Excel conditional formatting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 11:27
Tweakers!

Alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb, maar ik zit nu met een uitdaging waar ik echt niet uitkom.
Voor mijn werk ben ik bezig met een project overzicht in excel waar ik meerdere projecten op 1 sheet wil hebben waarin alle milestones staan.

Vervolgens wil ik de project kunnen groeperen zodat wanneer ik een nieuw project aanmaak in duidelijk kan zien op welke datum er al milestones staan.

Met conditional formatting heb ik de individuele milestones al in de tijdslijn staan.

Echter krijg ik het maar niet voor elkaar de milestones ook te tonen in de rode balk (zie bijlage).
Dus per milestone een bepaalde kleur in het overzicht wanneer de individuele projecten gegroupeerd zijn.

Wie helpt mij voor het nieuwe jaar nog uit de brand?

De file: https://filetransfer.io/data-package/UHv8TRHc#link

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:32
Kan je niet gewoon een MATCH functie gebruiken in die conditional formatting in je rode rij?
code:
1
=MATCH(G$4;$D6:$D100) >0

Rij 4 bevat volledige datums opgemaakt als dagnummer. Maar je zoekt hiermee dus netjes op de datum die ook in kolom D staat

[ Voor 64% gewijzigd door dixet op 29-12-2023 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57
De eenvoudigere manier voor je groene blokjes:
Selecteer G7:ARJ:27, kies nieuwe regel en 'een formule gebruiken...'. En vul in "=$F7=G$4". Kies dan de juiste opmaak en dan heb je de groene blokjes automatisch ingevuld met een formule die een stuk leesbaarder is.

Voor je andere vraag, zie het antwoord boven mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 05-01-2024 15:13 ]