Hirschmann + Access Point Unifi6+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-05 20:55
Hallo,

Ik heb een Hirschmann inca 1g geïnstalleerd op V1 (werkt correct), tevens heb ik een unifi 6+ aangekocht en deze met de Hirschmann utp5e kabel verbonden. App van Unifi geïnstalleerd maar ik kan de Unifi niet zien bij m'n netwerken. De bedoeling is om meer wifi te hebben op zolder, vandaar dit Access Point.

Heb je nog andere hardware van ubiquiti nodig om dit te doen werken ?

Provider - Telenet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNoI6jZSVZnpEyYtGci0P0F-cLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKlDEswNATInmG9lh5jO55Dv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Bongiovi op 30-12-2023 21:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Blijkbaar ligt het aan het feit dat hij geen stroom krijgt (heb geen switch/injector of iets dergelijks). Zijn er alternatieven voor de Unifi die gewoon aangesloten kunnen worden op de Hirschmann en hierbij het wifi bereik vergroten?
Acces point / router,... ? Liefst een oplossing die zo weinig mogelijk plaats inneemt en vrij eenvoudig te installeren is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Elke access point / router zal toch voeding moeten krijgen. Dus of een PoE injector kopen en gebruiken met je Unifi, of een andere router / AP met externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Dus eentje met POE en een stroomkabel? Zou in elk geval al wat minder plaats innemen.

Een mooi zicht is het nu ook niet op een slaapkamer met een Hirschmann/AP tegen de muur. Als daar dan nog eens een injector bijkomt dat krijg ik niet verkocht aan de vrouw des huizes 😂

Zou zo'n NETGEAR een beter alternatief zijn in mijn geval?https://www.coolblue.be/n...75779/netgear-wax214.html

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Bongiovi op 30-12-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vergeving vragen is gemakkelijker dan toestemming vragen..
Poe injector er tussen. Mooi kastje er omheen .

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Vanwege het lage prijsverschil had ik de Unifi + genomen in plaats van de lite versie, ik dacht deze zal wel iets beter zijn maar blijkbaar had ik toch beter de lite gekocht want daar zat wel zo'n injector bij 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De PoE adapter hoeft natuurlijk niet naast het AP te hangen. Je kunt de PoE adapter ook prima ergens in een hoek plaatsen en van daaruit verder met CAT-kabel naar het AP. Geen idee waar je nu Hirschmann set hebt geplaatst maar in die buurt kun je dan ook de PoE adapter plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:43
Sir_Bongiovi schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:48:
Hallo,

Ik heb een Hirschmann inca 1g geïnstalleerd op V1 (werkt correct), tevens heb ik een unifi 6+ aangekocht en deze met de Hirschmann utp5e kabel verbonden. App van Unifi geïnstalleerd maar ik kan de Unifi niet zien bij m'n netwerken. De bedoeling is om meer wifi te hebben op zolder, vandaar dit Access Point.

Provider - Telenet.

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde set, volgens mij zit bij mij de coax kabel in de linker aansluiting...
Dus diagonaal vanaf het blauwe logo.
nevermind, ik zat fout.
-edit: dit heeft overigens niks te maken met de werking want je mist power. Oftewel een PoE injector.

[ Voor 6% gewijzigd door EverLast2002 op 30-12-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Sir_Bongiovi schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:48:
Hallo,

Provider - Telenet.

[Afbeelding]
Ik zie nu pas de foto die je hebt toegevoegd.
Is de setup zoals je hem nu hebt zoals je het ook wil blijven gebruiken, specifiek zo met je access point gewoon op de grond gelegd? Die schotels worden doorgaans juist gekocht om subtieler aan plafond of wand te monteren dan een 'normaal' access point, maar die meerwaarde ben je natuurlijk wel wat kwijt als je 'm gewoon op de grond legt.

Jammer dat je daar maar 1 stopcontact hebt en je Hirschmann stroom nodig heeft, want dan kom je met je PoE injector al gauw uit op een stekkerdoos waar je je USB adapter voor je Hirschmann weer in moet pluggen. Wordt wel wat rommelig dan... Tenzij je iets voor de hele handel zet natuurlijk ;)
Misschien anders toch kijken naar een traditionele router die je neerzet als Access Point, zeker als je een model hebt met power out via USB zou je misschien weer die Hirschmann kunnen voeden vanuit je access point. Scheelt weer iets in de rommel, al weet ik zo niet of een dergelijke router/AP makkelijk te vinden is...

Tof behang trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Het was niet de bedoeling om hem op de grond te laten liggen hoor, het was tijdelijk als test.

Ja, jammer dat de coax net op een accentmuur zit 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oj4ed1xnqt20DNpQoNQNGdbZvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbVzr3j7BhElY2S0z6sUrvIH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Sir_Bongiovi op 31-12-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Gebruik je de coax nog?
Anders zou ik die eruit halen en vervangen voor utp
Kan de injector ib de meterkast

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
Kheb net de Hirschmann gekocht eigenlijk, ik dacht dat het eenvoudiger zou zijn dan UTP erdoor steken 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-04 09:44
Sir_Bongiovi schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:28:
Kheb net de Hirschmann gekocht eigenlijk, ik dacht dat het eenvoudiger zou zijn dan UTP erdoor steken 😅
Was eigenlijk makkelijker om die coax eruit te halen met een CAT6 kabel eraan, dan trekt je die er meteen doorheen. Dan kan je ook de PoE op een andere plek zetten.

Misschien was het nog beter om voor de U6 In wall te kiezen dan had je én geen kabels én geen schotel + kabel tegen je muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Sir_Bongiovi schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:28:
Nah zon mooie muur verdient een mooie poe ap met zo min mogelijk kabels.
Ik zou ff kijken of die coax er eenvoudig uit kan voor utp en dan terugsturen :)

Liefst nog een mooi zwart ap. Misschien past dit
Op de plus?
https://www.wifishop.nl/u...k-cover-3-stuks/pid=60641

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 31-12-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Bongiovi
laurens0619 schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:30:
[...]

Nah zon mooie muur verdient een mooie poe ap met zo min mogelijk kabels.
Ik zou ff kijken of die coax er eenvoudig uit kan voor utp en dan terugsturen :)

Liefst nog een mooi zwart ap. Misschien past dit
Op de plus?
https://www.wifishop.nl/u...k-cover-3-stuks/pid=60641
Kheb ook al gekeken voor de U6 in wall, indien ik er een UTP kabel kan doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Sir_Bongiovi schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:46:
[...]

Kheb ook al gekeken voor de U6 in wall, indien ik er een UTP kabel kan doortrekken.
Zeker mooi maar Let op dat die in wall niet zo eenvoudig op een inbouwdoos kan
Nvm je hebt enkelvoudige doos :)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 31-12-2023 19:45 ]

Pagina: 1