Toon posts:

Geforce MX400; Resolutie vanderen in UT duurt eeuw

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ej mensen,
Misschien kan iemand mij hier verder helpen:
Ik heb pas een Winfast Geforce2 MX 400 aangeschaft en hij loopt dikke prima. Eén probleem echter:
Als ik in Unreal Tournament van beelscherm resolutie wil veranderen (dus van 800x600 naar 1024x768 bijv.) duurt dat ongeveer een minuut. Hetzelfde geldt voor als ik vanuit UT alt-enter naar windows.

Hiervoor had ik een Voodoo3 die dat probleem totaal niet kende. Nou weet ik dat Geforce kaarten dit wat trager doen dan voodoo's bijvoorbeeld, maar dit slaat echt alles..

Aan het systeem verder ligt het niet; 850Mhz Duron, 7200 toeren Ata66 schijf, 384MB geheugen enz enz.

Plz give me some help.

Groet'n
Hijsie

Verwijderd

Nou ik heb het zelfde probleem, en ik wordt ook nog gedisconnect als ik op internet zit..

En ik heb een PIII 450Mhz, 458MB ram, SB live player en Geforce2 MX 64MB..

Ooh ja en ik had nog een vraag, komt het omdat mijn pc zo langzaam is dat ik zoweinig frames heb in UT ofzo??
Ik las net in het boekje wat ik meestal niet doe dat de systeem eisen voor de proccessor 733Mhz zijn???

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
450 mhz is weinig voor UT ja. Als 733 minimum is dan is 450 te laag, maar dat kan je zelf toch ook wel verzinnen?

Verwijderd

Ik vind dat het in UT sowieso al aardig lang duurt voor hij switched naar de desktop (met een Matrox G400).

Met een GF3 gaat het wel aardig.

Maareh, 733Mhz is absoluut niet het minimum voor UT. Ik speel deze game al aardig lang en heb lange tijd op m'n AMD 550 gespeeld, absoluut geen problemen.

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik zal even wat duidelijk maken:

1) Unreal heeft een 3Dfx-Glide based engine (dus voodoo kaarten werken het best) en dus is het in D3D en OpelGL allemaal wat minder.

2)Een GeForce MX200/400 is kut.

3)Probeer eens de nieuwste drivers te installen van de Nvidia site. (detonators 19.20 geloof ik :D)

4)GeForce II kaarten willen nog wel eens problemen geven op computers met veel intern geheugen (bij UT) en dan moet je wat veranderen in user.ini iets met Memory range maar ik weet niet meer wat... |-(

5)UT is veel meer afhankelijk van Processor speed dan van 3Dkaart. (in D3D of OpenGL)

Misschien heb je hier iets an meer weet ik ook niet.
Bij mij werkt UT (nu) goed op een PIII-450 met 128MBram En een GeForce II MX 32MB-DDR! >:) (32bits 1024*768)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ok SilverZeven, even voor de duidelijkheid; GFII MX 400 kaarten zijn niet k*t.
Ik heb zelf een Asus 7100Pro 32MB en die loopt i.c.m een Duron 800 en 256Mb Pc133 SD-RAM perfect op 1024*768 op 32Bit met alle details op z'n hoogst.
Ook het switchen van resoluties en van UT naar windows duurt niet meer dan een seconde of 5 hooguit.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Oke ik heb dat zinnetje gebaseerd op geruchten... Dus als ze ze goed zijn volgens jou: oke!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 15:07 schreef SilverZeven het volgende:
Oke ik heb dat zinnetje gebaseerd op geruchten... Dus als ze ze goed zijn volgens jou: oke!
Ze zijn wel kut, maar je kan er wel aardig mee gamen :+ Maar dat lukt met een TNT2 ook :o

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Nou, als ik moest kiezen tussen een GFII MX400 of een TNT2 zou ik toch die eerste kiezen. B-)

Maar voordat dit uitloopt op een "ik zou dit en ik zou dat" topic, laten we er maar gewoon over ophouden.

