Checkvraag installatie deurbel (bv Ring)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:46
Mijn vraag

Al jaren heb ik geen deurbel meer. Ik had eerst zo'n simpele draadloze op batterijen, maar die maakte geen goede verbinding en de deuntjes waren irritant. Nu heb ik bij mij thuis gekeken of alles voorbereid is om bv een Ring te installeren (Nog niet zeker dat het die wordt, maar laten we die als voorbeeld nemen). Mijn enige vraag is dus of het klopt dat ik hiervoor alles in huis heb en voorbereid ben.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb de oude bel (drukknop langs de deur) er af geschroefd, en tot mijn vreugde zie ik daar een gat waar nog draden in zitten. Die komen in de meterkast uit bij het volgende kastje (ga ik even vanuit):

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/IMG_7189.JPG

Dat zou dan de linker kabel zijn.

Als ik kijk op: https://support.help.ring.com/hc/nl/articles/360041352731

Dan zou deze transformator geschikt moeten zijn voor het aansturen van een Ring oid. Correct?

Volgens mij heb ik daarna 2 opties, want in de meterkast hangt geen bel meer. Maar vanuit de trafo is een opgerolde draad die nu niet aangesloten zit, waar ik een traditionele bel op kan aansluiten zoals:

https://www.praxis.nl/bad...urbel-ring-chroom/5369767

OF

Ik moet er zo iets bij kopen:

https://www.praxis.nl/bad...g-chime-gen2-wit/10125423

Correct?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden/bevestiging!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie bovenstaand uitzoekwerk :)

Beste antwoord (via KnoxNL op 30-12-2023 10:16)

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 09:40
Dat is een deurbel transformator die je daar hebt, die biedt dus 4v, 6v en 8v wisselspanning met een ampèrage van 0,5A.

De ring deurbel vraagt om een transformator van 8 tot 24 VAC, 50/60 Hz, 5 tot 40 VA.
Je deurbel transformator nu biedt zo'n 8VAC met 4VA.
Ik verwacht dat je huidige transformator het niet aan kan, ik raad je aan om een zwaardere deurbel transformator te plaatsen. Als je ruimte hebt in je stoppenkast, en je hebt er eentje met din rail, dan is het het mooiste om een zogenaamde DIN-Rail transformator te (laten) plaatsen. Hiervoor moet de stoppenkast open, als je daar zelf geen ervaring mee hebt, fijn door iemand met kennis van zaken laten doen. Anders moet je een opbouwmodel pakken.

Je kunt de Ring deurbel aansluiten op een normale deurbel, of je kunt die van ring zelf gebruiken.
Ik heb zelf een Eufy deurbel welke ik op de bestaande gong aangesloten heb, dat werkt prima.

Maar voor het gemak kun je er ook voor kiezen om "gewoon" een ring chime er bij te pakken, dat zal altijd werken en is wellicht makkelijker te installeren.

Alle reacties

• KnoxNL
Niemand?

Anders kan ik vanmiddag namelijk een nieuwe bel halen en installeren :)

Acties:
  • Beste antwoord

• eltweako
Dat is een deurbel transformator die je daar hebt, die biedt dus 4v, 6v en 8v wisselspanning met een ampèrage van 0,5A.

De ring deurbel vraagt om een transformator van 8 tot 24 VAC, 50/60 Hz, 5 tot 40 VA.
Je deurbel transformator nu biedt zo'n 8VAC met 4VA.
Ik verwacht dat je huidige transformator het niet aan kan, ik raad je aan om een zwaardere deurbel transformator te plaatsen. Als je ruimte hebt in je stoppenkast, en je hebt er eentje met din rail, dan is het het mooiste om een zogenaamde DIN-Rail transformator te (laten) plaatsen. Hiervoor moet de stoppenkast open, als je daar zelf geen ervaring mee hebt, fijn door iemand met kennis van zaken laten doen. Anders moet je een opbouwmodel pakken.

Je kunt de Ring deurbel aansluiten op een normale deurbel, of je kunt die van ring zelf gebruiken.
Ik heb zelf een Eufy deurbel welke ik op de bestaande gong aangesloten heb, dat werkt prima.

Maar voor het gemak kun je er ook voor kiezen om "gewoon" een ring chime er bij te pakken, dat zal altijd werken en is wellicht makkelijker te installeren.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op de trafo staat wat hij levert en bij de bellen kan je zien wat ze nodig hebben.
Veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn toch?

De ring werkt iig niet met de standaard bel maar alleen met de chime en/of de app.
Waarvan de app niet 100% betrouwbaar is.

• KnoxNL
@vassago Dat dacht ik ook, maar aan de reactie van @eltweako zie je wel weer dat dat dus niet per se zo is. :)

Dank beiden, ik zie nu af van een Ring oid en plaats toch weer een simpele set op batterijen voor nu. Later zal ik de trafo vervangen en e.e.a. meteen goed doen.

• vassago
  • Nu online
Mijn Ring wired ondersteund toch echt geen gewone deurbel en werkt hier prima op 8VAC, hoeveel A de trafo levert kan ik er zo even niet op vinden.

• eltweako
vassago schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:35:
Mijn Ring wired ondersteund toch echt geen gewone deurbel en werkt hier prima op 8VAC, hoeveel A de trafo levert kan ik er zo even niet op vinden.
4VA is vrij laag voor een beltrafo, dus ik denk dat dit een vrij eenvoudig model is geweest.
Als ik de site van Ring bekijk lijkt het er op dat afhankelijk van je generatie/model is of een bestaande deurbel aangesloten kan worden.

• vassago
  • Nu online
Correct, de Ring site is ook niet eenduidig.
Volgens de site werkt de Ring Wired vanaf 8VAC en volgende de handleiding vanaf 10VAC.

Enniewee mijn gedachte waas proberen kan altijd, de trafo kan ik indien nodig nog vervangen.

• KnoxNL
Ik heb het niet aangedurfd nu, dus voor 25 euro hangt er weer een elcheapo wireless ding.

Dank beiden nog voor jullie reacties :)
Pagina: 1