Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem voor voornamelijk thuiswerken (word/excel) en om af en toe een first person shooter te spelen (COD etc). Daarnaast wordt de PC ook gebruikt om wat lichte foto en videobewerking uit te voeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 euro, assemblage doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, er gaat niks mee. Het gaat om een tweede pc (de huidige pc gaat mijn vrouw gebruiken en dit wordt mijn nieuwe setup).
Huidige PC is:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende om het systeem de komende 5-7jaar te kunnen gebruiken voor bovengenoemde activiteiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stil systeem en in de toekomst enigszins makkelijk te upgraden.
Ga je overklokken?
dit was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de laatste BBG gebruikt en diverse posts en adviezen gelezen en op basis daarvan onderstaande setup gemaakt. Graag advies. Vnl of eea niet wellicht overkill is gezien de werkzaamheden die erop worden gedaan. Verder vraag ik mij af of de SSD wel een heatsink nodig heeft. Daarnaast neig ik naar een atx bord gezien de mogelijkheid om makkelijker uit te breiden. Echter, gezien het nooit een hardcore game setup zal worden is de vraag of ik ook voor de toekomst niet uit kan met een mini-atx?
Als laatste het scherm: is er een beter alternatief?
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem voor voornamelijk thuiswerken (word/excel) en om af en toe een first person shooter te spelen (COD etc). Daarnaast wordt de PC ook gebruikt om wat lichte foto en videobewerking uit te voeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 euro, assemblage doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, er gaat niks mee. Het gaat om een tweede pc (de huidige pc gaat mijn vrouw gebruiken en dit wordt mijn nieuwe setup).
Huidige PC is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 Pulse | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 41,21 | € 41,21 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Gold 550W | € 114,35 | € 114,35 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 120,90 | € 120,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 875,26 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende om het systeem de komende 5-7jaar te kunnen gebruiken voor bovengenoemde activiteiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stil systeem en in de toekomst enigszins makkelijk te upgraden.
Ga je overklokken?
dit was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de laatste BBG gebruikt en diverse posts en adviezen gelezen en op basis daarvan onderstaande setup gemaakt. Graag advies. Vnl of eea niet wellicht overkill is gezien de werkzaamheden die erop worden gedaan. Verder vraag ik mij af of de SSD wel een heatsink nodig heeft. Daarnaast neig ik naar een atx bord gezien de mogelijkheid om makkelijker uit te breiden. Echter, gezien het nooit een hardcore game setup zal worden is de vraag of ik ook voor de toekomst niet uit kan met een mini-atx?
Als laatste het scherm: is er een beter alternatief?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 226,- | € 226,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 559,90 | € 559,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 324,20 | € 324,20 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,22 | € 112,22 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (met heatsink) 2TB | € 124,95 | € 124,95 |
| Totaal | € 1.755,92 | |||