Heb me domweg en uit onvervaring en goedgelovigheid laten oplichten op 2dehands.be bij de verkoop van een gloednieuwe iPhone 15 ProMax 1TB. Koper kwam op de 21ste dec af met een mooi verhaaltje qua kerstcadeau en nog snelle verzending. Wilde overschrijven en ging dit wel filmen als bewijs zodat ik dezelfde dag nog zou opsturen. Ben er gewoon ingegetrapt jammer genoeg want het geld staat uiteraard nog steeds niet op mijn rekening. Met een fake app liggen emuleren waarschijnlijk. Pakketje is met een track&trace wel netjes afgeleverd in Nederland vanuit België.
Mijn vraag is wat ik nu nog kan doen om de boel te redden of het hem toch moeilijk te maken.
Info dat ik heb is:
-IMEI nummer toestel
-Email vd koper
-Gsm nummer vd koper
-Naam (zal wel niet echt zijn)
-Leveradres in Nieuwkoop (exacte adres)
Wat ik al gedaan heb is een aangifte bij de Belgische politie met bovenstaande info, maar die vertelden dat ze sowieso nooit naar het aflever adres kunnen of mogen en raden ook niet aan om het zelf te doen.
Wilde ook een aangifte doen in Nederland, maar dat kan niet als belg? Heb geen DigiID of iets dergelijks uiteraard.
Offtopic: ben nog bezig een Macbook Pro (met 13de maand gekocht) te verkopen, is echt verschrikkelijk hoeveel scammers nu hetzelfde proberen met mooi Nerderlands en hele verhalen erond.
Mijn vraag is wat ik nu nog kan doen om de boel te redden of het hem toch moeilijk te maken.
Info dat ik heb is:
-IMEI nummer toestel
-Email vd koper
-Gsm nummer vd koper
-Naam (zal wel niet echt zijn)
-Leveradres in Nieuwkoop (exacte adres)
Wat ik al gedaan heb is een aangifte bij de Belgische politie met bovenstaande info, maar die vertelden dat ze sowieso nooit naar het aflever adres kunnen of mogen en raden ook niet aan om het zelf te doen.
Wilde ook een aangifte doen in Nederland, maar dat kan niet als belg? Heb geen DigiID of iets dergelijks uiteraard.
Offtopic: ben nog bezig een Macbook Pro (met 13de maand gekocht) te verkopen, is echt verschrikkelijk hoeveel scammers nu hetzelfde proberen met mooi Nerderlands en hele verhalen erond.