Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 16:44
Mijn vraag
Ik heb 5 jaren geleden ETH gekocht en zou deze nu willen verkopen. Echter weet ik niet meer hoe ik hieraan kan geraken en zie ik nergens een programma op de pc. Ik weet wel nog dat ik toen een programma heb gedownloaded op de pc, ik vermoed dat dit een/de wallet was. In mijn mailverkeer kan ik hier ook niets meer over terugvinden, alsook niet in mijn transactiehistorie...

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online opzoeken hoe je dit kan doen, maar ik word er eigenlijk niet wijzer uit. Het openbare adres heb ik wel gevonden:
https://etherscan.io/addr...684F#multichain-portfolio

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55

rjong5

?

Als je zelf een wallet hebt gemaakt zou je je 12 of 24 woorden phrase moeten hebben, daarmee kan je je wallet herstellen.

Als je dat niet hebt, hebt je waarschijnlijk heel erg veel pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://help.myetherwalle.../5449341-lost-private-key ?

Ongetwijfeld een open deur maar bij het installeren van je (software-)wallet moest je een password opgeven en een recovery; die heb je wel ergens?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

An Ethereum wallet recovery phrase, also known as a seed phrase or backup phrase, is a set of words that serves as a backup for your Ethereum wallet. It is typically generated when you create a new wallet and is used as a way to restore access to your wallet in case you lose or forget your wallet credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Metamask toevallig? Extensie in de browser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online opzoeken hoe je dit kan doen, maar ik word er eigenlijk niet wijzer uit. Het openbare adres heb ik wel gevonden:
Gelukkig gaat het niet om een al te groot bedrag xie ik.

Amount Value

0.111 $255.21

[ Voor 7% gewijzigd door rjong5 op 29-12-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Ik heb geen wallen recovery phrase of woordenlijst gekregen of kan deze nergens terugvinden.

Bij het installeren van de software zal er waarschijnlijk inderdaad een wachtwoord gevraagd zijn, maar ik weet dus niet meer welke wallet ik geïnstalleerd heb. @souljah1h dus effectief een programma, geen website of extensie.

Wat ik wel nog weet is dat het effectief een apart programma was dat ik heb geïnstalleerd en het heel lang duurde vooraleer ik de blockchain daarop gezet kreeg. Maar ik heb geen enkele bevestiging gekregen via mail hierover en kan hier ook nergens iets van terugvinden. Gezien ik de datum wel nog weet, hoopte ik misschien met een recoverytool te zien welke programma's ik in de loop der jaren geïnstalleerd en terug verwijderd heb, zo kan ik de wallet misschien terugvinden.

Maar dan nog, als dat al zou lukken, heb ik geen idee hoe ik terug toegang krijg tot mijn bestaand account in een wallet. Als ik op eender welke website van wallet nu een account maak of mij registreer, is er geen enkele manier om mijn huidige wallet te raadplegen, alleen 'nieuwe maken' of 'bestaande importeren'. Ik heb ondertussen al tig programma's geïnstalleerd met de hoop toegang te krijgen tot mijn account, maar tevergeefs.

Ik heb mijn coins toen gekocht bij litebit, maar die site is veranderd. Ik heb ook geen enkel bewijs (op papier dan) van het kopen van mijn coins. Ik denk dat dit via Paypal is gegaan, maar paypal gaat volgens mij niet zover terug.

Wel vervelend natuurlijk, ik heb inderdaad voor niet zoveel ingekocht (100€), maar nu heeft dat toch vrij mooi opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Flipking94 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:12:
Ik heb geen wallen recovery phrase of woordenlijst gekregen of kan deze nergens terugvinden.

Bij het installeren van de software zal er waarschijnlijk inderdaad een wachtwoord gevraagd zijn, maar ik weet dus niet meer welke wallet ik geïnstalleerd heb. @souljah1h dus effectief een programma, geen website of extensie.

Wat ik wel nog weet is dat het effectief een apart programma was dat ik heb geïnstalleerd en het heel lang duurde vooraleer ik de blockchain daarop gezet kreeg. Maar ik heb geen enkele bevestiging gekregen via mail hierover en kan hier ook nergens iets van terugvinden. Gezien ik de datum wel nog weet, hoopte ik misschien met een recoverytool te zien welke programma's ik in de loop der jaren geïnstalleerd en terug verwijderd heb, zo kan ik de wallet misschien terugvinden.

Maar dan nog, als dat al zou lukken, heb ik geen idee hoe ik terug toegang krijg tot mijn bestaand account in een wallet. Als ik op eender welke website van wallet nu een account maak of mij registreer, is er geen enkele manier om mijn huidige wallet te raadplegen, alleen 'nieuwe maken' of 'bestaande importeren'. Ik heb ondertussen al tig programma's geïnstalleerd met de hoop toegang te krijgen tot mijn account, maar tevergeefs.

Ik heb mijn coins toen gekocht bij litebit, maar die site is veranderd. Ik heb ook geen enkel bewijs (op papier dan) van het kopen van mijn coins. Ik denk dat dit via Paypal is gegaan, maar paypal gaat volgens mij niet zover terug.

Wel vervelend natuurlijk, ik heb inderdaad voor niet zoveel ingekocht (100€), maar nu heeft dat toch vrij mooi opgebracht.
toon volledige bericht
Zonder recovery gaat het moeilijk worden. De muntjes komen van Bittrex af en zijn toen naar 0xDa2b75AE9C8b1757bb2e6aBd065124Ce5636684F verzonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_5jBX9cMouRVgkay8LvIQDjsyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Urwv8nrkCnvSMtBDHRtk5vye.png?f=fotoalbum_large

Als het goed is heb jij hier toegang tot mits je de juiste woorden/private key weet (te vinden).

