Scam webshop gebruikt mijn huisadres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:03
Iets vreemds. Een scam webshop die ik hier niet kan delen i.v.m. adresgegevens gebruikt als vestigingsadres op de website mijn huisadres (een doodgewoon appartement).

Ze verkopen spullen voor enkele tientjes tot rond de 100 euro maar leveren lage kwaliteit die ze bij AliExpress o.i.d. inkopen. Vandaag heb ik de eerste retourzending ontvangen.

Heeft iemand vaker van zoiets gehoord? Hoe zijn ze bij mijn adres gekomen? Ik heb contact opgenomen met de webshop zelf, de gmail die achter hun WHOIS zit, de hosting provider en de politie. De gemeente t.b.v. adresonderzoek en de KVK staan nog op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:55
Op MijnOverheid kun je zien hoeveel mensen er staan ingeschreven op jouw adres, ik verwacht niet dat je hier iets afwijkends zult zien en dan is een adresonderzoek nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Is niets vreemds aan hoor. Genoeg niet zuivere mensen gebruiken adressen van wildvreemde. Zo lijkt je zaak legit uit. Ik denk dat je er weinig aan kan doen behalve weigeren aan de deur. En eventueel de situatie uitleggen aan de vervoerder die kunnen het retour afzender sturen. Als ze aangeschreven staan op je adres is er iets vreemds aan de hand. Maar dat vermoed ik niet. Uiteraard wel het vervelend dat het gebeurt.

Helaas mag je niet de pakketjes houden anders was het nog leuk😃

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 13:48

Tijntje

Hello?!

Zou ook aangifte doen bij de politie voor dossier opbouw

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
loki504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:13:
Is niets vreemds aan hoor. Genoeg niet zuivere mensen gebruiken adressen van wildvreemde. Zo lijkt je zaak legit uit. Ik denk dat je er weinig aan kan doen behalve weigeren aan de deur. En eventueel de situatie uitleggen aan de vervoerder die kunnen het retour afzender sturen. Als ze aangeschreven staan op je adres is er iets vreemds aan de hand. Maar dat vermoed ik niet. Uiteraard wel het vervelend dat het gebeurt.

Zo leuk is de inhoud van die pakketjes niet LOL.

Zou mijn adres volledig random gekozen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

brambello schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:36:
[...]

Zou mijn adres volledig random gekozen zijn?
Kans is zeer groot van wel. Je klikt in Google Maps willekeurig op de kaart en je kijkt wel waar je uitkomt. En dat om je webshop er gewoon legitiemer uit te laten zien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55
Zelf ook gehad, het advies wat hier werd gegeven:
Alle pakjes weigeren, A4tje aan de bus/deur ophangen dat je adres word misbruikt voor dit en je pakjes weigerd & uiterraard een dossier opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

torretje2012 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:20:
Alle pakjes weigeren, A4tje aan de bus/deur ophangen dat je adres word misbruikt voor dit en je pakjes weigerd & uiterraard een dossier opbouwen.
Maar, gaan dan de pakjes die wel bij jouw adres bezorgd moeten worden, ook niet retour? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
ehtweak schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:55:
[...]

Maar, gaan dan de pakjes die wel bij jouw adres bezorgd moeten worden, ook niet retour? :?
Dat vroeg ik mij dus ook af, wat als je zelf iets besteld.... 🤔

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
Heb hier hetzelfde aan de hand, politie is op hoogte van situatie.
Krijg wekelijks boetes binnen, maar gelukkig mag ik die van wijkagent gewoon bij haar dumpen.
Ze geeft aan zolang mijn naam er niet op staat het geen kwaad kan, en mocht het wel kwaad kunnen is er een melding van gemaakt dat ik volledig geen relatie heb met het bedrijf.

