Synology benaderen via Window11 explorer ongeldig netwerkadr

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikireg
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb 2 recente NAS aangesloten, DS220j+ en net nieuwe Synology DS923+.
Op dezelfde pc window11 kan ik de DS220j met DSM 7.2 geconfigureerd wel benaderen in explorer, maar bij de DS923+, die wel gevonden wordt in netwerk krijg ik volgende fout ( Syno050 = naam station). De netwerk/users-configuratie is gelijkaardig aan de DS220+ ingesteld, met elk een vast verschillend IP dat niet elders gebruikt wordt.

X

\Syno050 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze
netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u
toegangsmachtigingen hebt.

Ongeldig netwerkadres.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:30
\\syno050 ingegeven? (Twee keer backslash)

En eerst via de instellingen van de NAS onder bestandservices de smb-service aanzetten, mocht dat standaard niet aanstaan.

[ Voor 105% gewijzigd door luukske op 29-12-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je een nslookup of een ping naar syno50 doet, krijg je dan wel het statische IP wat je hebt ingesteld of een ander IP? Als het een ander IP is zit het oude adres nog in de cache van je Windows machine. Even een volledige reboot uitvoeren (niet uit en aanzetten, expliciet opnieuw opstarten kiezen in startmenu).

Ook moet de NAS al geconfigureerde shares hebben, anders kom je niet verder.
Leeg ook je Windows referentiebeheer, mochten daar toevallig al opgeslagen referenties staan van deze NAS.

I reject your reality and substitute my own