Bedankt voor de uitgebreide terugkoppelingdog4life schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:39:
[...]
Heb hem hier inmiddels semi-werkend (semi, gebruik geen scenes en ook geen spotify etc)
Ziet er goed uit, ik ga hier later mee verder.
Voor nu feedback/een vraag: waarom update je de pagina's door een compleet nieuwe json te sturen? Voor de main display (niet de knoppen) is dat volgens mij wel nodig, maar duurt vrij lang omdat het hele apparaat alles opnieuw rendert.
Volgens mij is het namelijk sneller om de mqtt topics te updaten voor de bars - m.a.w. door in NR meerdere virtuele pagina's (states) aan te maken, terwijl de button+ de nieuwe labels etc via het topic binnenkrijgt. In NR kun je dan de acties afvangen adhv de virtuele pagina's (states).
Wat vind je daarvan? Dat is iig waar ik me in wil bijten de komende tijd (maar zal niet zo snel gaan ivm werk, verbouwing en 3 kleine kinderen - ben ook geen hc programmeur, alhoewel ombouwen en uitbreiden me meestal vrij goed af gaat).
Wellicht dat jouw usecase anders is: bij mij hoeft het main display bvb niet middels een knop veranderd te worden, ik ben van plan dit te timen zodat tijdens de wijziging er waarschijnlijk niemand toevallig op een knop drukt (en als dat gebeurt is dat toeval, niet om van pagina te wisselen).
Wat ik wel middels de knop wil bereiken is om bvb te zien of de lichten op de zolderslaapkamers uit zijn, of ze handmatig uit te doen. En een andere pagina voor de lichten beneden etc. Dit kan volgens mij makkelijk door een mqtt subscribed bericht (vanuit zigbee2mqtt in mijn geval, met daarin de state/brightness/etc van bvb een lamp) richting een button+ topic te pushen via NR.
Wat jij in gedachten hebt, had ik ook eerst. Dit zijn mijn ervaringen:
- moeilijk om in NR een gate te bouwen. Dat moet dan voor elk inkomend topic. Dat werd bij mij al snel een zooi.
- ik wilde op het display verschillende velden per menu. Je kunt wel een leeg topic sturen maar dan blijft de B+ een streepje weergeven
- ik kan nu een waarde naar een mqtt topic blijven sturen, ook als deze niet wordt weergegeven. Dus de opbrengst van de panelen gaan naar buttonplus/wk1/display/overdag/6/value, ook als het display op avond staat. Erg eenvoudig om mee te werken
- het is niet mijn bedoeling om zelf te wisselen van menu. Wisselt automatisch op tijd tussen overdag en avond, en als de moOde player aan gaat over op menu muziek. Wachten op wisselen is dus niet zon probleem
-edit-
Ik heb vandaag ook nog een akelige bug uit mijn flow gehaald die de flow deed stoppen in sommige gevallen. Staat intussen in de GitHub repo