Helaas kan het niet makkelijk gestopt worden behalve uitschrijven bij kvk, maar dat kan enkel de eigenaar -.- .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:18
Blijft erg vervelend. Hopelijk krijg je geen gekken aan de deur die verhaal komen halen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

paQ

99ruud99 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:33:

Helaas kan het niet makkelijk gestopt worden behalve uitschrijven bij kvk, maar dat kan enkel de eigenaar -.- .
En dat is natuurlijk de wereld op zijn kop vind ik.
wat een flut-instantie is dat ook eigenlijk.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:08
………

Best bizar dat je met melding/aangifte bij de politie en bewijs dat je daar woont je je woonadres niet kan laten uitschrijven. En dat een malafide bedrijf dus zonder enig bewijs gewoon een adres kan uitkiezen om in de KVK te vermelden.

Erg vervelend voor je hopelijk helpen de tips.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Je kan bij de kvk gewoon melding hiervan maken

https://www.kvk.nl/wijzig...uistheid-gegevens-derden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ehtweak schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:55:
[...]

Als Je duidelijk op zit dat pakketjes op naam van ehtweak bezorgt mogen worden. En op naam van (naam webshop/verkoper) direct retour mogen zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• brambello
Inmiddels heeft de webshop mij geëxcuseerd voor de fout en hun adres op de website gewijzigd, naar één huisnummer verderop :').

Mensen die wat willen retourneren naar dit 'bedrijf' schijnen het naar China te moeten retourneren tegen zeer hoge verzendkosten.

Malafide dropshipper?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:33
lekkere buurman heb je :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:55
brambello schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:24:
Inmiddels heeft de webshop mij geëxcuseerd voor de fout en hun adres op de website gewijzigd, naar één huisnummer verderop :').

Mensen die wat willen retourneren naar dit 'bedrijf' schijnen het naar China te moeten retourneren tegen zeer hoge verzendkosten.

Malafide dropshipper?
Dit klinkt inderdaad als een dropshipper die goedkope dingen duur verkoopt. Als je vanmiddag een oliebol gaat scoren bij je buren, krijg je misschien ook wel een glaasje champagne als je ze op de hoogte stelt dat een webshop hun adres gebruikt ;)

(Tenzij zij het zelf zijn en het gebruik van jouw adres inderdaad een foutje was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Heb hier hetzelfde aan de hand, politie is op hoogte van situatie.
Krijg wekelijks boetes binnen, maar gelukkig mag ik die van wijkagent gewoon bij haar dumpen.
Ze geeft aan zolang mijn naam er niet op staat het geen kwaad kan, en mocht het wel kwaad kunnen is er een melding van gemaakt dat ik volledig geen relatie heb met het bedrijf.

CJIB boetes gaan wel naar een GBA adres iig, dat is een hele andere situatie dan TS :)

Of bedoel je bibliotheek boetes oid? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
Ik bedoelde snelheidsboetes (elke week raak), voornamelijk binnen de bebouwde kom door rood / 10-15 km te hard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

loki504 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:05:
[...]

Als Je duidelijk op zit dat pakketjes op naam van ehtweak bezorgt mogen worden. En op naam van (naam webshop/verkoper) direct retour mogen zou dat geen probleem moeten zijn.
Ken jij die dan? Bezorgers die EN zorgvuldig werken, EN de tijd hebben om het adresetiket te lezen, EN navenant te handelen?
Ik niet... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
ehtweak schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:36:
[...]

Ken jij die dan? Bezorgers die EN zorgvuldig werken, EN de tijd hebben om het adresetiket te lezen, EN navenant te handelen?
Ik niet... :+
Onze oude postnl bezorger deed altijd prima zijn werk en stond ongeveer 2 minuten maximum per deur te wachten. Genoeg tijd om het te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
stutrecht schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:28:
[...]

Dit klinkt inderdaad als een dropshipper die goedkope dingen duur verkoopt. Als je vanmiddag een oliebol gaat scoren bij je buren, krijg je misschien ook wel een glaasje champagne als je ze op de hoogte stelt dat een webshop hun adres gebruikt ;)

(Tenzij zij het zelf zijn en het gebruik van jouw adres inderdaad een foutje was)
Zal echt geen foutje zijn hoor, postcode kwam ook niet overeen met het nieuwe adres en daar heb ik de webshop ook nog op gewezen. Nu zijn zij de lul. Ik zal er wel even aanbellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

brambello schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:47:
[...]

