• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Ik heb me net een Garmin eTrex GPS ontvanger gehaald (leuk speeltje trouwens) en ik vroeg mij af of ik dit kan gebruiken in combinatie met mijn Compaq Ipaq palmtop ? Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Verwijderd

Zijn er wince drivers bij geleverd en is het een PC kaart of een CF kaart (CF lijkt me sterk .. is net uit in US)?

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
het is een stand alone ontvanger, maar ik kan er een seriële datakabel voor kopen. Op de Ipaq kan ik ook een seriële poort zetten, dus technisch gezien kan ik deze twee op elkaar aansluiten. Mijn vraag is dus of er software voor de Ipaq bestaat om op deze manier met mijn GPS te kunnen spelen.

Verwijderd

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan geen devices op je iPAQ aansluiten op die manier.

Er zijn wel PCMCIA / CF GPS-addons, die werken wel.

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Nou ja.. dan maar weer verder Doom spelen op me Ipaq :)

Verwijderd

Over DOOM; waar haal jij je WADfiles vandaan???

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Ik speel of dit moment de shareware Doom1 versie.. hehe Retro !

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Nou, na enig speurwerk ben ik er dan toch achter gekomen hoe dit in zijn werk gaat, ik heb mijn Ipaq inmiddels zover dat ik de data die mijn eTrex stuurt kan zien. Ik heb ook nog een kaart-programma die een digitale kaart kan koppellen aan de ontvangen data. Dit gaat er heel goed uitzien ! Dit programma heet Ozi-Explorer en er kan een trialversie worden gedownload vanaf de website. Tot zover dus.

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Update ! Het OziExplorer systeem heb ik grondig getest (stadsplattegrond Maastricht) en het werkt ECHT GOED ! Het principe is eenvoudig. Je hebt een GROOT BMP plaatje van de plattegrond nodig, zeg, 4000×4000 pixels.

Je moet minimaal 2 referentiepunten weten op de kaart, lieft zo ver mogelijk val elkaar verwijderd (diagonalen zijn het beste). Van deze twee punten moet je de coördinaten weten in graden en minuten, bijvoorbeeld 50 graden 50,3297 minuten. Deze kun je op de kaart weergeven (pixel bij pixel) en het daar bijbehorende referentiepunt invullen. Naderhand pak je het BMP (orgineel 7,75 MB) in tot OZF formaat, waarbij het ongeveer 3,8 MB wordt. Dit laad je in je PDA.

Nu kun je de GPS ontvanger (NMEA uitgangsformaat) op de PDA aansluiten, en je ziet je positie. Je kunt uitzoomen en inzoomen. Als je beweegt, beweegt de kaart mee (jij blijft in het midden staan). Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind dit ULTIEM.

Afbeeldingslocatie: http://dweil.mine.nu/ipaqtrex.jpg

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:11
Yep zo kan dat ook met een PC en een Travelmanager zoals EZ Travel 3.0. Hebben wij hier ook met een Etrex Vista, en binnenkort met een Laptop in de auto... :P

Maar heeft die Etrex van jouw zelf geen kaart?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 11:02 schreef Solosmots het volgende:
Yep zo kan dat ook met een PC en een Travelmanager zoals EZ Travel 3.0. Hebben wij hier ook met een Etrex Vista, en binnenkort met een Laptop in de auto... :P

Maar heeft die Etrex van jouw zelf geen kaart?
Fijn dat je dat kan met je laptop.. maar we hebben het hier op een ipaq..

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:40 schreef Dweil het volgende:
Update ! Het OziExplorer systeem heb ik grondig getest (stadsplattegrond Maastricht) en het werkt ECHT GOED ! Het principe is eenvoudig. Je hebt een GROOT BMP plaatje van de plattegrond nodig, zeg, 4000×4000 pixels.

Je moet minimaal 2 referentiepunten weten op de kaart, lieft zo ver mogelijk val elkaar verwijderd (diagonalen zijn het beste). Van deze twee punten moet je de coördinaten weten in graden en minuten, bijvoorbeeld 50 graden 50,3297 minuten. Deze kun je op de kaart weergeven (pixel bij pixel) en het daar bijbehorende referentiepunt invullen. Naderhand pak je het BMP (orgineel 7,75 MB) in tot OZF formaat, waarbij het ongeveer 3,8 MB wordt. Dit laad je in je PDA.

Nu kun je de GPS ontvanger (NMEA uitgangsformaat) op de PDA aansluiten, en je ziet je positie. Je kunt uitzoomen en inzoomen. Als je beweegt, beweegt de kaart mee (jij blijft in het midden staan). Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind dit ULTIEM.

[afbeelding]
Erg stoer dweil :9~ ... ziet er phat uit :)
Kan je mij vertellen hoe je die 2 devices op elkaar hebt aangesloten?

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Je zult het niet geloven, maar met de autosync kabel van de Ipaq in combinatie met een zelf geklooid kabeltje naar de eTrex toe. Het "stekkertje" in de etrex bestaat uit een oude credit card, waar een paar draadjes doorheen zijn gedaan op de plaatsen van de contacten. In de praktijk blijkt dit, na wat initiëel geklooi, prima te werken.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Maar met 4000x4000 pixels ben je natuurlijk best gelimiteerd in oppervlakte. Even europa door is niet van toepassing neem ik aan...

En hoe weet het apparaat wat een weg is en wat niet..? Van een BMP is dat niet af te leiden natuurlijk. Of is het zo meer een veredeld kompas...

No offence hoor, erg cool dat je het werkend hebt gekregen, maar ik wil gewoon zo'n geile vrouwenstem die mij verteld wanneer ik rechtsaf moet :) Zit dat er al een beetje in bij de PDA GPS..?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 15:26 schreef Obi het volgende:
Maar met 4000x4000 pixels ben je natuurlijk best gelimiteerd in oppervlakte. Even europa door is niet van toepassing neem ik aan...

En hoe weet het apparaat wat een weg is en wat niet..? Van een BMP is dat niet af te leiden natuurlijk. Of is het zo meer een veredeld kompas...

No offence hoor, erg cool dat je het werkend hebt gekregen, maar ik wil gewoon zo'n geile vrouwenstem die mij verteld wanneer ik rechtsaf moet :) Zit dat er al een beetje in bij de PDA GPS..?
Ja.. dat zit in PDA GPS addons die te koop zijn..

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Voor geile vrouwenstemmen raad ik je aan om een of ander 0906 nummer te draaien. Een kompas is het ook niet, ik denk dat het het beste te beschrijven is als een elektronische kaart. Je ziet op de Ipaq waar je bent op de kaart, als jij beweegt, beweegt de kaart mee. Dit is dus niet zoals een routeplanner die je de weg wijst.

Ik heb mijn eTrex gewoon als leuk gadget gekocht, en het feit dat ik hem heb kunnen laten samenwerken met mijn PDA, gaat al mijn verwachtingen al te boven. Ik laat me verassen wat er nog meer in het verschiet ligt.
Pagina: 1