Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HW35
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn vraag
Goedemiddag,

Bij ons hybridepomp Elga Ace 4KW laten installeren. Ketel is ook van Remeha, een Calenta 40C (dus niet de Calenta Ace!).
Ketel was op Honeywell Evo Home aangesloten en wil nu de combinatie aansluiten op een eTwist RF met gateway. Vanochtend e.e.a. geïnstalleerd, maar hybridepomp reageert niet op thermostaat. Gateway loopt met telefoonkabeltje naar OpenTherm aansluiting in hybridepomp. Heb feitelijk zelfde kabel gebruikt die ook bij de Honeywell zat aangesloten en deze deed het toen goed. Maar de eTwist niet. Moet er nu iets in de instellingen gedaan worden of heeft iemand anders een tip of advies? Heb kabeltje in de gateway op OT (open therm) aangesloten. Lampje brandt na aansluiten continu groen en dat is dus oké.

Relevante software en hardware die ik gebruik: eTwist RF basisset met gateway, typenummer 7706406.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: heb later de Honeywell weer aangesloten en alles doet het dan wel.
...

Niet perse smart dus schopje naar DEI

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 30-12-2023 18:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:48
De bedrade eTwist moet je zonder gateway op de R-bus aansluiting van de Elga Ace aansluiten.
Ik neem aan dat dat ook geldt voor de RF versie, of niet?

De CV ketel wordt het slaafje van de Elga, die gaat de ketel eventueel modulerend aansturen via OpenTherm.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
Heeft de thermostaat verbinding met de gateway? Zie pagina 51 van de handleiding: https://mediacdn.remeha.n...df?v=1&d=00010101T000000Z

Zo nee, dan verbinding maken met instructies op pagina 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HW35
@Ricko1
Ik kan de gateway en thermostaat wél met elkaar verbinden, maar de pomp reageert niet op de instellingen van de thermostaat?
Vraag mij dan ook af hoe de bedrading in de pomp en gateway moet worden aangesloten en/of er in de pomp in de installateursmodus iets gewijzigd moet worden? Zo ja, dan zal ik de installateur erbij moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HW35
busscherski schreef op maandag 1 januari 2024 @ 00:20:
De bedrade eTwist moet je zonder gateway op de R-bus aansluiting van de Elga Ace aansluiten.
Ik neem aan dat dat ook geldt voor de RF versie, of niet?

De CV ketel wordt het slaafje van de Elga, die gaat de ketel eventueel modulerend aansturen via OpenTherm.
De RF versie heeft geen bekabeling en communiceert via de gateway, En dat is dus de vraag. Wat sluit je waar aan in de gateway, de ketel zelf én de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:48
Het staat allemaal in de handleiding en we hebben het hierboven ook al uitgelegd maar ik zal het nog eens in andere woorden zetten.

Ik denk gateway aansluiten op R-bus aansluiting in Elga binnenunit. Polariteit maakt niet uit.

Anders toch beter de installateur erbij halen.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Op de rbus kun je toch de e-twist direct aansluiten. De gateway zit dan dus intern reeds in de ketel.
https://www.remeha.nl/act...en-r-bus-in-plaats-van-ot

wacht, slecht gelezen het gaat om de gateway van de RF versie, draadloos dus..

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 02-01-2025 16:46 ]

Copyright and left by SED...

Pagina: 1