Welke NAS aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 16:44
Ik heb onlangs een Zappiti mediaplayer gekocht waar je 2 HD kunt insteken, dus HD van 16TB gekocht maar in mijn stereokast is dat niet om aan te horen van het lawaai dat de HD maakt (tok,tok,enz..) Daarom besloten om mij een NAS aan te schaffen en een extra HD van 16 TB te kopen omdat ik weet dat ik mijn eerste HD moet overzetten. Natuurlijk zou ik dan ineens mijn NAS willen gebruiken voor mijn foto's die nu op mijn pc staan. Nu hoor je mijn vraag al aankomen, welke NAS? Synology daar ben ik van overtuigd maar ik zie het bos door de bomen niet. Synology DS923+ lijkt mij wel iets of kom ik met DS 423+ ook al toe? Of zijn er nog andere (en betere) opties. Is in mijn geval het RAM geheugen bepalend?
Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je enkel 2 disks wil inprikkennen wat foto's & video's opslaan: uitvoering: Synology DiskStation DS223 en zelfs dat is mogelijk al overkill.

Allicht het overwegen waard: bedenk even hoe je de belangrijkste data alsnog (elders) in een backup wil hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paep
Bedankt voor je antwoord, moet ik rekening houden met dlna? Of is dit niet van toepassing in mijn geval.
Mijn belangrijke data zet ik wel extra op een externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

paep schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:49:
Bedankt voor je antwoord, moet ik rekening houden met dlna?
Ik zou (nog) niet weten waarom? De meeste mediaplayers kunnen gebruik maken van NFS of CIFS om je NAS te bereiken en daarmee data op te halen en weergeven. En anders zou je eens kunnen kijken / onderzoeken naar iets als Plex of Emby als architectuur.

/edit: mogelijk dat een DS223 dan niet voldoet; sommige media-omgevingen hebben meer RAM of CPU nodig en in de DS223 kan je dat niet uitbreiden.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2024 14:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paep
Het is voor mij allemaal nieuw (ben ook niet meer van de jongste) en misschien daarom stel ik een extra vraagje. Dus als ik het goed begrijp kan voor mij de DS 223 dienen om mijn 4K films te streamen naar mijn Zappiti mediaplayer. Ik heb ook ergens gelezen dat (omdat mijn HD 7200rpm is) de NAS zeker hetzelfde toerental moet hebben. Ik heb dit bij Synology niet in de specificaties gevonden maar ik denk wel dat standaard zal.
Plex of Emby moet ik eerst googelen want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00

Tazzios

..

Een NAS heeft alleen een ventilator toerental, de schijf hoeft niet hetzelfde toeren te hebben als de ventilator. ;)

Indien je er 2 schijven in doet en gebruikt ze in Raid 1 is er wel slim om even snelle(toeren) schijven te nemen.
Pagina: 1