Actieve vloerstaande speakers keuze stress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koningpost
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-06-2024
Hoi mede audio fanaten!

Op dit moment heb ik een Sony HT-ST5000 in m'n woonkamer (50m2) staan. Op zich prima geluid, ziet er mooi uit en werkt makkelijk via WiFi etc. Het enige dat mij al tijden dwars zit is dat de geluidkwaliteit van deze enorme set gewoon onder doet voor m'n bose soundlink 3.

Ik ben dus van plan om m'n Sony soundbar te verkopen en ipv daarvan een set neer te zetten die qua geluidkwaliteit een stuk beter is. Ook zou het fijn zijn als dit redelijk plug and play is zodat ik via WiFi m'n Spotify kan streamer en vanaf de bank alles aan/uit kan zetten. Ik heb tevens de aanname gedaan dat een soundbar niet kan tippen aan degelijke hifi speakers. Ik heb nog nooit een soundbar beter horen klinken dan m'n Sony HT-ST5000.

Ik overweeg de volgende drie speakers (die ook binnen m'n budget vallen. Er is alleen één probleem. Ze zijn niet op één plek te luisteren. Dus dit wordt dan los van elkaar.

Teufel Ultima 40 Active:
https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-105785000

Magnat: Monitor Reference 5A Actieve
https://doublepoint.nl/ma...rstaande-speakers-2-stuks

ARGON AUDIO FENRIS A55
https://www.hifiklubben.n...---stereo/argfenrisa55bk/

Hebben jullie aanrader, tips of voorkeuren?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Mijn tip zou zijn om geen actieve speakerset aan te schaffen maar een losse receiver en speakers. Dit heeft als voordeel dat je de set op je gemak kan uitbreiden en dat je er meer apparaten op kan aansluiten.

Voor 700 euro kom je dan alleen niet zo ver. Ik zou dus tweedehands gaan kijken, bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n...i-in-arctic-white-te-koop en
https://www.marktplaats.n...-receiver-4k-ultrahd-zgan

Voor de beste geluidskwaliteit wil je ook nog een subwoofer toevoegen, en als je een grote ruimte hebt en er mensen tv kijken die niet direct in de sweet spot zitten ook een center speaker, maar dat kan je later altijd nog toevoegen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:44
Nog een argument om geen actieve speakers te nemen, de versterkers gaan doorgaans eerder stuk dan de speakers zelf.
Dan zit je met een stuk e-waste waar je niks meer mee kan.

Met passieve speakers en een losse versterker kan je alleen het defecte deel vervangen.

Als je naar losse spullen kijkt, dan is een Wiim Amp een leuke versterker voor weinig die alles doet.

Ga je toch voor actieve speakers, reviews lezen, bestellen wat je denkt dat werkt en nooit naar de rest gaan luisteren.
(En ondanks bovenstaande argumenten kan ik je geen ongelijk geven, zeker niet als je van een soundbar komt)

Na een soundbar zal je niet teleurgesteld zijn, in geen van de genoemde keuzes.
Alle genoemde opties zulllen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
Ook mijn voorkeur zou niet gaan voor actieve speakers. Maar voor jou kan het toch een prima keus zijn.

Die teufels kan je gewoon 8 weken thuis proberen, bevalt het niet kunnen ze weer terug.

Omdat speakers ook in elke ruimte weer anders klinken is dit toch al een betere manier van testen.

Gezien waar je vandaan komt zou ik gewoon zeggen ga er voor en probeer die teufels niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koningpost
Hi all,

Dank voor jullie reacties en het meedenken! Jullie hebben mij volledig overtuigd! Ik ga mij eerst richten op een goede receiver met Spotify connect. Vanuit daar kan ik langzaam verder bouwen. M'n vader heeft nog oude magnat speakers staan die prima klinken. Daarnaast zou ik alsnog de teufels (maar passieve uitvoering) kunnen uitproberen. Uiteindelijk zou ik dan ook nog een centre en/of sub kunnen toevoegen.

