Toon posts:

ADSL <--> Chello kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

(ja, ik heb al de search gebruikt)...

Ehm, ik heb nu Chello kabel en het zuigt. Laatste maand is de verbinding weer regelmatig onder de 5 Kb/s of helemaal foetsie. Nu zit ik dus ADSL te overwegen, via XS4ALL. Echter... met ADSL heb ik dan 50 Kb/s met het Basic abbo volgens XS4ALL... Wordt dit ook waargemaakt?

Wat ik vooral belangrijk vind is een CONSTANTE snelheid naar nederlandse FTP-servers, bij Chello stuitert het op en neer tussen 1 Kb/s en 100 Kb/s (meestal het eerste...). En dan bedoel ik echt STUITEREN. De ene 5 sec retesnel en dan weer helemaal NIKS. Super irritant...

En zijn er mensen met XS4ALL ervaring? Helpdesk? Vriendelijke service? Snelle service? Kwaliteit infrastructuur? Downtijden? Enzovoort...

Graag gefundeerde adviezen en geen posts in de trant van "MxStream SUX" ofzo, daar heb ik weinig aan.

En een groot nadeel vind ik de aanschafkosten (300 piek oid)...

Kortom: ADSL... de moeite waard?

Pim

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat stuiteren is gewoon niet gezond, bel de helpdesk is een keer en laat je verbinding doormeten, er moet gewoon iets fout zijn in jouw wijkverbinding, bij mij zijn ze ook wel is wezen meten maar dat was al over toen ze echt kwamen.
:P

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 22:19
dan klopt er inderdaad iets niet...
(naja, ligt eraan waar je woont natuurlijk)
maar chello bij mij is gewoon constant 190 (in rotterdam)
mij zal je dus nooit aan de "ADSL" zien, als je KPN's variant eigenlijk wel zo mag noemen...

vul anders op www.speedtest.nl ff je postcode in, en kijk hoe snel het ongeveer hoort te zijn...
en zoek een leuke provider uit :)

//

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 11:43 schreef Chickendorp het volgende:
Dat stuiteren is gewoon niet gezond, bel de helpdesk is een keer en laat je verbinding doormeten, er moet gewoon iets fout zijn in jouw wijkverbinding, bij mij zijn ze ook wel is wezen meten maar dat was al over toen ze echt kwamen.
:P
Doet ie niet altijd hoor. Maar wel regelmatig, vooral op drukke tijden. Heeft naar mijn idee te maken met wijkbelasting. Ik overdreef het een beetje misschien ;-) Het is meestal dan 5 Kb/s en dan schiet ie opeens een paar seconden naar 40 Kb/s ofzo, en dan weer terug... om weer sloom verder te sukkelen. Maar als het rustig is (zelden, maar ok... 's nachts) haal ik vrolijk 150 Kb/s of meer.

Verwijderd

Hello ...
Ik heb zelf ADSL van Planet, en ik ben zeer tevreden, hiervoor heb ik kaashema gehad...dat zui...
De speed is voor 95% 50-55 kb/s, soms 35-45 maar dat kan ook aan de FTP liggen.
per maand haal ik zo'n 50 - 60 gig binnen.

Verwijderd

ja, ADSL is de moeite waard. Die 50 KB/s is gegarandeerd, dus je kan dingen downloaden met die snelheid vanaf de XS4all server. Daarbuiten kunnen ze natuurlijk niets garanderen, maar ik ben tevreden. De upload snelheid is wel traag, maar 8 KB/s. Hou daar rekening mee als je veel wil video-conferencen, want dat is niet al te snel. Het netwerk is de laatste tijd erg stabiel (in de omgeving Amsterdam tenminste), het gebeurd zelden meer dat de verbinding wordt verbroken.verbinding wordt verbroken.

Over XS4all ben ook ook tevreden. Hun helpdesk is goed, al zijn er soms wel lange wachttijden. Wel lastig is dat je soms de helpdesk van XS4all moet hebben en soms die van de KPN.

Het aanleggen schijnt wel nogal lang te duren. Ik ben net verhuist en toen heeft het 6 maanden geduurt voordat alles weer was aangesloten. Maar als het dus werkt, werkt het ook goed.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ikzelf heb wel ADSL maar niet van XS4all. Ik heb Planet en zit eigelijk altijd boven de 50KB/s! Meestal zit ik rond de >55KB/s!! Of het moet gewoon een langzame server zijn waar het opstaat! Let wel, dit is met Planet Internet en daar heb ik echt geen slecht woord voor! Maar XS4all heb ik geen ervaring mee! Maar het is altijd beter dat chello :P

Verwijderd

Ik heb zelf MXStream bAsic... In het begin was er veel trouble mee... maar dat komt omdat we hier 1 van de 1e waren met MXstream... nu is de verbinding echt goed en stabiel...

Downstream zit tussen de 50/60kb/sec met NL sites... buitenlandse ligt eraan maar meestal tussen de 40 en 55kb/sec

Upstream is minder bij basic... 5 tot 7kb/sec, maar ja of je moet Fast Adsl nemen dan is t 4 keer zo snel de upstream...

Voor de rest geen Package loss meer... en lage pingtijden... perfect voor gamen, heb meestal de laagste ping op GAmeservers... behalve @home die doen t beter....

Suc6

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

tip: blaas dat huisje waar alle wijkabels in lopen gewoon op!!! 8-)

Werkt wel hoor, als mensen geen tv kunnen kijken worden ze GEK...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 11:56 schreef gerritblaat het volgende:
tip: blaas dat huisje waar alle wijkabels in lopen gewoon op!!! 8-)

Werkt wel hoor, als mensen geen tv kunnen kijken worden ze GEK...
Oooo, dat hebben we hier regelmatig hoor, dat de TV enkele seconden op zwart gaat... van de week zelfs een HELE avond..... GEEN TV + GEEN INTERNET... UPC SUCKS!!!!!!!!!!!!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 16:27
Wij hadden hetzelfde probleem met dat stuiteren, met een kleine blauwe, staande modem. De 17de monteur die langs is gekomen heeft nu eindelijk een ander modem geplaatst (2de hands welliswaar), en nu werkt ie wel goed. Conclusie : chello werkt goed na een telefoonrekening van 50,- extra (22 cnt/minuut) en 30 vrije dagen (van die monteurs die vaak genoeg niet op komen dagen).
Pagina: 1