Wil radio luisteren via mijn Dali Zensor5 speakers.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
Beste Forumleden,

Ik kan momenteel geen radio meer luisteren via mijn kpn setup box. Dit was voorheen wel mogelijk via s/pdif naar mijn Denon AVR X1300W reciever.
Het schijnt dat KPN geen 2 uitgang audio signalen tegelijk uit wilt sturen met de huidige diw7022 box.

Ik zoek nu een nieuwe oplossing om weer gewoon radio te kunnen luisteren via mijn huidige Dali speakers (2) van 150W.

Dus niet radio via de TV luisteren.

Wil graag DAP+ en via internet kunnen gaan luisteren. Mijn huidige Denon kan hierin een rol spelen maar is geen must. Hoe minder applicaties aan moeten staan des te beter.

Zelf zit ik te denken aan een dab+ tuner versterker, maar heb hier geen ervar ing mee.

Het budget speelt uiteraard ook een rol, het moet geen high end systeem zijn. Prijzen van max €350 zou mij wel passen.

Ik hoop dat jullie mij serieuze opties kunnen adviseren en een goede 2e hands is zeker een optie.

Mvgr
Frans.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
HEOS app installeren op je telefoon . Zoek je radiozender. Druk op play?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Beste forumlezers,

Even nog wat duidelijkheid over mijn vraag, ik ben op zoek naar een manier om gewoon via mijn huidige speakers radio te kunnen luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten en zonder tussenkomst van een telefoon of iets vergelijkbaars!

Groet,
Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:03
Je denon heeft FM radio.

Als je niet de opties die er verder op zitten wil gebruiken via telefoon.
Maar die versterker heeft gewoon optie voor internet radio. In hoeverre je het via je telefoon of afstandbediening aan moet zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door Cyriel85 op 30-12-2023 16:28 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

- FM radio
- Bluetooth en dan via telefoon radio aanzetten

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Internet radio klopt, alleen krijg ik het niet werkend. Wordt verwezen naar vTuner site die volgens mij nu ook down is. Verder weet ik niet hoe ik internet radio rechtstreeks van de Denon moet afhalen. Wil geen streamingsdienst hiervoor aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Dr C

Deze optie is wederom met tussenkomst van een mobiel. Dat is iets wat ik niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Kijken naar een 2e hands denon 1700h?

Die heeft DAB+ en vele andere mogelijkheden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 21:45
Ik zou je toch even verdiepen in de fm of internet radio optie. Heb hier een ARV-X3500H staan, die werkt prima met internetradio en is maar 2 generaties nieuwer geloof ik. Geen idee of die oudere een andere service zou moeten gebruiken, is deze wel up to date met nieuwste firmware?

Eenmaal werkend zender gewoon als favoriet toevoegen, daarna heb je geen telefoon ofzo meer nodig, aandrukken en luisteren, eventueel van favoriet veranderen met afstandsbediening en genieten.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
GoldenBatt

Ik heb me hier al zeker in verdiept, zoals jij het zegt lijkt het simpel maar ik krijg het niet voor elkaar. Firmware is up to date, had ik ook al gecheckt.

Hoe werkt dit dan via mobiel aanmaken van favorieten en daarna alleen maar de denon aanspreken?

Als ik via de denon app naar internet off online muziek ga, dan wordt ik steeds doorverwezen naar die denon site van vTuner. En deze is dus offline schijnt het.

Grt.

[ Voor 22% gewijzigd door vdFliert op 30-12-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vtuner is niet offline, maar toen je Denon gemaakt werd was dat nog gratis. Inmiddels niet meer. Je moet dan een account aanmaken, mje Denon registreren, paar euro per jaar lappen en dan heb je internet radio. Beetje omslachtig allemaal.

DAB+ heb je in huis weinig aan. Wat daar op zit zit ook op internet.

Makkelijkste optie: kpn kastje via receiver naar TV laten lopen. TV hoeft dan niet aan te staan. Denon ondersteunt ook HDMI passthrough in standby, dus je kunt dan ook TV kijken als de Denon uit staat. Handigste optie, maar beperkt tot de kanalen die KPN aanbiedt. Gezien je vraagstelling vermoedelijk voldoende.
Kost je een extra HDMI kabel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:04
Vtuner is idd veel gedoe.

Vandaar mijn suggestie om de HEOS app te installeren op je telefoon.

Telefoon werkt slechts als afstandsbediening dan, je Denon speelt het zelf rechtstreeks af vanaf het internet. Is de makkelijkste en snelste methode. Denk ik :-P.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Beste,

Helaas ondesteund mijn avr x1300w geen HEOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Eagle

Wat gebeurd er dan met mijn Sony soundbar. Deze wil ik namelijk behouden voor m'n tv geluid.
De denon moet alleen benut worden voor het doorgeven van audio naar de Dali speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

vdFliert schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:00:
Wat gebeurd er dan met mijn Sony soundbar.
Door dit soort dingen, vriendelijk doch dringend verzoek de template die naar voren komt bij het openen van een topic in te vullen en vooral compleet te zijn in de informatie die je geeft. Nu komt er na elke tip/advies in dit topic een nieuwe eis, iets wat reeds geprobeerd is en niet werkt en in dit geval zelfs een geheel nieuw apparaat om de hoek kijken....
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
In andere woorden, vermeldt alle hardware, hoe alles aan is gesloten en bijvoorbeeld ook waarom het voorheen wel werkte en nu niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 31-12-2023 13:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
Bij deze mijn excuus hiervoor, heb betrokken apparaten wel benoemd alleen de soundbar (Sony) niet expliciet, daar deze voor mijn vraag geen directe rol speelt.

Is mijn mening, wellicht had ik het moeten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb dit jaar een Yahama wxa50 gekocht en mijn grote versterker de deur uitgedaan.
Ding is lekker compact en staat bovenop een van mijn Paradigm speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdFliert
Beste forum lezers,

Heb weer radio op mijn DALI speakers.

Wat blijkt nu, vTuner is nog steeds online, ondanks de berichten op internet.
Heb nu ook een jaar geboekt voor €6 en mijn favorieten lijst opgewaardeerd.

Ik kan hier mee dealen.

Iedereen bedankt voor het meedenken en een goede jaarwisseling gewenst.

Grt
FvdF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 17:06
Mocht vTuner er toch een keer mee gaan stoppen dan kan dit een handig apparaat zijn:
uitvoering: Technisat DIGITRADIO 10 IR

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
vdFliert schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:36:
Internet radio klopt, alleen krijg ik het niet werkend. Wordt verwezen naar vTuner site die volgens mij nu ook down is.
Er was bij mijn receiver geen mogelijkheid om URL ik te geven, wellicht bij jouw receiver ook niet.

De site werkt. Denon.vtuner.com.
Op de site moet je een account aanmaken en het unieke ID van je receiver ingeven (staat ergens in je menu).
Daarna betaal je iets van 7 dollar per jaar (verlengt niet automatisch) en je hebt heel veel stations om te luisteren. De functies op je receiver mbt internetradio werken gewoon. Daarnaast kun je ook op de site je favorieten bijhouden en zelfs afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@riesg kijk even twee posts boven je, is exact wat ie gedaan heeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
The Eagle schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:50:
@riesg kijk even twee posts boven je, is exact wat ie gedaan heeft ;)
Oh sorry, ik schrijf het vanaf mijn telefoon, had dat niet zo snel gezien. :'(
Pagina: 1