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 31-12-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartblitz
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-01-2024
Bittrex is helaas uit de lucht, je kan nog wel inloggen en withdrawen als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Zou het Parity geweest kunnen zijn? Of anders Geth met ev. Mist?
Wellicht heb je nog ergens een mapje met de naam keystore of keys, dan zitten daar je private keys in. Bestandsnamen kunnen beginnen met "UTC--". Anders eventueel wat verder Googlen op deze drie namen, misschien kom je iets herkenbaars tegen.

Edit: de link van MAX3400 beschreef dit ook al voor een gedeelte, zie ik nu.

Edit2: en zo'n keystore-bestand zou je dan met MyEtherWallet offline kunnen importeren, maar het is even wachten op de eerstvolgende release (v6.8.2 of v6.8.1-hotfix.#) waarin deze pull-request zit, omdat die een bug oplost. Of anders een v5 release zoals v5.8.9 proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Eegee op 05-01-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Hey heren, terug een update:

- Geen account op bittrex, dus kan ook niet inloggen, tenzij ik natuurlijk een nieuw account aanmaak
- Bestanden opgezocht, maar tevergeefs. Heel wat bestanden doorzocht, maar niet degene die ik nodig heb gevonden.
- ook als ik mijn adress zoek in verkenner, komt deze niets tegen, wat ik erg vreemd vind.

Is het een mogelijkheid dat je coins kan kopen zonder een wallet te hebben? Het kan misschien zijn dat ik mijn coins nog aan een wallet moet koppelen en deze enkel online heb gekocht toentertijd. Maar ik ben vrij zeker dat ik toen een programma heb geïnstalleerd dat met wallet/coins te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Bittrex is gestopt en accepteert geen nieuwe accounts meer.

Litebit heeft kennelijk destijds van Bittrex gebruikgemaakt om de coins naar jou te versturen. Ook Litebit is helemaal gestopt en je kunt dus de transactiehistorie niet meer opvragen. Zelf heb ik nog PDF-bestanden met de namen LiteBit-LB#######.pdf maar die moet je ook maar net eens opgevraagd hebben.

De zoekfunctie van Windows Verkenner werkt vaak niet zo lekker naar mijn mening, vooral niet om op inhoud van bestanden te zoeken.
Om bestands- of mapnamen te zoeken zou je eventueel Everything kunnen proberen, dat werkt goed en snel (over alle vaste schijfstations heen). Om in bestanden te zoeken zou je eventueel nog grepWin kunnen proberen, maar dat is wel enkel voor tekstbestanden. Of 'Powergrep' voor andere binaire bestanden zoals Word of PDF maar dat is niet gratis en ken ik verder niet.
Maar goed, dit gaat meer over alternatieven voor zoeken naar bestanden. Als je echt niks kon vinden dan kan dat natuurlijk en dat is dan wel jammer.

Herken je niks van de namen Parity, Mist of Geth als mogelijke programma's? edit: of Fether, ook van Parity
Parity is overigens ondertussen OpenEthereum geworden.

Ik kan me zo geen mogelijkheid voorstellen dat je ether kan kopen zonder een wallet te hebben. Ja, als je enkel van centrale exchanges gebruik hebt gemaakt, ik noem bijvoorbeeld een Poloniex. Dan zou het adres 0xDa2b75AE9... wat je gevonden hebt niet je walletprogramma zijn maar het stortingsadres van die exchange. exelletor hieronder heeft gelijk, het zal geen exchange zijn om de genoemde reden.

[ Voor 21% gewijzigd door Eegee op 06-01-2024 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:04
Eegee schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:37:
Ja, als je enkel van centrale exchanges gebruik hebt gemaakt, ik noem bijvoorbeeld een Poloniex. Dan zou het adres 0xDa2b75AE9... wat je gevonden hebt niet je walletprogramma zijn maar het stortingsadres van die exchange.
Exchanges sturen de muntjes na een storting meteen door richting een hot wallet. Ik denk dus dat het adres weldegelijk door TS is gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
exelletor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:49:
[...]
Exchanges sturen de muntjes na een storting meteen door richting een hot wallet. Ik denk dus dat het adres weldegelijk door TS is gegenereerd.
Heel goed punt, had ik nog even niet aan gedacht. Er zou dan inderdaad nog een extra transactie na moeten komen en die is er niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-07 08:51

Malarky

Wils voor wat ieder

Volgens https://debank.com/profil...d065124ce5636684f/history inderdaad de 0,111 ETH op 25 januari 2018 naar een wallet gestuurd.

Op 28 juli 2018 heb je nog een aantal LPT tokens naar die wallet gestuurd. Die komen van een LivePeer merkle-mine contract address, de tool die je mogelijk bedoeld en had geïnstalleerd op je computer: https://github.com/livepeer/merkle-mine

Door de Merkle Mine tool te runnen heb jij LPT tokens verdiend.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 05-01-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Nee, die LPT is van een airdrop, ik heb namelijk ook LPT uit het niets ontvangen, wel 2 maanden later.

[ Voor 11% gewijzigd door Eegee op 05-01-2024 23:04 ]

Pagina: 1