Zal echt geen foutje zijn hoor, postcode kwam ook niet overeen met het nieuwe adres en daar heb ik de webshop ook nog op gewezen. Nu zijn zij de lul. Ik zal er wel even aanbellen.
Met zijn tweeën sta je al sterker bij een dossieropbouw en aangifte bij de politie. Nu maar hopen dat je buurman ook excuses krijgt, en zijn buurman de dupe wordt met als gevolg dat je straks met een heel huizenblok tegen de malafide handelaar strijdt. >:)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je zeker weet dat dit een malafide zaak is: neem ook contact op met de hoster, als die in ieder geval Nederlands/Europees is, meld het domein onbetrouwbaar (had Google daar niet ergens een optie voor?) en kijk wat je nog meer kunt doen om dit te dwarsbomen. Een adreswijziging zet geen zoden aan de dijk zoals je ziet, ze vullen gewoon het adres van je buren in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
sypie schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:00:
Als je zeker weet dat dit een malafide zaak is: neem ook contact op met de hoster, als die in ieder geval Nederlands/Europees is, meld het domein onbetrouwbaar (had Google daar niet ergens een optie voor?) en kijk wat je nog meer kunt doen om dit te dwarsbomen. Een adreswijziging zet geen zoden aan de dijk zoals je ziet, ze vullen gewoon het adres van je buren in.
Het is natuurlijk wel zo dat het voor mij nu opgelost is.

Bij de hoster heb ik het al gemeld (in Canada). Het spoor leidt naar een Iraans-achtige IT jongen. Mogelijk zit hij erachter. Ik heb zijn naam en foto.

De wijkagent heeft me gebeld zojuist. Had ik niet veel aan maar hij bood een luisterend oor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:53
brambello schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:57:
[...]
De wijkagent heeft me gebeld zojuist. Had ik niet veel aan maar hij bood een luisterend oor.
Ook al heb jij er nu rechtsreeks niets aan, het gaat allemaal het dossier in met alle informatie die jij deelt - en hopelijk je huisnummer + 1 idem.

En zelfs als er niemand wordt opgepakt is dit wel een positieve actie van oom agent, dat mag ook benoemd worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brambello
DjoeC schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:37:
[...]

Ook al heb jij er nu rechtsreeks niets aan, het gaat allemaal het dossier in met alle informatie die jij deelt - en hopelijk je huisnummer + 1 idem.

En zelfs als er niemand wordt opgepakt is dit wel een positieve actie van oom agent, dat mag ook benoemd worden.
Zeker een positieve actie van de agent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

Malafide dropshipper?
Dit komt voor bij heel veel dropshoppers. Netjes is het niet, maar verboden ook niet voor zover ik weet.

Ik ben absoluut geen fan van dropshipping, maar veel illegaals zie ik niet wat ik hier in dit topic lees. Behalve een onjuist vestigingsadres op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 13:13
Jimster schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:11:
[...]

Dit komt voor bij heel veel dropshoppers. Netjes is het niet, maar verboden ook niet voor zover ik weet.

Ik ben absoluut geen fan van dropshipping, maar veel illegaals zie ik niet wat ik hier in dit topic lees. Behalve een onjuist vestigingsadres op de site.
Hoezo niet illegaal? Om te beginnen is al sprake van valsheid in geschrifte... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bvdbos schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:37:
[...]

Hoezo niet illegaal? Om te beginnen is al sprake van valsheid in geschrifte... 8)7
In deze wel ja. Maar genoeg geven wel netje een virtueel kantoor op. En dan is er in zijn algemeenheid weinig illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 07:33

Malafide dropshipper?
Maar is de website van je buurman?

