wifi router achter een wifi router?

Pagina: 1
Acties:

• ThomasBHJensen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-06 13:33
Ik heb internet in huis. Een modem/router van mij provider, met ook wifi. Werkt allemaal prima. Vanaf die modem/router loopt een netwerkkabel naar mijn schuur/kantoorruimte. Daar staat een switch die de 2 desktops van internet voorziet middels kabels. Werkt naar wens. Prima oplossing en wifi leek me niets toevoegen.

Nu wil ik echter een chromecast gebruiken op een wat oudere tv die daar staat. Maar die chromecast heeft wifi nodig. Ik weet dat er speciale chromecasts zijn waar je een netwerkkabel in kan pluggen en dat er ook weer losse netwerkadapters zijn voor chromecasts, maar dat vind ik niks.

Dus dacht ik; ik vervang de switch gewoon door een router (met wifi) die ik nog wel ergens heb liggen.
Kan dat gewoon? Dus een tweede wifi router achter de eerste? En dan dus ook een wifi-netwerkje in mijn schuur?

Of voorziet iemand hier problemen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

waarom een router?
Waarom niet gewoon een AP? Die sluit je aan op je switch en je hebt wifi.
Je hoeft (inprincipe) geen routeringen te doen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Ja, als je de dhcp uitschakeld en hem op een van de LAN poorten aansluit, (en hem dus effectief als switch/access point gebruikt)
DarkSide schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:53:
waarom een router?
Waarom niet gewoon een AP? Die sluit je aan op je switch en je hebt wifi.
Je hoeft (inprincipe) geen routeringen te doen
Omdat hij die nog heeft liggen waarschijnlijk.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
Niet ideaal, maar het kán wel.
Stel dan wel de router in op AP-mode zodat ie niet nog weer DHCP gaat uitdelen in een ander subnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

ah overheen gelezen.
Als je er nog 1 hebt. Idd even in AP mode draaien. Dat moet wel kunnen. En dan ben je er.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ThomasBHJensen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-06 13:33
Dank voor de nuttige antwoorden. Kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
We hebben een sticky post precies hierover: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Pagina: 1