Vraag

• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:44
Welke Smart Phone kunnen via telefoon gesprek nog steeds gesprekken opnemen ?
Dit is zeer belangrijk voor mijn werk.

Ik heb gezocht op het forum maar niks hier van kunnen vinden.

Ter infomatie.

In het wetboek van strafrecht Lid 139A lid 1 staat dat dit wettelijk is toegestaan en dat men niet verplicht dit is te melden en de ander.

Bron 1 https://www.simyo.nl/blog/telefoongesprek-opnemen/
Bron 2 https://www.bhbw.nl/nieuw...et-opnemen-van-gesprekken

Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht Deze wet wordt niet overtreden op het moment dat men deelnemer is aan het gesprek. Voorwaarde is wel dat de opnemende partij zelf deelnemer is in het gesprek, of dat het gesprek wordt opgenomen in opdracht van één van de deelnemers in het gesprek.

[ Voor 30% gewijzigd door Prysm Software op 28-12-2023 21:57 ]

Beste antwoord (via Prysm Software op 22-01-2025 17:10)

• MilanIsMens
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-04 16:27
Ik geloof dat alle nieuwere Google Pixel telefoons hier een standaard functie voor hebben.

Google heeft een artikel over de opname functie in hun telefoon app die is inbegrepen met Google Pixels telefoons en apart te downloaden is.

Artikel over het opnemen van gesprekken

Google's eigen telefoon app

Hoop dat dit helpt! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door MilanIsMens op 02-01-2024 22:48 . Reden: Een verbetering in de leesbaarheid van de reactie en een typfout verbeterd. ]

Alle reacties

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De Samsung s21u, s22, s22u en s23u kunnen het iig nog met Cube ACR.
Valt weleens om, nu moet je bv een 2e programma draaien Cube ACR Helper. Dus wel af en toe checken of er niks omgevallen is.

• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:44
dragon2 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:01:
De Samsung s21u, s22, s22u en s23u kunnen het iig nog met Cube ACR.
Valt weleens om, nu moet je bv een 2e programma draaien Cube ACR Helper. Dus wel af en toe checken of er niks omgevallen is.
heb dit geprobeerd, maar geeft soms foutmelding of neemt totaal niet op.

• dragon2
  • Niet online
Prysm Software schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:04:
[...]

heb dit geprobeerd, maar geeft soms foutmelding of neemt totaal niet op.
In mijn familie werkt het nu op de genoemde telefoons 🤷 Wel natuurlijk alle rechten goedzetten, en goed HOUDEN, zelfde voor accu besparing, en alle updates en dat 2e programmaatje draaien, idem qua rechten en accu besparing.

Als je een import telefoon hebt kan het weer anders werken. Maar hier dus een rijtje Samsungs waarbij het wel werkt dus met Cube ACR.

Daarvoor hadden we Boldbeast maar die was een keer omgevallen, dus geen idee of die ondertussen weer werkt.

Maar deze 2 programma's zijn ook de enige die ik ooit aan de praat kreeg (let op dat je wel de goede cube acr pakt). En zet de telefoon eens op speaker als het anders niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32
Ik weet niet hoe het op andere OnePlus telefoons is, maar op mijn geroote OP3 en OP5 doe ik via Automate om de 5 min
code:
1
settings put global op_voice_recording_supported_by_mcc 1
en kan prima opnemen via de default caller app.

Om de 5 min ipv bij opstarten, omdat de telefoon detecteert wanneer men de grens oversteekt, en dit weer op 0 zet.

[ Voor 25% gewijzigd door grasmanek94 op 29-12-2023 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Ik heb er geen ervaring mee maar het zou kinderlijk eenvoudig moeten zijn volgens dit artikel.

Het zou met vrijwel iedere smartphone moeten kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWzh3Cd8q72xwcrpsEvrbRYeqmU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UVUE7LHAwivqXVlZNjJ5WzsQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Ad de Jong op 30-12-2023 00:18 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 00:16:
Ik heb er geen ervaring mee maar het zou kinderlijk eenvoudig moeten zijn volgens dit artikel.

Het zou met vrijwel iedere smartphone moeten kunnen.
[Afbeelding]
Ik heb al een jaren geen telefoon meer gehad (rijtje samsungs) die dat kon. Is in Nederlandse android telefoons al lang geleden veranderd in een plusje, om mensen mee toe te voegen aan het gesprek. In ieder geval de Samsung dialer van NL versies kan het al heel lang niet meer.
Enkele import versies (en ik meen bv xiaomi) hebben dat nog wel, vandaar dat ik zei dat het met andere versies anders kan werken.
Of wellicht dat een andere dialer kan helpen, dan heb je wel kans op een gesproken melding dat het gesprek wordt opgenomen blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:55
Prysm Software schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:50:
Welke Smart Phone kunnen via telefoon gesprek nog steeds gesprekken opnemen ?
Dit is zeer belangrijk voor mijn werk.

