naar Heuff of een vergelijkbare zaak gaan. Gewoon eens naar wat verschillende luidsprekers luisteren. En misschien vind je ook nog wel een mooie occassion.
Betekent dit dus dat je op respectievelijk beide 4 of 6 speakers aan kunt sluiten?
Nee, dat betekent het niet echt. Het betekent eigenlijk niet veel meer dan dat je zes outputs hebt met een eigen gain regeling, EQ/crossover en delay. Je kan dat idd gebruiken om aan elke output een kanaal van een poweramp aan te sluiten en daarop een luidspreker, maar dat hoeft niet per se op die manier. Je kan namelijk bijvoorbeeld aan output 1 het hoog van links hangen. Aan 2 het hoog van rechts. Aan 3 het laag van links en aan 4 het laag van rechts. En aan 5 de linker Dynacord en aan 6 de rechter Dynacord.
Of in plaats van je full range speakers te biampen, kan je aan 3 en 4 twee subs hangen.

In jou geval zou je trouwens heel goed de 6 outputs kunnen gebruiken. Niet om de full range speakers te biampen, dat is te duur. Maar voor het sublaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
En heb je al gespeeld met de Ultra Curve of wacht je tot je meer tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op vrijdag 14 september 2001 00:35 schreef mweert het volgende:
En heb je al gespeeld met de Ultra Curve of wacht je tot je meer tijd hebt.
Nou, ik voel me op het moment eigenlijk redelijk beroerd, dus kan niet echt zeggen dat ik er nu erg veel zin in heb. Maar morgen zal het wel veel prutsen worden ja :).

Ik heb hem overigens wel aangesloten al. Hij hangt aan group outs 1 en 2. En de outputs komen terug op twee kanalen. Ik had ze eerst op twee returns zitten, maar die bleken met -10 dBV als nulpunt niet echt in staat om het signaal zonder vervorming in de mixer te krijgen (signaal van de Behringer zit op zo'n +14 dBu).
En ik heb een beetje met de setup menutjes, de limiter en analyzer zitten kloten.

• Big-Foot
En heb je er nu al mee gespeeld dan.

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:22 schreef mweert het volgende:
En heb je er nu al mee gespeeld dan.
Ja, best wel veel ook. Alleen meetmicro is er nog niet, dus echt heel veel kan ik er nog niet mee. Tenminste niet de dingen die voor mij interessant zijn. Het is nu vooral gewoon een EQ en analyzer. En ik kan zelfs niet lekker EQ-en omdat de Ultracurve bij alle 19-inch appartuur staat in de soon-to-be-19-inch rack. En dan sta ik een hoek van mijn kamer meg mijn rug naar de speakers toe. Niet echt ideaal om te EQ-en. Maar ik ga ook gewoon wachten tot de micro er is.

• Big-Foot
Wat heb jij dan in dat Soon to be 19" rack zitten

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:29 schreef mweert het volgende:
Wat heb jij dan in dat Soon to be 19" rack zitten
Niet zo heel erg veel:
- Crest Vs 1500 amp
- Dbx 223XL x-over
- Behringer Ultracurve
- Allen & Heath GL2 mixer

• Big-Foot
Sorry maar de mixer is toch geen rack mixer :?

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:32 schreef mweert het volgende:
Sorry maar de mixer is toch geen rack mixer :?
Wat zei je nou in die andere topic over het tegenspreken van Jag :P 8-)

• Big-Foot
Stom |:(

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:37 schreef mweert het volgende:
Stom |:(
Hehe :). Het is idd wel een rack mixer, kan er ook niks aan doen. Leek me wel handig, anders moet je er een tafel aan opofferen.
Ik ken de mixer trouwens uit de schouwburg waar we er ook drie hebben (waar ze de oneervolle taak hebben om de afluistering te mixen en dat soort loze dingen).

Nog een grappige note: deze mixer is van de ex-drummer van Blof geweest.

Edit: dit was niet de drummer die verongelukt is trouwens, maar zijn voorganger.

