internetten via centrale

Pagina: 1
Acties:

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
Wij hebben thuis een telefoon-centrale, en ik zou graag daar via internetten,
situatie-schets van nu
Afbeeldingslocatie: http://www.veenstrareizen.nl/situatie.jpg

mijn modem zit nu nog voor de centrale, deze zou ik graag op dezelfde plek hebben als de tels, zodat ik ook via de centrale zaak kan bellen, maar nu het probleem, bij ons op de telefoons zitten een rijtje blauwe knopjes, waarbij knopje1 voor de buitenlijn bij ons thuis is, knopje 2 voor de centrale zaak is, knopje 3 tot 6 voor de telefoons welke bij ons thuis staan. maar hoe kan ik nou zo'n knopje via de modem kiezen, ik heb ook al geprobeert om een telefoon op de modem aan tesluiten en dan proberen te bellen, maar dat werkte niet.
Het merk van de telefoon-centrale bij ons thuis is GPT, tenminste dat staat op de sticker, het gaat het om een analoog telefoon-lijn

Please HelpMe

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Aparte centrale daar bij jullie...Mischien is ISDN een beter idee? (gaat internetten nog stuk sneller ook)

Anyway, normaal kun je naar buiten bellen op een centrale door 0, te kiezen voor het nummer. Weet niet hoe die combi bij jullie daar mee omgaat, bij sommige centrales kun je bv . 83, ervoor doen voor lijn1 en 84, voor lijn 2

Hou er sowieso rekening mee dat 56k6 modems de meeste centrales niet leuk vinden zodat ze wat langzamer werken

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

wat dacht je van lees de handleiding?? Ik weet haast zeker dat er iets over in staat. Je meot nl. ook een fax kunnen aansluiten op zo'n centrale en die heeft die knopjes ook niet.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Inbellen bij een internet provider is niet anders dan gewoon bellen lijkt me. Wat doe je dus als je iemand wil bellen? Dan moet je hetzelfde draaien voor de internet verbinding, en dat stel je gewoon in.

• helpme
de handleiding zijn we kwijt dus dat wordt moeilijk, en hoe wij normaal bellen, wij drukken eerst op een knopje zodat ie de buitenlijn pakt, dat knopje zit dus niet op de modem, en dat is juist mijn probleem.

dat van 83, en 84 ervoor zetten zal ik eens proberen.

bedankt voor jullie reacties, en meer zijn altijd welkom

• helpme
ik heb dus geprobeert om 83 en 84 ervoor te zetten, maar het wil maar niet lukken, wat ik ook probeer de modem begint te piepen als een gek en doet verder niks

Please Helpme

Verwijderd

Als je op je tel eens een extra 0 probeert ( toetsjew is niets anders dan een lijntoets denk ik ) voor een buitenlijn. Doe dit ook voor je modem evt met een ,. Probeer ook eens wacht op kiestoon bij modeminstellingen uit te zetten..

• helpme
ik heb de nummers 0 t/m 9 geprobeert op een toesel, maar ik krijg maar geen kiestoon, dus als iemand nog iets weet, please laat iets van zich horen.

• helpme
please als iemand nog iets weet, alsjeblieft post het hier
want het lukt mij echt niet :'(

Verwijderd

Is het mogelijk om via KPN te weten te komen welke code zij gebruiken om de buitenlijn te activeren? Het hierbij behorende signaal wordt volgens mij door de centrale omgezet naar wat wij in normale woorden als 0 betitelen.
Pagina: 1