Multipurpose DVD-speler kopen...

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 18:50
Hi,

Ik heb van een kennis een paar oude (doch zeer goede) Goodmans speakers gekregen en wilde hierbij aanvankelijk een CD(RW)-speler kopen met een reciever. Toch lijkt het me ook erg handig om een DVD-speler te kopen voor dit doel, mede omdat er hiero ook een dikke Philips breedbeeld-TV staat. Nu weet ik dat er enkele DVD-spelers zijn die MP3-cd's zonder problemen afspelen. Wat ik nu dus zoek is een DVD-speler met CD/CDRW-afspeelmogelijkheid, MP3-support (vooral ook VBR-mp3's!) en een SPDIF-uitgang voor opname naar MiniDisc, equalizer, SCART / S-Video en normale stereo tullip-aansluitingen voor naar de boxen. Ik heb er eentje gevonden die aardig in de smaak viel (de DiViDo, 699 ballen, http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=6), maar er wordt helaas niet gesproken over een ingebouwde equalizer. Weet iemand of de DiViDo een equalizer-functie bevat? Verder nog iemand die ervaring met het ding heeft? Weet iemand nog een URL naar een andere DVD-speler die aan mijn eisen voldoet of nog een andere review van de DiViDo?

Thanx ahead,
Guillaume.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik move deze lap tekst ff naar AV :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou deze wel willen kopen: http://www.cnet.com/electronics/0-6342369-1304-6145304.html
Afbeeldingslocatie: http://a.r.tv.com/cnet.1d/i/ce/ps/200/6145304_200_1.gif
geloof dat ie nog niet in nederland te koop is.

Of een Denon DVD2800 of een Toshiba SD900E :9~

Meer info oa hier
http://www.areadvd.de/
http://www.homecinemachoice.com/testbench/index.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 07 september 2001 13:46 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik zou deze wel willen kopen: [afbeelding]
geloof dat ie nog niet in nederland te koop is.

Of een Denon DVD2800 of een Toshiba SD900E :9~
Daar heeft Willem dus niets aan... Die kosten een godsvermogen.

Mkeej, gaan we.

Over twee dingen moet ik je ff uit de droom helpen:
1. Equalizers horen in een versterker thuis. In die Divido zit waarschijnlijk een soort karaoke mixer.
Of je moet een Video equalizer bedoelen. Die zit in sommige DVD spelers.
2. Je kan een DVD speler niet onversterkt op een set boxen aansluiten. Je hebt een Dolby Prologic of Dolby Digital versterker nodig om alles uit een dvd te halen of een stereo versterker voor MP3.

Bijna alle DVD spelers hebben stereo out, SCART en S-video uitgangen. Waar je dus op moet letten zijn CD-R(W) support, MP3 en SP/DIF (Optical digital out).
Die test van de divido is van een jaar geleden. Toen was de gemiddelde merk dvd speler over de 1000 gulden, zonder MP3 mogelijkheid. Nu niet meer.

Ik denk dat je dan het beste uit bent met: (tromgeroffel)

De gloednieuwe Pioneer DV-444, die meteen aan de top is komen te staan. Lees deze review ff voor de grap. Geen regiocode hack bekend.
Een goede tweede is de Samsung DVD-711, te verkrijgen voor f725 bij www.all-regiondvd.com. Regiovrij via remote control. Wehkamp had hem voor 496 maar die is uitverkocht volgens de site. :(
Vlak ook de Toshiba SD-210E niet uit, maar die is slecht te krijgen in Nederland. Alleen met een Chipombouw regiovrij.

Dan kom ik nog ff terug op die versterker:

In principe kan je MP3 beluisteren op een stereo versterker met de rood/witte tulpjes, maar dan doe je DVD heel ernstig te kort.
Tweede trap is een Dolby Prologic versterker met 5+1kanaals ingangen maar dan moet je een DVD speler met DD decoder hebben. Die zijn weer duurder, tenzij je zo een Divido/Hiteker/cyberhome/whatever merk koopt maar die hebben een veel minder goede beeldkwaliteit.
Blijft over een DD/AC3 versterker. Bijkomend voordeel hiervan is dat ze (bijna) allemaal ook een DTS decoder hebben. DTS geluid is minder gecomprimeerd dan Dolby Digital en zou dus mooier klinken (leuk) maar het voornaamste voordeel is dat je dan ook CD's met DTS geluidstrack kan afspelen. Gewoon CD speler ook digitaal verbinden met de versterker (of de DVDspeler gebruiken) en je hebt De live uitvoering van The Eagles - Hell freezes Over alsof je middenin het publiek staat.

Kost dat, zo een DTS versterker?
Meer dan in Duitsland, zeg ik dan altijd.
Bij http://www.mediacheckpoint.de/ heb je voor:
DM 539 een Denon 1601 receiver.
DM 549 een Yamaha RXV-420 receiver.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• guillaume
Een completer antwoord had ik me niet kunnen voorstellen, thanx! Heeft je vast ff geduurd om te tikken>:). Ik had idd al gevreesd dat ik toch nog een versterker zou moeten aanschaffen. Helaas zie ik dan geen reden meer om een DVD-speler (deck) aan te schaffen, mede omdat ik een DVD-speler in m'n pc heb zitten en tesamen met mijn ATi Radeon ViVo geeft dat een heel aardig plaatje. Nu is dus de vraag geworden: (waar) kan ik een mp3/cd(rw)-speler (met TOSLink, optische SPDIF dus) + versterker vinden met een prijskaartje onder de rug???