Ik heb gezocht op het forum maar niks hier van kunnen vinden.

Ter infomatie.

In het wetboek van strafrecht Lid 139A lid 1 staat dat dit wettelijk is toegestaan en dat men niet verplicht dit is te melden en de ander.

Bron 1 https://www.simyo.nl/blog/telefoongesprek-opnemen/
Bron 2 https://www.bhbw.nl/nieuw...et-opnemen-van-gesprekken

Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht Deze wet wordt niet overtreden op het moment dat men deelnemer is aan het gesprek. Voorwaarde is wel dat de opnemende partij zelf deelnemer is in het gesprek, of dat het gesprek wordt opgenomen in opdracht van één van de deelnemers in het gesprek.
Je vergeet 1 ding uit je eigen bron.
Bewaar je de informatie uit het gesprek niet voor jezelf, maar wil je het gebruiken voor je werk? Dan valt jouw telefoongesprek onder ‘verwerking van persoonsgegevens’ en volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) ben je dan verplicht toestemming te vragen aan de partij aan de andere kant van de lijn. Dit geldt ook voor bedrijven, zij mogen niet zomaar een telefoongesprek recorden. Dus bel jij vanuit een bedrijf (of als zzp’er) en wil je het gesprek opnemen? Dan ben je verplicht om dat vooraf te vermelden. Zoals veel bedrijven dat doen met een automatisch bandje voorafgaand aan het telefoongesprek.
Je geeft aan dat het voor je werk nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-06 23:25
Xiaomi heeft dat standaard ingebouwd zitten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MilanIsMens
Ik geloof dat alle nieuwere Google Pixel telefoons hier een standaard functie voor hebben.

Google heeft een artikel over de opname functie in hun telefoon app die is inbegrepen met Google Pixels telefoons en apart te downloaden is.

[ Voor 6% gewijzigd door MilanIsMens op 02-01-2024 22:48 . Reden: Een verbetering in de leesbaarheid van de reactie en een typfout verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MilanIsMens schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:44:

Klein probleempje, ik heb die functionaliteit niet, dus ik denk dat die voor Nederland niet aanstaat.

edit: ik ga dit draadje even volgen, want met mijn oneplus kon ik dit wel en was daar zeer blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 02-01-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanIsMens
Gropah schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Klein probleempje, ik heb die functionaliteit niet, dus ik denk dat die voor Nederland niet aanstaat.
Zou best kunnen sinds veel Google functies in Nederland uitstaan....
Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Er is een app genaamd Call recorder die gebruik ik en het neemt automatisch op.

• js7h
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
OK.

Mede door deze instructies is het me gelukt op een xiaomi telefoon, met Cube ACR, met de helper, en, na héél erg veel geklooi en gedoe, werkt het nu stabiel. Als mensen nog steeds met dit probleem kampen, reageer, en ik loods jullie er doorheen

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

js7h schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:00:
OK.

Mede door deze instructies is het me gelukt op een xiaomi telefoon, met Cube ACR, met de helper, en, na héél erg veel geklooi en gedoe, werkt het nu stabiel. Als mensen nog steeds met dit probleem kampen, reageer, en ik loods jullie er doorheen
Welke 'bron' heb je gekozen bij Cube ACR?
En dan bij het onderdeel Opnemen?

De app incl Helper installeren en instellen is me gelukt, maar de 'tegenpartij' opnemen lukt nog niet. Mijn eigen stem opnemen werkt wel.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piero84
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-01 21:43
js7h schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:00:
OK.

Het is een paar maanden later, maar kom dit topic nu tegen met jouw opmerking over Xiaomi telefoon.

Ik heb sinds een dag de Xiaomi Pocophone M6 Pro.

De stappen van Cube ACR en Cube ACR Helper doorlopen, maar helaas nog geen resultaat. Ik hoor slechts mijn eigen stem en de andere partij is niet te horen. Ik heb al eerder met Cube ACR met de Helper gewerkt op een oudere OPPO en daarop werkt het nog goed.

Mocht je nog zin en tijd hebben om me met dr Xiaomi te willen helpen, heel heel graag.

Beste wensen trouwens nog voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
Ik heb een tijdje de app BCR gebruikt. Dit vereist echter wel dat de telefoon geroot is maar heeft mij nog nooit gefaald. Er is ook een companion app beschikbaar welke de informatie uitleest en netjes presenteert.
https://github.com/chenxiaolong/BCR
Edit: Het is ook mogelijk via een nonrooted manier. Zie de instructies.

[ Voor 34% gewijzigd door ReTechNL op 02-01-2025 23:24 ]

Pagina: 1