Retourneren naar China is bij dropshippers standaard practice. Zolang het vermeld staat, mag dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ondertussen moet elke ondernemer zich daar inschrijven, zogenaamd o.a. om misbruik en oplichting te voorkomen.

De KvK zou een bedrijf dat een frauduleus adres opgeeft standaard uit moeten schrijven. Maar dan krijgen ze niet betaalkd dus krijg je smoesjes als alleen de oplichter kan zijn fraude bedrijf uitschrijven.

Ondertussen blijf je met de gebakken peren zitten.

Hoe gaat dat overigens met pakjes bij de buren, of wanneer je wel een pakket verwacht? Ik krijg vaak genoeg een pakket dat weigeren voor mij geen optie is tenzij zichtbaar is dat het om zo'n pakketje gaat.

Formeel is bij de buren afgeleverd natuurlijk gelijk aan niet ontvangen en is de afzender nog steeds verantwoordelijk voor het pakketje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

paQ

Anoniem: 63072 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:58:
[...]

Ondertussen moet elke ondernemer zich daar inschrijven, zogenaamd o.a. om misbruik en oplichting te voorkomen.

De KvK zou een bedrijf dat een frauduleus adres opgeeft standaard uit moeten schrijven. Maar dan krijgen ze niet betaalkd dus krijg je smoesjes als alleen de oplichter kan zijn fraude bedrijf uitschrijven.
betaald?
Door wie?

De jaarlijkse KvK bijdrage is al jaaaaren geleden afgeschaft.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

paQ schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:17:
[...]

betaald?
Door wie?

De jaarlijkse KvK bijdrage is al jaaaaren geleden afgeschaft.
En nu weet je hoe lang geleden ik me uitgeschreven heb ... d:)b Maar goed dan snap ik ook dat ze geen drol uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
bvdbos schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:37:
[...]
Ah dus als je per ongeluk je huisnummer ergens verkeerd noteert, pleeg je valsheid in geschrifte?
Als de eigenaar van die shop bewust een verkeerd adres toont op de website, dan wellicht. Dan nog is de vraag of er sprake is van 'geschrifte'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Jimster schreef op maandag 1 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Ah dus als je per ongeluk je huisnummer ergens verkeerd noteert, pleeg je valsheid in geschrifte?
Als de eigenaar van die shop bewust een verkeerd adres toont op de website, dan wellicht. Dan nog is de vraag of er sprake is van 'geschrifte'.
Nee niet als je naar het wetsartikel kijk. En dan is opzettelijk van belang. Met per ongelijk een verkeerd adres is dus niets mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

99ruud99 schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:02:
Ik bedoelde snelheidsboetes (elke week raak), voornamelijk binnen de bebouwde kom door rood / 10-15 km te hard.
Die gaan naar het GBA adres. Dat betekend dus dat je die kan laten uitschrijven en dan ben je daar vanaf.
Hele andere en makkelijkere casus dan van TS als het goed is :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
YakuzA schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Die gaan naar het GBA adres. Dat betekend dus dat je die kan laten uitschrijven en dan ben je daar vanaf.
Hele andere en makkelijkere casus dan van TS als het goed is :P
Of het laatst bekende GBA adres. Ik heb enkele jaren last gehad van deurwaarders voor boetes en fraude van de vorige bewoner en politie en gemeentes konden er niets aan doen behalve elke keer retour afzender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 13:13
loki504 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 07:18:
[...]
Nee niet als je naar het wetsartikel kijk. En dan is opzettelijk van belang. Met per ongelijk een verkeerd adres is dus niets mis.
Als een product gekocht wordt door een klant gaat deze klant een overeenkomst aan. Maar de klant wordt misleid over de daadwerkelijke identiteit van de verkoper... Als er geen sprake zou zijn van valsheid in geschrifte dan is wel sprake van oneerlijke handelspraktijken... En het niet-opzettelijk verstrekken van foutieve informatie wordt gezien als een overtreding.

