Wanneer wordt Teqfind uit de Pricewatch gehaald?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.803 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Er zijn al een paar topics geweest over de onbetrouwbaarheid van Teqfind:Er staat dan steeds dat er contact wordt opgenomen met de webshop en het topic wordt gesloten. Maar ze staan nog steeds in de Pricewatch.

Dat terwijl ze Webshop Keurmerk logo op de website hebben, maar geen keurmerk hebben.

De website geeft nu trouwens helemaal een 503.

Wat moet er gebeuren voordat ze uit de Pricewatch worden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

nlrb schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:18:
Er zijn al een paar topics geweest over de onbetrouwbaarheid van Teqfind:Er staat dan steeds dat er contact wordt opgenomen met de webshop en het topic wordt gesloten. Maar ze staan nog steeds in de Pricewatch.

Dat terwijl ze Webshop Keurmerk logo op de website hebben, maar geen keurmerk hebben.

De website geeft nu trouwens helemaal een 503.

Wat moet er gebeuren voordat ze uit de Pricewatch worden gehaald?
Het lijkt erop dat ze het keurmerk inmiddels hebben verwijderd, ik kan althans niks meer vinden. De 503 zal denk ik tijdelijk zijn geweest.

Ik zie dat er bij de laatste 2 shopreviews nog geen reactie is geweest van Teqfind, eentje over de levertijd en de andere over de betaalmogelijkheden. Ik ga mijn collega's van Sales Support vragen om hier verder in te duiken.

Heb jij verder misschien nog andere zaken gezien die je niet vertrouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
De 503 was idd tijdelijk.

De reviews op trustpilot liegen er ook niet om.

Maar buiten dat had ik verwacht dat je wel een keurmerk moest hebben om in de Pricewatch te mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtrumVesica
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09 01:26
Glaanie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:36:
[...]

Het lijkt erop dat ze het keurmerk inmiddels hebben verwijderd, ik kan althans niks meer vinden. De 503 zal denk ik tijdelijk zijn geweest.

Ik zie dat er bij de laatste 2 shopreviews nog geen reactie is geweest van Teqfind, eentje over de levertijd en de andere over de betaalmogelijkheden. Ik ga mijn collega's van Sales Support vragen om hier verder in te duiken.

Heb jij verder misschien nog andere zaken gezien die je niet vertrouwt?
Is hier ooit nog wat uit gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@AtrumVesica Durf ik niet te zeggen, mijn collega @BenOK is hier mee bezig (geweest), dus bij deze de vraag aan hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOK
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 09:50

BenOK

Pricewatch Support
Hé @AtrumVesica,
We zijn op dit moment nog in gesprek met Teqfind.
We verwachten op korte termijn veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtrumVesica
@BenOK Is goed, zodra er meer informatie is hoor ik het graag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ondertussen stapelen de slechte reviews op de verschillende sites zich op. Heeft iemand al in het insolventieregister gekeken?

Ik vind het jammer dat er geregeld zulke slechte winkels in de pricewatch staan. Vroeger wist je dat het betrouwbaar was om via tweakers te kopen en adviseerde ik dat ook aan familie. Maar tegenwoordig kan dat echt niet meer zomaar, er zit steeds meer troep tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtrumVesica
Ze staan tegenwoordig op de lijst van bekende malafide handelspartijen bij de politie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
AtrumVesica schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:38:
Ze staan tegenwoordig op de lijst van bekende malafide handelspartijen bij de politie.
Ik was benieuwd dus even google aangezwengeld, want zo'n statement moet je - vind ik - niet maken zonder bronvermelding:
https://www.politie.nl/aa...fide-handelspartijen.html
"Op deze pagina vindt u een lijst met handelspartijen (verkopers en handelaren) die als malafide bekend staan bij de politie. De politie raadt u alle handel met deze partijen af.
(...)
teqfind.com
"

@BenOK @Glaanie
...als zelfs de politie een waarschuwing plaatst, dan zou er in de PriceWatch toch ook wel iets meer gedaan mogen worden.

En bijna drie maanden geleden schreef @BenOK
We verwachten op korte termijn veranderingen
...maar uit de reviews sinds die datum blijkt dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

vanaalten schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Ik was benieuwd dus even google aangezwengeld, want zo'n statement moet je - vind ik - niet maken zonder bronvermelding:
https://www.politie.nl/aa...fide-handelspartijen.html
"Op deze pagina vindt u een lijst met handelspartijen (verkopers en handelaren) die als malafide bekend staan bij de politie. De politie raadt u alle handel met deze partijen af.
(...)
teqfind.com
"

@BenOK @Glaanie
...als zelfs de politie een waarschuwing plaatst, dan zou er in de PriceWatch toch ook wel iets meer gedaan mogen worden.

En bijna drie maanden geleden schreef @BenOK

[...]

...maar uit de reviews sinds die datum blijkt dat nog niet.
Ik heb intern dit weer eens onder de aandacht gebracht, zeker ook mede dankzij de lijst van de politie, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtrumVesica
Ik dacht dat ik een screenshot meegeplakt had, excuses.

