Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07
Ik zoek een?
receiver/versterker

Wat is je budget?
Rond de 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil hiermee mijn Dali Zensor 5 speakers aansturen en de Dali Zensor Vokal als centerspeaker aansturen. Daarnaast wil ik een PC, TV box, en console op aansluiten.
Ook wil ik een betere bluetooth ervaring hebben. Momenteel heb ik een Onkyo TX-NR535 waarbij het mij te lang duurt voordat ik een telefoon op kan aansluiten. Ik heb deze 8 jaar met tevredenheid gebruikt maar sinds kort beginnen we ons steeds meer te ergeren aan de gebruikservaring zoals bluetooth, maar ook de ervaring van de internetradio is eigenlijk ondermaats

Wat heb je zelf al gevonden?

Denon AVR-X1700H DAB
Yamaha RX-V6A
Sony STR-DH790

De Denon DRA-800H Zwart valt voor mij af gezien de negatieve reacties met betrekking tot bluetooth.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar wat hands on ervaringen. Helaas is de snelheid van bluetooth of DAB radio ondermaats als ik zo wat reviews lees... Er zijn ook best maar weinig receivers te koop.. of zou een apparaat als deze ook al een oplossing bieden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:52
De Sony heeft geen HDMI 2.1 en is daarmee niet toekomstbestendig en zou voor mij afvallen. Tussen de Yamaha en de Denon is het voor mij om het even.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58
@vinpower heb je misschien ook al eens geprobeerd om de receiver te updaten?
Ik heb dit ook een keertje gedaan met mijn Pioneer en dat loste een aantal dingen op.

Idem met een Pioneer autoradio die na de update veel sneller een connectie had met mijn telefoon.

Op het moment het meest goedkope en eenvoudigste om te proberen.

Edit: klik

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 30-12-2023 11:56 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ad de Jong schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:55:
@vinpower heb je misschien ook al eens geprobeerd om de receiver te updaten?
Ik heb dit ook een keertje gedaan met mijn Pioneer en dat loste een aantal dingen op.

Idem met een Pioneer autoradio die na de update veel sneller een connectie had met mijn telefoon.

Op het moment het meest goedkope en eenvoudigste om te proberen.

Edit: klik
Bedankt! De laatste update is van 2020 meen ik en ik durf bijna te zeggen dat de receiver beter werkt zonder die update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 17:15
Denon en Marantz maken gebruik van Heos. Hiermee kan je middels de smartphone muziek afspelen van diverse bronnen waaronder bluetooth, laat je hierover voorlichten in een goede winkel.
Een hoge hdmi versie is wel wenselijk voor de toekomst en 5.1 indien je niet gaat bi-ampen anders is 7.1 wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:58
vinpower schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:16:
[...]

Bedankt! De laatste update is van 2020 meen ik en ik durf bijna te zeggen dat de receiver beter werkt zonder die update :+
Ah oké dat is dan inderdaad jammer :D

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
hmm op amazon.de staat het duurdere broertje van de Denon AVR-X1700H, namelijk de Denon AVR-X2800HDAB voor dezelfde prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:25
Je kan ook online kijken, voor een goede tweedehands van een betrouwbaar adres. Zo heb ik 1 jaar geleden een toen 1,5 jaar Denon X4500h voor 600 euro weten te scoren. Echt een fors verschil met de X1200w die ik had! Met name in de aansturing van het laag, de connectiviteit en de flexibiliteit.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Koop een Bluesound Node. Heb ik al jaren aan mijn Marantz SR7009 hangen en je hebt BT en internetradio gelijk voor elkaar. Tevens nog meer streamingsmogelijkheden middels Spotify etc.

Genoeg tweedehands te vinden https://www.marktplaats.n...spelers/#q:bluesound+node

Ik heb dit doosje https://www.marktplaats.n...bluesound-node-n100-zwart

[ Voor 19% gewijzigd door MotorBeast op 30-12-2023 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 22:40
Ik zou dan eerder een wiim mini of wiim pro kopen. De streaming mogelijkheden van een nieuwe receiver zijn meestal ook maar zo zo. Die van mijn denon gebruik ik in ieder geval vrijwel nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
Uiteindelijk staat de denon AVR-X2800HDAB hier bijna een maand. Erg tevreden qua connectivity met de verschillende telefoons. Ook vanuit standby kan ik van afstand via Bluetooth of app geluid afspelen. De Bluetooth verbinding is er nu ook direct zonder eerst een minuut of 2 te wachten.

Allemaal bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1