Ik zie vanuit teufel veel Denon receivers voorbij komen. Ee tweedehands AVR-X1300W zou dan een goede start kunnen zijn lijkt mij. Nog tips / aanbevelingen mbt tot receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 18:44
Jorgen heeft daar een heel artikel over geschreven.
Maar met een Denon zit je doorgaans wel goed.

Kijk alleen goed wat het nieuw kost, tweedehands is nogal eens te duur in verhouding.
Vooral bij die goedkopere series.

Hoe kies je een receiver/versterker/soundbar/etc: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

[ Voor 20% gewijzigd door RobbieT op 30-12-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Koningpost schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:29:
Hi all,

Dank voor jullie reacties en het meedenken! Jullie hebben mij volledig overtuigd! Ik ga mij eerst richten op een goede receiver met Spotify connect. Vanuit daar kan ik langzaam verder bouwen. M'n vader heeft nog oude magnat speakers staan die prima klinken. Daarnaast zou ik alsnog de teufels (maar passieve uitvoering) kunnen uitproberen. Uiteindelijk zou ik dan ook nog een centre en/of sub kunnen toevoegen.

Ik zie vanuit teufel veel Denon receivers voorbij komen. Ee tweedehands AVR-X1300W zou dan een goede start kunnen zijn lijkt mij. Nog tips / aanbevelingen mbt tot receivers?
Ik heb mijn schoonzoon een paar weken geleden geholpen. Hebben voor hem voor €499,- een nieuwe Denon reciever gekocht en daar komt tie.... voor €500,- :*) totaal 2 vloerstaanders, 2 surround speakers en 1 centre van B&W gekocht via Marktplaats. Bewust geen sub maar hij dreunt nu al zijn huis uit met films. Ik heb zelf ook geen sub op mijn Marantz SR7009. Nooit gemist.

Boodschap. Je kan top speakers tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:51

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik gebruik zelf een Yamaha versterker met musiccast, waar ik erg tevreden over ben.

Verder ben ik ook van kamp passieve speakers. Ik vraag me alleen af of je ook gelijk zuilen nodig hebt. Ik denk eerlijk gezegd dat je met twee knappe boekenppankmodellen van de bank geblazen kunt worden (zeker gezien je van een soundbar komt) en je hebt m.i. ook geen subwoofer nodig tenzij je vooral films gaat kijken of misschien veel naar hardstyle luistert.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 24-04 15:37
Tweedehands Denon X-serie (in jouw budget zou ik voor een X2400h (Spotify, 4K, Atmos) gaan, maar ik heb ook al X3500h's zien gaan voor een habbekrats) en dan een setje tweedehands speakers van bijvoorbeeld Q Acoustics (3050 of 3050i). Enorm veel geluid voor je geld, en haalbaar binnen jouw budget.

Ik zelf kocht een X2400h voor 250 euro, en een setje 3050's voor 200. Daarna, met de tijd, een center (3090i) en twee rears (3010i) toegevoegd, en nog wat later twee BK XLS200 Mk2 subwoofers. Alles tweedehands via Marktplaats en met een flinke dosis geduld! Vergeet ook niet je ruimte aan te pakken. Ik ging helemaal los met akoestische panelen, met MiniDSP en REW en een Umik-1 microfoon, maar met alleen wat slim dempen en de Audyssey room correction mogelijkheden op de Denon kom je ook al een heel eind. Genieten voor relatief weinig geld! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 30-12-2023 20:52 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koningpost
Hi all,

Ik ga morgen voor 150 euro deze receiver ophalen. Ik heb het idee dat ik hier een zeer goede deal te pakken heb.
Denon AVR-X1300W
€ 150,00
https://link.marktplaats.nl/m2063452699?

Dank voor alle reacties! Ik waardeer jullie hulp enorm!
Pagina: 1