koppeling Hue en Google verloren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• paulwit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hi,

Ik heb een probleem met de koppeling tussen Google en Hue. Deze is nu al voor de tweede maal verloren gegaan, waardoor de lampen niet bereikbaar zijn (offline) voor Google. Hieronder de details

Ik heb ongeveer 50 Hue lampen gekoppeld met de Hue bridge. Deze bridge is weer gekoppeld met google Home zodat ik de verlichting kan bedienen via de google speakers.

Nu werkte dit enkele weken geleden plotseling niet meer. Google gaf aan dat de lampen niet beschikbaar waren. In de google home app worden de lampen getoond als offline. Met de Hue app werkt alles wel gewoon, alsook met Homey. Opniew verbinden met Google home lukte niet. uiteindelijk heb ik alles van Hue uit de Google home app verwijderd. Ook toen lukte koppelen niet direct, maar na het in de Hue app verwijderen van wat oude lampen lukte dit wel.

Het opnieuw in de juiste kamer plaatsen van alle lampen is dan een vervelend en langdurig klusje, maar daarna werkte het weer.... voor 2 weken. Nu heb ik weer hetzelfde probleem. Ik kan nu wel opnieuw met Hue verbinden in de Google Home app, maar de lampen blijven offline.

Hebben meet mensen dit probleem? Weet iemand een oorzaak of oplossing?

Alvast bedankt!
Paul

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...