Platte dak isoleren binnenzijde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roboa
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01 11:25
Mijn vraag
Beste allemaal.

Ik wil graag de binnenzijde van mijn platte dak isoleren en heb een hoop topics gelezen over de toepassingen en het luchtdicht maken van div. aansluitingen.
ik heb nu de gehele doorsnede in ubakus gezet en ik zie zodra ik de isolatie aan de binnenzijde dikker maak als de buitenzijde dat er condensatie in de buitenissolatie kan plaatsvinden.
is er nog een andere mogelijkheid om met een betere RC waarde dit te kunnen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik ubakus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2Zx_HmrEZMsKQBpJuSeX_Wmhh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6xLkL0cQdEe3Sfqyfnu9uJsY.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Binnenkant klimaat folie toepassen? ik ken niet alle folies uit mijn hoofd maar volgens mij heb je nu een dampremmer te pakken.

Zit er trouwens geen damp dichte laag onder je pir?

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 29-12-2023 15:24 ]

• Roboa
Dampbarrièrelaag voor beschermen van wand-/dakconstructies (binnenzijde thermische isolatie), voor het creëren van luchtdichte lagen, met de gebruikelijke isolatiematerialen en inblaas-isolaties

zou ik deze moeten aanpassen na een andere klimaatfolie?

Ik heb een stukje dak opengemaakt vanaf de onderzijde maar dat lijkt er niet op.

• Roboa
twain4me schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:23:
Binnenkant klimaat folie toepassen? ik ken niet alle folies uit mijn hoofd maar volgens mij heb je nu een dampremmer te pakken.

Zit er trouwens geen damp dichte laag onder je pir?
Heb nog eventjes gekeken met het verschil met een Pro Clima Intello klimaatfolie of de ingevulde Siga majpell 25 dit maakt overigens weinig verschil.