IIS Beheer netwerk folder op Syn NAS schrijven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 23:58
Mijn vraag
Ik heb een webservice draaien in ons ERP, waarmee ik een arschiefstuk aan zou willen maken op mijn synology NAS.
Dit wil maar niet lukken doordat ik IIS niet goed in krijg gesteld zodat deze de webservice de juiste rechten heeft.

http://localhost:89/Archiefstuk_Toevoegen
{ "Bestandsnaam":"\\\\192.168.1.99\\test.pdf", }

Foutmelding De externe server heeft een fout geretourneerd: (500) Interne serverfout.

Ook geprobeerd "192.168.1.99\\test.pdf", (Krijg dezelfde foutmelding)
en
\\192.168.1.99\\test.pdf", (werkt maar maakt het bestand aan op de C-schijf in een nieuw mapje 192.168.1.99'

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS met gedeelde folder.
https://support.kingsoftware.nl/king-webservices/
IIS 10.0
Maar voor dit lokaal domein/rechten probleem kunnen ze me niet helpen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op de NAS dezelfde account aangemaakt+ wachtwoord als mijn server user/password voor de betreffende map

toepassingsgroep King Webservices de identiteit naar de server account gewijzigd icm wachtwoord.
Bij de service zelf de toepassingsgroep gewijzigd naar deze toepassingsgroep.

Ben nu echt ten einde raad en op zoek naar wijze raad, wie de gouden tip heeft, kan een bol.com tegoedbon van 40€ verwachten.

Kan eventueel meegekeken worden via teamviewer/discord.

Beste antwoord (via Godlikev op 29-12-2023 21:55)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
De geslaagde post geeft geen exception (is geen uitzondering), dus vind je niet in de event log terug. Alleen de access log en wat King zelf besluit te loggen.. hiervoor zou ik even in web.config kijken en als dat geen aanwijzingen geeft:
- Process Monitor met filter op Operation = WriteFile vanuit je application pool process laten draaien, of;
- Everything alles laten tonen en sorteren op Date Modified (CTRL-6) om te zien of er ergens een bestand wordt bijgewerkt

Hartelijk dank voor het presentje!

[ Voor 4% gewijzigd door nescafe op 29-12-2023 21:37 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Wat staat er in je Event log, Windows Logs, Application? Iets over de daadwerkelijke foutmelding op het moment van error 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
#Date: 2023-12-29 20:05:25
#Fields: date time s-ip cs-method cs-uri-stem cs-uri-query s-port cs-username c-ip cs(User-Agent) cs(Referer) sc-status sc-substatus sc-win32-status time-taken
2023-12-29 20:05:25 ::1 POST /Archiefstuk_Toevoegen - 89 - ::1 - - 200 0 0 1666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
Dat is geen error 500 maar een 200 (OK). Maar wat staat er in je Event log, niet je access log?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godlikev
Dit gaf die, Exception : Waarde kan niet null zijn.Parameternaam: path

Haha wtf, dit maakt het een heerlijk weekend. Het is me gelukt, om het allemaal weer te simuleren had ik de accounts/toepassingen weer ingesteld, om dan goed omschreven fouten te creëren voor het logboek.

Maar het werkt nu ineens. Toch enorm bedankt voor het uberhaupt wijzen op het logboek en de aangeboden hulp.

Dit was echt belangrijk voor me, dus die tegoedbon heb je zo in de mailbox.

Alleen de geslaagde POST wordt nu niet gelogd inde evenmgr, kan ik dit eventueel nog forceren of ergens terug zien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
De geslaagde post geeft geen exception (is geen uitzondering), dus vind je niet in de event log terug. Alleen de access log en wat King zelf besluit te loggen.. hiervoor zou ik even in web.config kijken en als dat geen aanwijzingen geeft:
- Process Monitor met filter op Operation = WriteFile vanuit je application pool process laten draaien, of;
- Everything alles laten tonen en sorteren op Date Modified (CTRL-6) om te zien of er ergens een bestand wordt bijgewerkt

Hartelijk dank voor het presentje!

[ Voor 4% gewijzigd door nescafe op 29-12-2023 21:37 ]

Pagina: 1