Ook deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oly07LdWfn1ZjumdNoOdD9_b06Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvGb6n6T664VcWN5mawUVk3V.png?f=user_large

Gok dat de kans dat ze na meer dan 8 beloftes zo nu zeker wel mijn geld gaan terugstorten :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@AtrumVesica @nlrb @bahamapleister @vanaalten De prijzen zijn inmiddels offline gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@Glaanie goed dat er actie wordt ondernomen!

Maar... en ik kan niet uitsluiten dat er een cache-issue aan mijn kant is, maar ik zie Teqfind er hier nog bij staan:
uitvoering: AMD Ryzen 5 7600 Boxed
Heeft wellicht tijd nodig om naar de gebruikerskant door te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtrumVesica
Staat er ook nog voor mij, en met de verkeerde prijs nog wel.
Ook https://tweakers.net/shopreview/11126/teqfind/vergelijken/ is nog actief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@vanaalten @AtrumVesica Blijkbaar stond er nog een automatische import klaar, die 3 min na het verwijderen van de prijzen klaar was. Nu zijn echt alle prijzen weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Glaanie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:14:
@vanaalten @AtrumVesica Blijkbaar stond er nog een automatische import klaar, die 3 min na het verwijderen van de prijzen klaar was. Nu zijn echt alle prijzen weg.
En die automatische imports gaan er over een paar uur/dagen/weken niet voor zorgen dat ze weer vrolijk terugkomen? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Hahn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:15:
[...]

En die automatische imports gaan er over een paar uur/dagen/weken niet voor zorgen dat ze weer vrolijk terugkomen? :P
Neu, de automatische imports stonden al uit. De automatische imports worden op een bepaalde volgorde afgehandeld, maar worden wel allemaal tegelijk klaar gezet. Deze laatste import voor Teqfind stond dus al klaar, in de tussentijd hadden wij het vinkje weggehaald, maar de feed wordt blijkbaar niet uit die nog te importeren lijst gehaald.

@ACM Is bovenstaande eenvoudig te fixen? Dus dat als een vinkje voor automatisch import wordt uitgezet, deze feed ook uit de te importeren lijst wordt gehaald? Ik snap dat het lastiger wordt als'ie letterlijk net met die feed bezig is, maar dat lijkt gezien de aantallen bij Teqfind niet het geval te zijn (verwerkingstijd minder dan een seconde, tussen opslaan en automatische import zat ongeveer 1,5 minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Glaanie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:24:
@ACM Is bovenstaande eenvoudig te fixen? Dus dat als een vinkje voor automatisch import wordt uitgezet, deze feed ook uit de te importeren lijst wordt gehaald?
Wat je letterlijk vraagt is heel lastig. Die lijst moet op volgorde van indienen afgewerkt worden, er kan normaliter niets tussenuit verwijderd worden. Zo werken (de door ons gebruikte) queues nu eenmaal.

Maar wat je wilt bereiken is op zich wel te doen. Dan zou ie net voor ie begint met het downloaden en/of het verwerken van een download moeten bekijken of ie de beoogde import daadwerkelijk mag doen.

Maar het is wel een enorme edge case. Het is wat dat betreft veel simpeler als jullie een reminder zetten om "over een paar minuten" te controleren of de prijzen inderdaad verwijderd zijn gebleven ;)

Dan voorkom je ook alle op edge cases die wel echt moeilijk zijn om te voorkomen.
Ik snap dat het lastiger wordt als'ie letterlijk net met die feed bezig is,
Dat is wat mij betreft wel een voorbeeld wat te complex is om nog te proberen te voorkomen voor die ene keer in de 10 het (?) jaar dat dit voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

ACM schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:48:
[...]

Wat je letterlijk vraagt is heel lastig. Die lijst moet op volgorde van indienen afgewerkt worden, er kan normaliter niets tussenuit verwijderd worden. Zo werken (de door ons gebruikte) queues nu eenmaal.

Maar wat je wilt bereiken is op zich wel te doen. Dan zou ie net voor ie begint met het downloaden en/of het verwerken van een download moeten bekijken of ie de beoogde import daadwerkelijk mag doen.

Maar het is wel een enorme edge case. Het is wat dat betreft veel simpeler als jullie een reminder zetten om "over een paar minuten" te controleren of de prijzen inderdaad verwijderd zijn gebleven ;)

Dan voorkom je ook alle op edge cases die wel echt moeilijk zijn om te voorkomen.

[...]

Dat is wat mij betreft wel een voorbeeld wat te complex is om nog te proberen te voorkomen voor die ene keer in de 10 (?) jaar dat dit voorkomt :)
Dan houden we het op een edge-case, we hebben betere dingen liggen voor de schaarse dev-tijd :) Hoewel het vaker voorkomt dan je zal denken, bij faillissementen waar ze de webshop nog lekker laten draaien bijvoorbeeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.