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Thanks, ik zit nu met mijn vingers in een voetbad. :P

Ik weet ff geen MP3 cdspeler met optical out. Dan kom je toch weer bij een budget DVD speler uit, reken op iets van 400 piek minimaal. Ik weet nog ff niet welke de beste MP3 weergave heeft...

Samsung heeft een portable Yepp CD speler voor iets van f 355. Geen Digi out.
Daar doe je dan een Sony versterker bij van f 400, ben je voor ±750 klaar.

* Opa gaat weer terug naar zijn vingerbad...

• guillaume
Is op zich wel een ID, maar zijn er nog geen decks te koop die mp3's kunnen afspelen? Dit ivm afstandsbediening (ja ik ben lui:9) en omdat ik qua portable geluid al zeer in de watten ben gelegd met m'n Sony MZ-R90 MiniDisc. En vergeet niet dat die protable MP3-speler waarschijnlijk geen TOSLINK output heeft...

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
De DiViDo heeft helaas geen ingebouwde equalizer. Wat wel heel gaaf (& uniek) is:
met de laatste firmware, 2.36, worden de namen van de mp3-bestanden (alleen de eerste 8 karakters) op het display van de speler vertoont! :)
Ik heb zelfs gehoord dat de fabrikant bezig is om ook de ID3-tags op het display van de speler te laten verschijnen, dit zou dan in een volgende firmware-upgrade verwerkt moeten zijn!

• guillaume
daz idd wel uniek (had ik al ergens gelezen), maar zoals je hierboven hebt gelezen gaat mijn voorkeur nu uit naar een mp3/cd(rw)-speler i.p.v. dvd-speler. Iemand daarover een reactie?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Mkeej, misschien zullen er wel CD+MP3 spelers zijn, maar die zijn dan duurder dan een DVD speler, bijv de Terratec MP3O, f 950.

Dan ben je met een Yamakawa 780 of 788 beter bediend, puur omdat ze maar 400 piek kosten. Komt wel verzendkosten bij. Die hebben dus allebei 100% zeker een Toslink (Optical out).
Ook duikt er soms bij de Blokker een apparaat op voor f 469, maar ik weet niet of die een Toslink heeft.

Lenco voor f 429 bij Wehkamp. Staat geen type bij maar wel "twee keer digitaal uit", dus SP/DIF en TOSlink.
Wel 3 weken levertijd.

• guillaume
Is die Lenco wel mp3-compatible??

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 07 september 2001 19:26 schreef guillaume het volgende:
Is die Lenco wel mp3-compatible??
Goeie vraag. Staat er niet bij. Ik ging er van uit van wel.

Volgens het plaatje van de Wehkamp is het de DVD-201 en die kan het wel:

- Plays DVD/Video CD/Audio CD/MP3 (CD recorded in MP3)
- Plays PAL/NTSC (TV must have same systems)
- Connections: microphone input (2 x), Video Output RCA
(1 x), Digital Optical Audio Output (1 x), S-Video Output
(1 x), Audio output RCA (2 x), Digital Coaxial Audio
Output (1 x), Scart output (1 x)
- EAN-Code: 87.11902.01232.0

Er is ook een Lenco DVD-01 die geen MP3 doet, maar die ziet er echt anders uit.
Moet je toch ff Wehkamp bellen voor het precieze typenummer... Overigens is het niet de DVD-02 want die hebben ze ook, voor 599. Het kan dus alleen de DVD-201 of DVD-01 zijn.

• guillaume
Welke zou jij kopen voor mijn doeleinden (vooral geluidskwaliteit en opnemen naar MiniDisc, af en toe een filmpje kijken), de Yamakawa 788 (780 en 860 vallen af) of de Lenco 201??

• guillaume
Ik heb de Lenco 201 besteld bij Wehkamp. Ik heb op Google Image search de plaatjes van de 201 ff vergeleken, en het is zo klaar als een klontje dat dat 'm is. Als 'ie niet bevalt laat ik 'm wel weer ophalen (leve Wehkamp...).

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ik wou het net zeggen. Good call.

• guillaume
Zo, da was dat. Nou alleen nog 3 weken (!) wachten... En natuurlijk een versterker/reciever kopen van onder de 500 ballen. ID'en?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Sony TAFE330 f 379
Kenwood KAF3030 f 399 (advies f899)
Cambridge Audio A5 f 429
Yamaha AX396 f 469 (advies f649)
NAD C300 f 499
Marantz PM4000 f 499 (advies f599)

En de Cambridge Audio A1 Mk II voor maar f 229.

Al deze joenits zijn prima stereoversterkers die ook met een klasse CD-speler niet misstaan.

Ben je echter van plan om later een DVD speler te kopen van een A-merk, dan kan je nu al een Dolby Prologic versterker kopen. Dan moet je volgende DVD speler wel een Dolby decoder aan boord hebben maar dan heb je meteen surround geluid, zonder een nieuwe versterker te moeten kopen.

Akai AMV1200 voor f399.

Alles bij Richersounds.nl en het zijn alle versterkers, zonder tuner.

• guillaume
OK, misschien stomme selectiemethode, maar hij moet aluminium zijn*D. Die Akai lijkt me wel wat, maar ik kan er helaas geen specs van vinden en ook geen reviews...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 17:19 schreef guillaume het volgende:
OK, misschien stomme selectiemethode, maar hij moet aluminium zijn*D. Die Akai lijkt me wel wat, maar ik kan er helaas geen specs van vinden en ook geen reviews...
Specs:
http://www.akai.com/download/au2000_p.pdf (Acrobat)

reviews heb ik ff niet kunnen vinden.

Pagina: 1