Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 19:33
Weet iemand wat de betekenis is van de weergegeven temperatuur op het display van een Intergas Xtreme CV ketel als deze in CV bedrijf is.
Het display geeft op dat moment aan (van links naar rechts) een temperatuur in ROOD (links), een vlam in WIT (midden) en een verwarmingsradiator symbool in WIT (rechts).

De handleiding zegt het volgende hierover (paragraaf 7, blz 52)
code:
1
► 8.8.8.8 : Linker display / Gewenste temperatuur in °C / CV-druk / storingscode

Dus ik zou denken dat het de door de (OpenTherm) thermostaat gevraagde aanvoer temperatuur is.

De reden voor mijn vraag is dat ik in een discussie zit met de Tado servicedesk, omdat mijn Tado setup ingesteld is op het vragen van een maximale aanvoer temperatuur van 50 graden, maar volgens het display van de Intergas ketel blijft Tado regelmatig 65 graden vragen aan de ketel en de Tado service mensen lijken niet te geloven dat dit het geval is...

(Ik weet dat ik de maximale aanvoer temperatuur ook met P059 in de ketel zelf kan limiteren, maar ik wil liever eerst proberen om de tado gewoon te laten functioneren zoals hun eigen app instellingen beloven)

Beste antwoord (via AzertyNL op 29-12-2023 13:11)

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
@AzertyNL
Wat @Byorn al zegt... Om het nog iets preciezer te zeggen: links op het frontpaneel wordt bij een Xtreme de Tset getoond (Gewenste temperatuur in °C).
Wanneer een aan/uit thermostaat op de ketel is aangesloten, dan regelt de ketel zelf de aanvoertemperatuur en is Tset = P050.
Wanneer een modulerende thermostaat (OpenTherm) is aangesloten, wordt de aanvoertemperatuur door de thermostaat bepaald en is Tset = gevraagde aanvoertemperatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door arpeggio op 10-01-2024 14:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byorn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-08 19:34
De weergegeven temperatuur links op het display is de dan gevraagde/ ingestelde aanvoer temperatuur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
@AzertyNL
Wat @Byorn al zegt... Om het nog iets preciezer te zeggen: links op het frontpaneel wordt bij een Xtreme de Tset getoond (Gewenste temperatuur in °C).
Wanneer een aan/uit thermostaat op de ketel is aangesloten, dan regelt de ketel zelf de aanvoertemperatuur en is Tset = P050.
Wanneer een modulerende thermostaat (OpenTherm) is aangesloten, wordt de aanvoertemperatuur door de thermostaat bepaald en is Tset = gevraagde aanvoertemperatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door arpeggio op 10-01-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 19:33
Dank aan beide!
Ik zal voet bij stuk houden bij de Tado service desk mensen alhoewel daar geen doorkomen aan lijkt, wat een dramatisch slecht service niveau.