• Big-Foot
Is inderdaad wel handig een rack mixer in huis :)
moet ik ook eens aanschaffen maar dan wil ik ook een groot 19" rack erbij zodat de rest van de apparatuur er ook in past.

is alleen meteen weer zo achterlijk duur allemaal :(

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:43 schreef mweert het volgende:
Is inderdaad wel handig een rack mixer in huis :)
moet ik ook eens aanschaffen maar dan wil ik ook een groot 19" rack erbij zodat de rest van de apparatuur er ook in past.

is alleen meteen weer zo achterlijk duur allemaal :(
Mixer was 1500,- en een rack hoeft helemaal niet veel te kosten. Zeker niet als je in een schouwburg werkt waar ze dat soort spullen hebben liggen in de werkplaats :).

Ik ga trouwens ook een 19-inch rack maken waar alles inpast, plus ruimte voor uitbreidingen.

• Big-Foot
Ja ik kan het dan voor inkoop prijs krijgen dus dat bespaart dus wel een hoop maar ik wil ook nog deco truss in mijn huisje hebben en daar van die mini parren aan hangen :)
niet de 36 maar de 16 of 12 in iedergeval zit daar halogeen in

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:50 schreef mweert het volgende:
Ja ik kan het dan voor inkoop prijs krijgen dus dat bespaart dus wel een hoop maar ik wil ook nog deco truss in mijn huisje hebben en daar van die mini parren aan hangen :)
niet de 36 maar de 16 of 12 in iedergeval zit daar halogeen in
Een stukje truss is wel cool, maar wel redelijk prijzig.

En trouwens, in de grote PARren zit ook halogeen.

• Big-Foot
Ja maar dit zijn dus kleine parren :)

errug cool om te zien ze lijken net 64ers maar dan in het klein met een lange neus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:59 schreef mweert het volgende:
Ja maar dit zijn dus kleine parren :)

errug cool om te zien ze lijken net 64ers maar dan in het klein met een lange neus :)
Ik ken ze, ik zie ze in het theater ook wel eens gebruikt worden. Zijn wel schattige dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Echt wel maar die dingen kosten bijna 80,- per stuk en daar wordt ik niet gelukig van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Maar doe jij nu geluid of licht in de schouwburg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 16 september 2001 00:20 schreef mweert het volgende:
Maar doe jij nu geluid of licht in de schouwburg ?
Je doet niet maar één ding. Je werkt gewoon bij de techniek, en je helpt bij alles: decor, trekkenwand (leuk!), licht en geluid. Natuurlijk houd ik me wel bovengemiddeld met licht en geluid bezig, en dan met name geluid. Dat houdt in dat je een geluidstechnicus helpt met de PA opbouwen ed. En soms help je een geluidstechnicus met de schouwburgs spullen. Dan maak je de hele patch en zet je alle spullen klaar (mixer, FX, mics, monitor speakers), en zorg je dat je een compleet werkende geluidsset aflevert (alles gedelayed, ge-EQ-ed, levels goed gezet). En soms doe je ook voorstellingen zelf, zoals vandaag bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Leuk werk zeker of niet.

Je maakt wel de wat leuker shows mee zeker.

Lijkt mij leuker als bandjes mixen wat ik nu regelmatig doe.
Dat is effen leuk maar na verloop van tijd ken je de band wel en wil je weer een nieuwere uitdaging en ook heb je altijd klanten die zeggen dat je te duur bent of zo voornamelijk cafe's klagen snel over geld heel irritand :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dat lijkt mij best wel een geinig baantje welke je hebt Jag.. waar doe je dat precies??
maaruh, ik heb door jullie al behoorlijk wat ideeen gekregen over hoe we het ongeveer een beetje moeten aanpakken..
Dus vandaar dat ik jullie alvast wil bedanken voor jullie hulp!!

• Jag

Jag

Op woensdag 19 september 2001 08:53 schreef SSooeeppiiee het volgende:
hmmm, dat lijkt mij best wel een geinig baantje welke je hebt Jag.. waar doe je dat precies??
maaruh, ik heb door jullie al behoorlijk wat ideeen gekregen over hoe we het ongeveer een beetje moeten aanpakken..
Dus vandaar dat ik jullie alvast wil bedanken voor jullie hulp!!
Ja is zeker een leuk baantje. Het is trouwens in de schouwburg van Utrecht.

Ik denk trouwens dat als je MWeert via ICQ contact, dat hij je nog wel concreter kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Utrecht... Damn, 't is net dat ik het met m'n vriendin heb uitgemaakt, die woonde in Utrecht, anders kon ik wel es komen luisteren ;) maar ja, dat gaat nu weer zo moeilijk..

okee, ik zal wel eens contact met em opnemen, kan altijd handig zijn. Heeft hij niet 1 of andere winkel in audio?? of heb ik me daarin vergist?

