[FreeBSD] Netmeeting & ICQ + natd & ipfw = ?

Pagina: 1
Acties:

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
hee mensen
ik probeer nu al 2 maanden deze 2 dingen aan de praat te krijgen, netmeeting draait op zich wel maar er komt geen video binnen en er gaat geen video uit. Uit de faq van netwerk troubleshooting komt eruit dat netmeeting de poorten 522, 389, 1503, 1720, en 1731 gebruikt, maar wat moet ik er vervolgens mee in m'n freebsd router? die poorten via natd doorlinken naar de pc binnen m'n netwerk die er gebruik van moet maken en die betreffende poorten openzetten in m'n ipfw script?

wat icq betreft werkt ook alles behalve filetransfers, ik heb de wijzigingen in de faq gedaan aan m'n icq settings, en de betreffende portrange geforward met natd naar mijn pc en de portrange opengezet in ipfw, maar het werkt nog steeds niet...

iemand die hier eens een lichtje op kan laten schijnen?

thanx

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
probeer ze inderdaad eens te forwarden, over icq is laatst volgens mij nog een topic over geweest. ff zoeken dus

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
hmmmja voor icq heb ik ze geforwarded, en die instellingen gedaan... gewone msg's en chatten gaat allemaal wel maar files doet ie niet, bij degene die naar mij wil sturen zegt ie 'cant establish direct connection', verzenden van files naar anderen gaat overigens wel?
en het gekke is dat ik met msn geen files kan verzenden maar wel ontvangen...

weirde boel :?

ik ga dit weekend nog ff goochelen, als iemand zich geroepen voelt of een soortgelijk probleem heeft gehad hou ik me aanbevolen :-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."