Mijn vraag:
Via iemand heb ik ooit een keer een VPS'je geleend om wat simpele dingen op uit te testen. Deze draait op CentOs 7.9.2009. En omdat die VPS-server nog steeds draaide is (een weesserver die vergeten lijkt te zijn
), leek het mij eens leuk om Docker uit te testen. Helaas wou de boel niet opstarten na de installatie, en liep ik volgens journalctl tegen deze foutmelding aan:
Ik heb een vermoeden dat dit VPS-platform niet geschikt is voor Docker, of niet de juiste kernel heeft om Docker te kunnen draaien? Klopt dat? In dat geval lijkt het mij op deze VPS onbegonnen werk om dit werkend te krijgen?
Wel zag ik zojuist dat er maar 1 GB geheugen in zat wat zeer magertjes is. Zou dat ook een rol spelen? De liet daar (nog) niks over los.
Ik denk wel dat ik even ergens anders een test-VPS'je aan ga schaffen om hiermee verder te gaan. Maar toch ben ik er wel even benieuwd naar. Aldoende leert men.....
Relevante software en hardware die ik gebruik:
VPS met CentOS 7.9.2009
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Een hoop dingen op Google, maar ik word er niet wijzer van.
Via iemand heb ik ooit een keer een VPS'je geleend om wat simpele dingen op uit te testen. Deze draait op CentOs 7.9.2009. En omdat die VPS-server nog steeds draaide is (een weesserver die vergeten lijkt te zijn
code:
1
| failed to start daemon: Devices cgroup isn't mounted |
Ik heb een vermoeden dat dit VPS-platform niet geschikt is voor Docker, of niet de juiste kernel heeft om Docker te kunnen draaien? Klopt dat? In dat geval lijkt het mij op deze VPS onbegonnen werk om dit werkend te krijgen?
Wel zag ik zojuist dat er maar 1 GB geheugen in zat wat zeer magertjes is. Zou dat ook een rol spelen? De
journalctl -eu docker
Ik denk wel dat ik even ergens anders een test-VPS'je aan ga schaffen om hiermee verder te gaan. Maar toch ben ik er wel even benieuwd naar. Aldoende leert men.....
Relevante software en hardware die ik gebruik:
VPS met CentOS 7.9.2009
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Een hoop dingen op Google, maar ik word er niet wijzer van.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes