Toon posts:

Homedirectory's Proftpd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb al gezocht hier op tweakers, en zag meerdere malen de links naar de manual op www.proftpd.org, die dus blijkbaar nogal goed is, maar nu niet bereikbaar (tenminste niet hier vanaf mijn werk) Ik ben bezig een wbserver te installeren op mijn werk met ftp toegang, en moet het dus zo maken dat er een user inlogt op de ftp server, en dat ie dan standaard in de dir /var/www/ uitkomt. En dat ie niet omhoog kan bladeren in de dir tree...

hoe ga ik dat doen ???

Ik heb al heel wat manuals gevonden, en uitgeprobeerd, maar het werkt niet. Dus graag een step for step... :+ Als iemand het hier weet (twijfel ik niet aan 8-) )

Greetz...

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Hoe je ervoor moet zorgen dat hij in /var/www uikomt weet ik niet maar ik weet wel hoe je hem niet een stap omhoog moet laten bladeren:

Zorg dat de permissies van de user van de groep en de anderen niet executeble en niet te lezen zijn dus:
code:
1
2
dr--r--r--     root  root   ../
dr-xr-xr-x     root  root   www/

Je mag in dit geval dus niet dit doen als andere user:

cd ..

Ik hoop dat ik het zo goed gezegd heb en dat je er wat aan hebt en anders moet ik maar even verbeterd worden.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

zet in proftpd.conf een ~ achter defaultroot, zoals hieronder. En mogelijk moet je de FTP opnieuw starten.
ServerName "ProFTPD"
ServerType standalone
DefaultServer on
ServerIdent Off

defaultRoot ~
ServerIdent off is ook wel handig, kan men niet zien welke server je precies draait, en mogelijk exploits gaat zoeken.

/dev/null