Bestaande radiator ombouwen naar elektrisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haskoloco
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-12-2023
Goedendag iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik heb op social media een video gezien over het ombouwen van een handdoekradiator naar een elektrische radiator met behulp van verwarmingselementen van radiator-outlet in Rotterdam:

https://www.radiator-outl...tor/verwarmingselementen/

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat is het verschil qua warmteafgifte met een "droge radiator" (zonder vloeistof):

https://www.radiator-outlet.nl/nl/elektrische-radiator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij blijft langer warm denk ik?

Zelf een radiator ombouwen naar electrisch klinkt wel een beetje gevaarlijk :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:17
Je mist denk ik de circulatie, bij het element zal het wel lekker warm worden, maar verspreid zich dit ook goed door de rest van de radiator?
Misschien is er iemand met kennis van thermodynamica aanwezig.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:14
Ik heb een vergelijkbaar element in onze handdoekradiator gebouwd. Zit nog in het reguliere CV circuit, dus gevuld met water maar we gebruiken momenteel geen CV.

Ik was aangenaam verrast, het werkt prima en de radiator wordt mooi egaal warm. Ik zou zeggen: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
@Mafs Ik denk dat het wel losloopt met de circulatie, je verwarmt onderaan dus er ontstaat stroming van het water in de radiator die de warmte best goed zal verdelen. Blijkbaar moet je 80%water en 10% antivries er in doen, en overdruklep monteren; dus het is wel voldoende doordacht.
Maar het blijft wel COP=1 verwarmen, dus net hetzelfde als een electrisch vuurtje van 20€ uit de bouwmarkt. Dus @haskoloco, als je er een van 2000W kan kopen voor 20€ en je kijkt niet tegen het werk op, is het interessant. Anders kan je beter de bouwmarkt bezoeken, ik had als kind zo´n goedkope electrische convector op m´n kamer en dat was perfect (nu betaal ik zelf rekeningen dus zou ik dat nooit willen uiteraard).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:51
haskoloco schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:45:Wat is het verschil qua warmteafgifte met een "droge radiator" (zonder vloeistof)
Het verschil zit hem vooral in het comfort. Een vloeistofgevulde radiator heeft een relatief constante temperatuur, terwijl een "droge" duidelijker pendelt.

[ Voor 0% gewijzigd door arievz op 05-01-2024 15:09 . Reden: typo ]

Pagina: 1