Maar daar heeft TS uiteindelijk niets aan... Tenzij de buurman daadwerkelijk de eigenaar van de webshop is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
henri86 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:47:
[...]

Retourneren naar China is bij dropshippers standaard practice. Zolang het vermeld staat, mag dat.
Weet je dat wel zeker? Kassa heeft een week geleden nog een dropship bedrijf besproken en de jurist zegt dat er een Nederlandse retour adres aanwezig dient te zijn.

Persoonlijk denk ik ook dat de retourkosten billijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Volgens mij staat alles met of een bedrijf zich op de nederlandse markt richt. En als de partij een nederlands bedrijf is dan is dat wel duidelijk. Waar zijn inkoop vandaan komt is niet relevant hij heeft zich te houden aan het nederlands recht en gezien de locatie zich in nederland bevindt mag er niet zomaar gezegd worden stuur maar terug naar china.

Het is anders als het bedrijf in china gevestigd.

Maar we dwalen af. Ts is van de ellende af en weet nu dat die zijn buurman moet inlichten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambello
Buurman is al door mij ingelicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brambello
Vandaag ook nog even door de politie hierover gebeld. Ze zijn er dus wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
loki504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:13:

Interessant is de aflevering van de Belgische serie Factcheckers die gaat over het bestellen van (illegale) medicijnen. Daar gingen ze op bezoek bij een aantal van de adressen die op die websites stonden en die bleken ook gewoon van onschuldige burgers te zijn.
Lijkt me echt een drama als zoiets je overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-04 11:38
Bizar dat de KvK en belastingdienst niets voor je kunnen doen. Of anders de transporteurs.

Je zou zeggen dat de KvK hun inschrijving zou kunnen verwijderen vanwege onjuiste informatie, de belastingdienst inzake afdragen van belastingen, transporteurs zouden moeten kunnen zien dat genoemd bedrijf niet op dat adres bestaat, genoeg aanknopingspunten om er iets aan te doen, lijkt me.

Mss kun je, samen met vrienden en bekenden, google reviews achterlaten oid?

Kun je er met paypal betalen? Die hebben goede kopersbescherming, kun je aantonen dat je je pakketje hebt teruggestuurd naar het opgegeven adres en krijg je je geld terug :+ Al moet je die producten mss niet eens willen hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loki504
Jij bent niet de enigiste

YouTube: Zoektocht naar bedrijf achter mysterieuze pakketjes

misschien dezelfde mensen?

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 06-01-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Ja, precies hetzelfde, websites lijken er ook op. De eerste letters van de webshop zag ik trouwens niet in de aftiteling staan.

Toch lijkt me de kans erg klein dat er zoiets gebeurt aangezien er miljoenen adressen bestaan in NL. Blijf het toch vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:04

ITsEZ

parttime all-rounder

proatjeboksem schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:12:
Bizar dat de KvK en belastingdienst niets voor je kunnen doen. Of anders de transporteurs.

Je zou zeggen dat de KvK hun inschrijving zou kunnen verwijderen vanwege onjuiste informatie, de belastingdienst inzake afdragen van belastingen, transporteurs zouden moeten kunnen zien dat genoemd bedrijf niet op dat adres bestaat, genoeg aanknopingspunten om er iets aan te doen, lijkt me.

Mss kun je, samen met vrienden en bekenden, google reviews achterlaten oid?

Kun je er met paypal betalen? Die hebben goede kopersbescherming, kun je aantonen dat je je pakketje hebt teruggestuurd naar het opgegeven adres en krijg je je geld terug :+ Al moet je die producten mss niet eens willen hebben
Het lijkt me dat deze partij niet KVK ingeschreven is. Je kan een KVK inschrijving alleen op je woonadres doen, of als je een huur of koop contract hebt van een ander pand, daar zitten ze vrij strak op.

Bedrijven die een fake adres gebruiken overtreden de wet en zullen vast geen legitiem doel hebben. Het valt me mee dat ze überhaupt iets leveren, vaak worden fake adressen gebruikt voor scam webshops.

