Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 12:11
Ik was benieuwd of mensen hier ervaring mee hadden. Ik ben in de Ww beland en vervolgens, na een maand of twee, in de ziektewet (bij het UWV dus). Dit ivm RSI-klachten. Ik kan dus wel wat werkzaamheden doen, maar niet alles wat ik gewend was.
Nu ben ik bezig met het starten van een eigen bedrijf en kan ik ook als ZZP'er opdrachten gaan aannemen. Ik wil als coach aan de slag, en ben hier ook voor opgeleid.
Het UWV is niet geheel duidelijk. Er wordt gezegd, dat je gewoon met je eigen bedrijf kan starten en opdrachten kan aannemen, mits je je verdiensten aan het UWV doorgeeft. Die worden - grosso modo - in mindering gebracht op je (ziektewet-) uitkering.
Klinkt niet gek. Ik wordt ook namens het UWV begeleid bij het starten van mijn eigen bedrijf.

Alleen, als ik bel met degene die verantwoordelijk is voor mijn dossier, wordt er afhoudend gereageerd: zorg eerst maar dat u beter wordt, de uitkering loopt 'toch wel' door (zo vat ik haar boodschap samen). Maw ze willen niet te veel gedoe van me hebben, lijkt het wel.

Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Kan ik 'gewoon' opdrachten aannemen terwijl ik in de ziektewet zit, als ik maar alles netjes opgeef aan het UWV?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Probleem is dat ze bij uwv bang zijn voor terugval. Het is lastig in een wipwap te zitten, dus willen ze liever dat je eerst zeker weet dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:26
Ga iig geen opdrachten aannemen zonder vooraf formeel gemeld te hebben dat je dat gaat doen. Been there done that, boete gekregen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Je WW wordt toch ook lager als je ingeschreven staat bij de KvK of heb je zelfs helemaal GEEN recht op WW, zodat je ingeschreven staat als ondernemer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik stuur je zo een DM.
Ik werk in de reïntegratie en wil kijken of ik kan meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Laatst online: 14-08 12:11
Unknown Alien schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:46:
Je WW wordt toch ook lager als je ingeschreven staat bij de KvK of heb je zelfs helemaal GEEN recht op WW, zodat je ingeschreven staat als ondernemer??
Wat ik begrijp is dat omdat ik vanuit de WW in de ziektewet ben gekomen, dit niet op die manier geldt. En inderdaad, zoals de reactie hiervóór ook al aangeeft: ik moet sowieso het UWV alles doorgeven wat ik doe.
Pagina: 1