Aansluiten lamp op schakelaar wcd, draadkleuren mismatch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik wil graag een lamp op een schakelaar wcd aansluiten maar ik heb een mismatch voor wat betreft de kleuren van de draden.

De schakelaar wcd is dezelfde als in dit plaatje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eJvXKWSH1VUv9ps6JhZN6pC6vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYGIYZHKzFo7IHZUWv8c5QtY.png?f=fotoalbum_large

De lamp heeft een blauwe en een bruine draad. De blauwe wil ik middels een lasklem verbinden met de blauwe draad van de wcd. Dan blijft dus de bruine over; onder welke van de 2 schroeven bij de schakelaar gaat deze?

Ik heb gezocht op het internet maar ik kom telkens de combo blauw en zwart tegen en niet blauw en bruin, vandaar dus mijn vraag.

Beste antwoord (via Kapitein Prozac op 02-01-2024 17:22)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Je kunt de bruine draad naar de lamp naar keuze op één van de 2 linker contacten aansluiten. Sluit je op het onderste contact aan dan brandt de lamp als de wip naar beneden staat, sluit je op het bovenste contact aan dan brandt de lamp als de wip naar boven staat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Je kunt de bruine draad naar de lamp naar keuze op één van de 2 linker contacten aansluiten. Sluit je op het onderste contact aan dan brandt de lamp als de wip naar beneden staat, sluit je op het bovenste contact aan dan brandt de lamp als de wip naar boven staat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Bedankt voor het antwoord, het is inmiddels gelukt.