Rijstkoker uit Amerika zonder juiste adapter ingestoken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• amsterdamned020
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb een rijstkoker uit de VS gekregen en helaas heb ik deze - niet mijn helderste moment - in het stopcontact gestoken met de wereldstekker ipv stroomomvormer.

Het apparaat deed het zo'n 10 seconden, waarna de knoppen niet meer reageerde. Toen besefte ik mijn fout.

Geen brandlucht, de display werkt nog (heeft ook een batterij) en verder niks gemerkt; de knoppen reageren alleen niet meer als ik 'm correct insteek met de stroom omvormer.

Stuk dus, stom.

Mijn vraag; is zoiets normaal te repareren, of is het einde verhaal? En waar kan je eigenlijk terecht om klein huishoudelijk apparatuur te laten repareren? Voor mijn computer en versterkers heb ik een adresje, maar dit weet ik niet zo snel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:17
ik zou eerst even zoeken naar een smeltveiligheid, dat zou de makkelijkste zijn. Klein glazen buisje met aan de uiteinden een metalen dopje. In het glaasje zit een (kapot) draadje

en anders is dit wellicht een mogelijkheid: https://www.repaircafe.org/bezoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:40
Wat voor een rijstkoker heeft batterijen?

Dat impliceert dat er ook een laagspanningsdeel aanwezig is, en daar kan het goed kapot zijn gegaan.
Ik dacht ook aan de smeltzekering maar ik heb er daar een aantal van vervangen in rijstkokers. 10 seconden is bij lange na niet lang genoeg om het element op te warmen én de zekering op te warmen tot de 170 graden die hij wil voelen om door te branden.

Ik vermoed uit je verhaal dat het een wat slimmere rijstkoker is en dat de voeding van de slimheid nu dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Een rijstkoker heb je al voor een paar tientjes, het moet wel een hele bijzondere zijn wil het het waard zijn daar een omvormer voor aan te schaffen? Laat staan te laten repareren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.