Triple Monitor setup issue (Nvidia Surround)

Pagina: 1
Acties:

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
Hi,

Ik heb een simracing setup met de volgende specs:

27GL83A (Product Code BB.AEUOMPN) links
27GL83A (Product Code BB.AEUDMKN) midden
27GL83A (Product Code BB.AEUOMPN) rechtns

Bij het configureren van NVidia Surround geeft de middelste monitor een probleem. Zodra ik deze
in de triple monitor setup selecteer gaat de setup van 144hz naar 60hz. In de configuratie van
NVidia is de omschrijving van de monitor ook anders:

3. is de 27GL850 (links)
2. is de LG Ultragear (midden)
1. is de 27GL850 (rechts)

Nu lees ik op https://www.rtings.com/mo...ws/lg/27gl850-b-27gl83a-b dat de GL850 en GL83A identiek zijn op de usb poorten na. Blijkbaar zijn deze monitoren dus ergens niet helemaal identiek. Zie meer topics dat de GL83a naar voren komt als GL850 in Windows: https://linustechtips.com...ng-up-as-a-27gl850-in-os/

Hoe kan ik dit oplossen? de drivers voor de monitoren zijn ook identiek, heb ook gekeken naar een andere monitor op marktplaats maar die hebben andere product codes die niet overeenkomen met de andere 2 schermen. Ook is het lastig om een monitor te vinden met de zelfde productcode, ook als ik zoek op een GL850. Ik heb overigens mijn 3 monitoren nu zonder Nvidia surround draaien doormiddel van aanpassing config file Iracing maar mis toch wel de optie om G-Sync te gebruiken.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ik mis mogelijk even de videokaart? Welke videokaart gebruik je hiervoor/

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:54
Hoe heb je ze aangesloten? Nvidia heeft soms nog wel eens problemen als je een scherm via HDMI aansluit en de andere 3 met DP.

Ik weet niet of je je computer alleen gebruikt om te simracen of dat je hem ook gebruikt voor andere zaken. Ik ben persoonlijk van Surround afgestapt omdat het allemaal net niet lekker werkte en switchen altijd irritant was. Ik gebruik nu zelf SRWE, wat voor mij persoonlijk vele malen beter werkt.

Dan Suzuki op YouTube heeft hier een goede handleiding voor gemaakt: YouTube: Triple Screen without Nvidia Surround | iRacing, ACC and rFactor 2

Zucht...

• dacronic-072
@Lelletje 3060 TI, alles aangesloten met DP. Ook scherm gewisseld, lijkt niets uit te maken.

@SgtElPotato de setup die ik nu gebruik is zoals in de video van Dan Suzuki. Werkt op zich prima maar ik wil het gewoon werkend krijgen met G-Sync.

• dacronic-072
wellicht is https://custom-resolution-utility.en.lo4d.com/windows nog een optie maar heb dat ook eens eerder geprobeerd, bleef het zelfde probleem houden.

• dacronic-072
of wellicht deze tool, https://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm.

blijf het merkwaardig vinden dat nvidia hier niet mee om kan gaan.

• dacronic-072
probleem is dat je deze tools gebruikt voor monitoren met verschillende specs, specs van de LG zijn identiek kwa resolutie en refresh rate. Dus waar haalt Nvidia zijn info vandaag en zegt op basis daarvan dit gaat niet werken?

• SgtElPotato
dacronic-072 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:58:
@SgtElPotato de setup die ik nu gebruik is zoals in de video van Dan Suzuki. Werkt op zich prima maar ik wil het gewoon werkend krijgen met G-Sync.
Maar G-Sync werkt dus nu ook niet zonder Surround als ik het goed begrijp? Want ik gebruik SRWE en heb gewoon 144hz op alle 3 mijn schermen namelijk :)

Ik zou ze eens stuk voor stuk aansluiten (1 per keer dus) en kijken of er iets mis gaat. Wellicht doet een kabel moeilijk of staat de hoge refreshrate gewoon niet aan op het scherm..

Zucht...

• dacronic-072
individueel werkt alles, is echt i.c.m. het spannen van de monitoren. G-Sync werkt ook zonder surround??? zie hier op mijn monitoren de refresh rate gewoon op 144hz staan maar gaan niet omlaag als mijn fps omlaag gaat. Weet je dat zeker?

• dacronic-072

• SgtElPotato
Ik lees daar ook dat Nvidia moeite heeft met Surround bij verschillende typenummers van dezelfde fabrikant.

Je kunt wellicht Moninfo nog gebruiken, misschien dat je het daarmee kan fixen. Zo niet zou ik toch kijken naar een SRWE of in die richting. G-Sync zou daarbij ook gewoon moeten werken op alle 3 de schermen (ik gebruik het zelf met 3xGL850 op mijn rig).

Zucht...

Pagina: 1