Nog even over het topic zelf: Van alles de nieuwste drivers installeren, als ie dan nog steeds traag is ligt het toch echt aan je processor. Of je harddisk staat ramvol, dat scheelt ook in snelheid.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, in ider geval tx voor de respons.
Ik zal even wat dingen verder proberen. HD staat echter eerder bomleeg dan bomvol, ik ben altijd zeer netjes op mijn pc. Alles moet perfect zijn en dat merk je aan de snelheid.

850 Mhz Duron lijkt me toch meeer dan voldoende voor UT, dus dat is echt het probleem niet. Vooral als je bedenkt dat een kamaraad van mij met een 650Mhz Duron en een een GF2 dit probleem ook totaal niet kende.

19.xx drivers Detonator? Lijkt me een beetje vooruit strevend of niet?

eh, bedankt en mzzls.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, ik heb de oplossing gevonden.

UT op 32 bit draaien. En windows desktop ook. Raar genoeg, omdat je verwacht dat dit nog zwaarder is voor het systeem.
Bovendien wordt het spel er een stuk mooier op !!

-icey-, probeer dit ook eens, al denk ik dat het met 450Mhz processor nogal gaat tegenvallen.

gegroet

Verwijderd

THX hijsie maar ik denk toch dat ik beter een nieuw moederbord en processor kan kopen want met mijn FPS in UT schiet het niet op 1on1 en 2on2 spelen lukt wel maar 4on4 dan zakt de fps dan stort de fps helemaal in...

Nou ja toch bedankt..

Laterzzzz

Verwijderd

ooh ja nog ff terugkomend op die systeem eisen, ik denk dat het niet goed stond of dat jullie het verkeerd beggrepen,,

In het boekje van de Geforce2 Mx 64MB kaart die ik kocht stond dat de systeem eisen voor de kaart, een proccessor met 733 MHz moest hebben. (niet voor UT)

nou ja thx anyways

Verwijderd

Yo Hijsie,

Heeft het er misschien mee te maken dat je per ongeluk W2000 met ACPI-ondersteuning hebt geinstalleerd, aangezien al je devices dan op dezelfde IRQ werken?

Heb laatste mijn GF2 MX omgeruild voor een Voodoo3 en er twee weken lang UT mee gespeeld, ik was maar al te blij dat ik mijn GeForce daarna weer terug had. Veel helderder en beter beeld, minder strepen door het beeld, en veel hogere framerates, zeker op hogere resoluties. Mensen die nu nog beweren dat een Voodoo3 beter is dan een GF2 op een moderne pc, zijn vast dezelfde mensen die beweren dat een Mac-computer nog steeds beter is dan een normale pc...

My 2 cents.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Op vrijdag 07 september 2001 13:02 schreef Aikon het volgende:
450 mhz is weinig voor UT ja. Als 733 minimum is dan is 450 te laag, maar dat kan je zelf toch ook wel verzinnen?
Hehe, net ff op "geforce2 MX400" gezocht omdat ik ook van plan ben er een aan te schaffen..

Maarre... wat jij zegt is niet echt waar.. UT draait hier (450 mhz, 128 ram, diamond viper v550 16 mb) heel lekker in 800*600 met alles hoog... :)

Verwijderd

ok hier is dan maar de oplossing:

start UT op: druk op ~ (tilde) tik in: Preferences : druk dan op het 1ste plusje, iets met game engine geloof ik (damn dat spel heb ik al lang niet gedaan) iig, zoek ergens naar "cache size megs" Daar staat standaart 4 achter. Dat is verneukt. Maak daar 75% van je totale hoeveelheid geheugen van. Dus als je 128 heb 94 , als je 256 heb 175 ofzo, maak het iig een stuk meer. Herstart UT and enjoy :)
Pagina: 1