Bestanden kwijt tijdens uploaden naar Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderZee
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-03 13:47
Ik hoop dat ik hier hulp kan vinden. Ik ben namelijk behoorlijk veel belangrijke bestanden kwijt. Recoveren vanaf de harde schijf lijkt niet te lukken. Alvast mijn hartelijke dank! Ik gebruik een HP laptop met Windows 11.

Ik probeerde vanaf mijn laptop diverse mappen met bestanden (meerdere Gigabytes in totaal) te uploaden naar Google Drive. Ik dacht dat het uploaden klaar was. Ik heb daarom de mappen van mijn laptop verwijderd. Maar nu denk ik dat het uploaden nog bezig was en ik dat niet in de gaten had.

Ik krijg nu achter elkaar volgende melding van Google Drive op mijn bureaublad:

Google Drive
Kan bestand niet toevoegen
NAAM_BESTAND is verwijderd uit Google Drive, omdat je geen rechten hebt om bestanden toe te voegen aan NAAM_MAP_OP_GOOGLE_DRIVE. Neem voor hulp contact op met de Google Workspace-beheerder.

Ik krijg deze meldingen sinds ik mijn laptop heb opgeschoond met CCleaner (Aangepast opschonen). Of kan dat toeval zijn?

Ik zie dat in Google drive diverse bestanden zijn verwijderd, waarvan ik dacht dat ze ge-upload waren. Die bestanden waren namelijk eerst wel zichtbaar in Google Drive.

Andere bestanden zijn wel zichtbaar in Google drive, maar als ik ze probeer te openen, krijg ik een melding dat het bestand beschadigd is. Het bestand lijkt wel van de juiste grootte, dus het lijkt wel gewoon te bestaan.

Sommige mappen hebben op het map-icoon nu ook een icoontjes van twee pijlen die tegen de klok in wijzen. Ik weet niet wat dat betekent.

Kan het zijn dat mijn laptop nog bezig was met uploaden naar Google Drive? Het leek dat het uploaden klaar was. Worden de te uploaden bestanden misschien eerst in een tijdelijke map gezet en vandaar uit geüpload?

Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast mijn hartelijke dank!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Of Google syncte je bestanden waardoor na het verwijderen ze door syncen ook online werden verwijderd...

Begrijp ik uit je bericht hierboven dat je er nadat je de bestanden had verwijderd (ik neem aan richting de prullenbak), er Ccleaner overheen hebt gehaald? Als je dit met meerdere passes (dat wil zeggen, meer dan 1) hebt gedaan, dan is recovery zo goed als uitgesloten.

Hopelijk begrijp ik je verhaal dus verkeerd. Als de data je iets waard is, stop met elke recoverypogoing en lever je laptop in bij een datarecoverybedrijf. Beschouw het no-cure-no-pay bedrag dat je moet betalen als leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderZee
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-03 13:47
Het heeft niets met sync te maken. Ik heb Ccleaner alleen gebruikt voor het zogenaamde "aangepast opschonen". Dus het verwijderen van overbodige bestanden. En dus niet voor het extra goed verwijderen van bestanden voor meer privacy. Dat had ik ook duidelijk gezegd.

Geen idee waarom het antwoord van Br00ky als beste antwoord is gekozen. Ik neem aan dat hij dat zelf heeft gedaan. Het antwoord is van geen enkele waarde. Hij heeft ook de vraag niet serieus gelezen.

Mocht iemand anders wel een echt antwoord hebben, graag!

[ Voor 50% gewijzigd door SanderZee op 22-01-2024 09:32 . Reden: Het was geen echt antwoord op de vraag. Eerder bedoeld om zelf te scoren. ]