De politie en de toezichthouder (ACM) zou hier gewoon meer capaciteit voor moeten hebben om deze webshops offline te halen. Helaas duurt dat in de praktijk vaak weken tot maanden.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
De KvK controleert een woonadres niet bij inschrijving, kunnen ze volgens mij ook helemaal niet.
Je laat contract van pand zien en dat adres wordt het dan.
Telefoonnummer controleren ze sowieso niet, een prepaid nummer dat ik al jarenlang heb staat nog steeds bij KvK op naam van een vage kledinghandelaar uit Adam.

[ Voor 11% gewijzigd door PP_Sound op 08-01-2024 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-04 11:38
ITsEZ schreef op maandag 8 januari 2024 @ 03:17:
[...]

Het lijkt me dat deze partij niet KVK ingeschreven is. Je kan een KVK inschrijving alleen op je woonadres doen, of als je een huur of koop contract hebt van een ander pand, daar zitten ze vrij strak op.

Bedrijven die een fake adres gebruiken overtreden de wet en zullen vast geen legitiem doel hebben. Het valt me mee dat ze überhaupt iets leveren, vaak worden fake adressen gebruikt voor scam webshops.

De politie en de toezichthouder (ACM) zou hier gewoon meer capaciteit voor moeten hebben om deze webshops offline te halen. Helaas duurt dat in de praktijk vaak weken tot maanden.
Ach ja, natuurlijk. Ik ging er ff van uit dat het een echt bedrijf was, maar dit zijn uiteraard wss gewoon marktplaats-oplichters. Dat maakt het wel vervelender idd, qua uitzoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
hcQd schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:40:
[...]

Op MijnOverheid kun je zien hoeveel mensen er staan ingeschreven op jouw adres, ik verwacht niet dat je hier iets afwijkends zult zien en dan is een adresonderzoek nutteloos.
Het vervelende is dat je niet meer als vroeger toesteming moet hebben van de hoofdbewoner om je in te schrijven op een adres.

Kreeg ik te horen van mijn gemeente. Regelmatig breng ik brieven terug naar een fysieke winkel van een ISP die "verkeerd" bezorgd worden, de dames maten dan weer een notitie en de volgende maand komen ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 08:58
Ik heb een aantal jaar terug iets vergelijkbaard gehad. Ik kreeg ineens allemaal willekeurige telefoonhoesjes, usb ventilatortjes en lampjes opgestuurd uit China. Blijkt dus dat sommige verkopers op AliExpress en Amazon dan bij zichzelf dingen bestellen en het dan naar een willekeurig adres sturen om zo positieve reviews achter te kunnen laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:23
Chatslet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:03:
Ik heb een aantal jaar terug iets vergelijkbaard gehad. Ik kreeg ineens allemaal willekeurige telefoonhoesjes, usb ventilatortjes en lampjes opgestuurd uit China. Blijkt dus dat sommige verkopers op AliExpress en Amazon dan bij zichzelf dingen bestellen en het dan naar een willekeurig adres sturen om zo positieve reviews achter te kunnen laten.
Je verzint het niet. De wereld is compleet gestoord geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Chatslet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:03:
Lol! Dan laat jij toch een review bij hun achter dat jij heel blij bent dat zij gratis random spullen ongevraagd naar je toesturen, zodat ze hun positieve reviews kunnen opkrikken.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 08:58
Dat ging dus niet omdat die dingen niet onder mijn account waren besteld. Was echt heel irritant want weigeren aan de deur was ook geen optie omdat ik in die periode zelf ook vrij veel bij die websites bestelde en je van te voren dus niet kan zien wat er in zo'n pakketje zit. Uiteindelijk is het vanzelf minder geworden en inmiddels zijn we ook verhuist. Ik sluit dus niet uit dat de nieuwe bewoners nu de nieuwste telefoonhoesjes krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:54
never mind... YT link was al gedeeld O-)

[ Voor 88% gewijzigd door mgizmo op 08-01-2024 14:26 ]

Pagina: 1