Synology Nas DS210+

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Johan1111
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-01-2024
Mijn vraag
...
Beste mensen ik ben nieuw hier en zit met een probleem en hoop het hier op te lossen

Ik ben in het bezit van een DS201+ Nu dacht ik mooi die ga ik opnieuw instellen en thuis als NAS gebruiken. Ik dacht ik zet hem terug naar fabrieksinstellingen maar nu blijkt dat het vereiste pat bestand niet op de Nas staat.
Synology is gestopt met ondersteuning van het product dus kan ik daar niet het juiste installatiebestand ( *.pat) vinden. Kan iemand advies geven of heeft iemand toevallig dit bestand nog in bezit waardoor ik toch weer verder kan.

Dank alvast

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, via het downloadcenter van synology lukt het in ieder geval niet
...

Beste antwoord (via Johan1111 op 30-12-2023 20:30)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:31
Synology heeft de pat bestanden offline gehaald omdat er een licentie verlopen is.
Als je hier geen backup van hebt krijg je deze niet meer van synology.

Misschien heeft iemand ergens een mirror op internet? https://www.reddit.com/r/...able_on_synology_website/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:31
Synology heeft de pat bestanden offline gehaald omdat er een licentie verlopen is.

Misschien heeft iemand ergens een mirror op internet? https://www.reddit.com/r/...able_on_synology_website/

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet je afvragen of het slim is een 13 jaar oud apparaat waar al jaren geen beveiligingsupdates voor zijn uitgebracht nog aan je netwerk en het internet te hangen. Of je moet een afgeschermd VLAN hebben zonder internettoegang waar je hem in gaat plaatsen.

My two cents, niet meer aan beginnen. Neem iets recents en ondersteunds, zoals een DS223j of gewone DS223.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1111
jeroen3 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:18:

Dank voor je reactie en link ik ga zoeken welke installatie programma hier voor nodig heb want dat is mij ook nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1111
nelizmastr schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:26:
Je moet je afvragen of het slim is een 13 jaar oud apparaat waar al jaren geen beveiligingsupdstes voor zijn uitgebracht nog aan je netwerk en het internet te hangen. Of je moet een afgeschermd VLAN hebben zonder internettoegang waar je hem in gaat plaatsen.

My two cents, niet meer aan beginnen. Neem iets recents en ondersteunds, zoals een DS223j of gewone DS223.
dank voor je reactie en je advies. maar was niet helemaal het antwoordt waar ik naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 14:26
Haha wist dat het van pas zou komen ik heb al die oude files gedownload toen het nog kon.

Morgen een drukke dag maar zal in de avond of anders zaterdag even de file voor je opzoeken. Nog voorkeur voor een speciale versie of de laatste ?
Als iemand sneller is ook goed 😄👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1111
Jaer schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:18:
Haha wist dat het van pas zou komen ik heb al die oude files gedownload toen het nog kon.

Morgen een drukke dag maar zal in de avond of anders zaterdag even de file voor je opzoeken. Nog voorkeur voor een speciale versie of de laatste ?
Als iemand sneller is ook goed 😄👍
Top snel geholpen blij mee, het systeem draait weer met 5592 ik kij hoe ver ik hier mee kan komen. Nogmaals dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Johan1111 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:12:
[...]

dank voor je reactie en je advies. maar was niet helemaal het antwoordt waar ik naar op zoek was.
Uiteindelijk is het jouw feestje, maar niet hier een topic maken als je NAS gehackt wordt en je data kwijtraakt :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1