Oude Nikko Neon RC auto repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een Nikko Neon Panter 2 die niet meer werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaSH4q_zkOHTkFxEpbWlP-iC3gA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t5z55ZaGJ991rAsjgjSDoUNh.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al even met een multimeter gekeken, maar de batterij en stroom lijkt goed te werken. Er komt 10 volt binnen. Als ik de schakelaar aan zet op de auto zakt de spanning naar 2 volt, maar er gaat verder niets werken.

Iemand een idee wat de volgende stap zou kunnen zijn?

-

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:02
Heb je een nieuwe accu gebruikt? Of nog steeds de orginele? Denk namelijk dat als je de oude accu gebruikt hebt deze overleden is.

Maar mooi retro..... Ooit die dingen verkocht .... heel lang geleden.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Die voltage drop klinkt niet normaal. Kan je met een labvoeding of iets dergelijks 10V op het wagentje zetten en kijken of het zo wel werkt?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

Rmg

SysRq schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:25:

Ik heb al even met een multimeter gekeken, maar de batterij en stroom lijkt goed te werken. Er komt 10 volt binnen. Als ik de schakelaar aan zet op de auto zakt de spanning naar 2 volt, maar er gaat verder niets werken.
Die batterij is gaar.

• SysRq
Sorry, was niet duidelijk, het zijn oplaadbare batterijen. Met andere batterijen hetzelfde effect

-

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:35
Als je met nieuwe batterijen hetzelfde euvel hebt dan kun je er wel vanuit gaan dat er ergens een kortsluiting zit.
Misschien kun je ook alle condensatoren nalopen om te checken of deze bol staan of kapot zijn, die zijn het meest gevoelig voor ouderdom.

• SysRq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h6qcYl7cPnvIY5_iU6JRGtadws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBSGHUcIVrCRDbao8laLQ3Gz.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij niet...

-

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
Hey geinig! Wist niet dat er eens een andere versie van was. Vroeger had ik de 'Yellow Spider 3' die het zelfde was alleen dan in het geel. Op internet kan ik geen foto vinden maar wel een andere variant. De 'Brat'.

https://www.ebay.com.my/itm/225747213875

Maar terug naar jouw probleem. De accu is gewoon overleden. Het is pak hem beet bijna 30 jaar oud. Sowieso hadden die cadmium accu's een geheugen effect en dat ze snel degraderen door een wazige simpele lader die erbij zat. Je zou voor de gein een nieuwe volle 9V blokje eraan kunnen hangen en kijken of het überhaupt reageert.

edit.. te laat gelezen/gereageerd.

Reageert de auto als je er een andere accu/voeding op aansluit? Dat de besturing even beweegt?

[ Voor 10% gewijzigd door wauskoek op 28-12-2023 14:45 ]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59
Rechtsboven zie ik een transistor waarbij het lijkt alsof de bovenkant is gebarsten? 3 delige breuklijn in het dakje. Mocht dat zo zijn dan zit daar mogelijk je euvel.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wordt er ook iets warm? Als het echt een sluiting is moet je ergens de warmte kunnen voelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1