PS: We hebben gister tch maar dat Nexo systeem aangeschafd.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Effe ontopic: Nexo is HEEEEEL goed, (PS15 enzo), maar zorg wel dat je d'r de originele controllers bij krijgt.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 18:57 schreef DaDaJoker het volgende:
Effe ontopic: Nexo is HEEEEEL goed, (PS15 enzo), maar zorg wel dat je d'r de originele controllers bij krijgt.
Hey DaDaJoker, kun je hier es wat meer over vertellen??

• Jag

Jag

Op donderdag 20 september 2001 08:18 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Utrecht... Damn, 't is net dat ik het met m'n vriendin heb uitgemaakt, die woonde in Utrecht, anders kon ik wel es komen luisteren ;) maar ja, dat gaat nu weer zo moeilijk..

okee, ik zal wel eens contact met em opnemen, kan altijd handig zijn. Heeft hij niet 1 of andere winkel in audio?? of heb ik me daarin vergist?

PS: We hebben gister tch maar dat Nexo systeem aangeschafd.
Sja, da's wel leuk ff luisteren in de SSU :).

Ik heb trouwens nu een LEM DX24 thuisstaan. Dat in het kader van een test die iemand anders wilde doen met een digitale crossover. Ik moest toch bij Heuff zijn, en die zijn zo aardig geweest om mij er één uit te lenen (mijn dank ik groot). Dus ik mijn auto'tje volgeladen (afgezien de LEM ing er nog wat meer mee: Crest amp, A&H mixer, Behringer Ultracurve + mic, Dbx x-over, B&W DM604 speakers, Yamaha YST-SW300 sub en een shitload aan kabels). Was echt een verbetering die LEM. Oko zo ontzettend handig dat je gewoon ff van type crossover kan wisselen (normaal moet je daarvoor een heel nieuw apparaat maken/kopen). Die LEM was trouwens ook makkelijk te doorgronden (was ook pas de eerste keer dat ik dat ding zag). We hadden trouwens wel extreme ruisproblemen, zelfs met de uitgangen gemute :? Was een interessante test, en bewees ook dat een mix van HiFi en Pro echt een uitkomst kan bieden.

• Big-Foot
Dat zij ik toch die LEM is echt ideaal voor allerlei dingetjes

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op vrijdag 21 september 2001 08:35 schreef SSooeeppiiee het volgende:

[..]

Hey DaDaJoker, kun je hier es wat meer over vertellen??
Wat wil je weten?

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n ogen inderdaad staan op die LEM module, alleen kan ik nergens een prijs van dat ding vinden.. weten jullie misschien die prijs??
Ik hoop volgende week dat Nexo systeem op te halen.. dan moet ie denk ik de week daarop bij ons in de tent geplaatst worden... (sounds like a job for...... SOEPIE!!! *D *D *D )

DaDaJoker: Ik meende dat de originele controller er wel bijgeleverd word, maar waarom moet volgens jou specifiek de originele controller gebruikt worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op zondag 23 september 2001 12:14 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Ik heb m'n ogen inderdaad staan op die LEM module, alleen kan ik nergens een prijs van dat ding vinden.. weten jullie misschien die prijs??
Ik hoop volgende week dat Nexo systeem op te halen.. dan moet ie denk ik de week daarop bij ons in de tent geplaatst worden... (sounds like a job for...... SOEPIE!!! *D *D *D )

DaDaJoker: Ik meende dat de originele controller er wel bijgeleverd word, maar waarom moet volgens jou specifiek de originele controller gebruikt worden??
Meestal zitten er in dat soort dingen crossovers (als het een biamped of triamped systeem is), limiters (soms zowel thermische als excursie beveiliging) en EQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Inderdaad, Jag, maar ook fase-correcties, impedantie-correcties.

In sommige gevallen zit d'r trouwens ook nog een systeem op wat meet wat de luidspreker aan het doen is, zodat daarop gereageerd kan worden (SA, Meyer).

Het probleem is dat die controllers over het algemeen schijtduur zijn (een paar k per stuk), en het geluid zonder zo'n ding gewoon zwaar aan kwaliteit inboet. Kan je net zo goed een paar goedkopere passieve kasten kopen.

Specs? Zie ondertitel...

Pagina: 1