[W2K] Domein aanmeld lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 09:51
Hoe kan ik het lijstje met domeinen tijdens het aanloggen uitbreiden met meerdere domeinen?

Nu is er alleen de keuze tussen het opgegeven domein, of de computer zelf. Dit wil ik dus met nog een (of meerdere) extra domein uitbreiden.

Alvast dank voor je antwoord!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm ??

je pc aanmelden in meerdere domeinen ?!?

Verwijderd

Deze Computer >> eigenschappen >> 2e TABblad; network Identification >> Identification >> verander Domein

• martijnn
Ik heb een laptop, er zit bij 2 verschillende bedrijven.
Ik wil dus snel in kunnen loggen bij elk bedrijf d.m.v. dat pulldown lijstje. Het is vrij omslachtig om elke dag het domein te veranderen via network property's.

Ik wil dus niet tegelijktijdig in 2 domeinen, maar de eene dag 1 domein, de volgende dag het andere...

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

lamaar :)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Je kan dat uitbreiden door een tweede PDC server in je netwerk te hangen met een andere domeinnaam en dan de twee domeinen met elkaar te trusten. Dat kan je doen met behulp van de server manager. ;)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 20:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

Zucht wat een reacties hierboven zelfs NA uitleg....|:(

kan je niet proberen om een andere user aan te maken en die de propertie svan dat andere domain mee te geven?

blup

Verwijderd

Pfffffffff.
PROBEER het nou eens, start opnieuw op en..... sjeemig! een dropdown menu!

• martijnn
Op vrijdag 07 september 2001 11:44 schreef Mithjo het volgende:
Pfffffffff.
PROBEER het nou eens, start opnieuw op en..... sjeemig! een dropdown menu!
Ja, en dan krijg je inderdaad een pulldown boxje, met ALLEEN het domein wat je net hebt ingevuld en je computernaam...

Dat wil ik dus NIET! Ik wil daar 2 domeinnamen en 1 computernamen. Ik heb het net nog voor de zekerheid geprobeerd, en dat werkt dus niet. (misschien eerst lezen?)

Verwijderd

Laat me raden, dat domein is niet bereikbaar waar je zit. Je krijgt alleen een lijst van de domeinen die beschikbaar zijn op het netwerk.

• martijnn
Nee, helaas...

Ik heb het hier namelijk geprobeerd. In dit netwerk hebben we 3 domeinen, en heb me daar allemaal een keer op aangemeld.

Nu heb ik het domein ingesteld in m'n network properties.
Daarna opnieuw gestart en vervolgens het andere domein ingesteld in m'n network properties.
Wederom opnieuw gestart en wat zie ik: nog steeds 1 domein (de laatst gekozen dus) en mijn computer naam.

Heb jij het wel voor elkaar ?

Verwijderd

Ingelogd op verschillende domeinen vanaf dezelfde fysieke locatie? Hmmm, met NT4 kan het iig wel.
Kan iets te maken hebben met Domainbrowsing. Heb helaas niet dezelfde situatie hier voorhanden. Dus misschien heeft de masterbrowser (PDC) van een domain geen lijst van andere domeinen?

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q150/8/00.asp?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=list%20%20domains&rnk=7&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 22:04

McMiGHtY

- burp -

Tussen die verschillende domeinen moet dan een trust aanwezig zijn, anders kan het gewoonweg niet.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:47

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op zaterdag 08 september 2001 12:01 schreef McMiGHtY het volgende:
Tussen die verschillende domeinen moet dan een trust aanwezig zijn, anders kan het gewoonweg niet.
Mee eens. Andere mogeljikheid is er gewoonweg niet.

(weer een gemiste kans van M$ B!ll)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 15:55 schreef Mithjo het volgende:
Ingelogd op verschillende domeinen vanaf dezelfde fysieke locatie? Hmmm, met NT4 kan het iig wel.
Kan iets te maken hebben met Domainbrowsing. Heb helaas niet dezelfde situatie hier voorhanden. Dus misschien heeft de masterbrowser (PDC) van een domain geen lijst van andere domeinen?
Heeft het allemala niks mee te maken. Het enige relevante is trusts tussen de domeinen. De oplossing die deze jongen wil bestaat eigenlijk niet omdat nt/win2k/xp maar met een domein tegelijk een trust kunnen bouwen (niet te verwarren met domein trusts)

Wim

• DarkSide
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien met een profile werken?
Dan kan je voordat het OS opstart.
Kiezen tussen verschillenden profiles.
hier kan je dan instellen per profile welk domein hij lid van moet zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:25
*gniffel*

Leuke reacties staan erbij. Maar goed. Zonder trust werkt het niet zomaar; dat had iets met de SID's te maken die worden gegenereerd.

Maar er zijn wel tooltjes voor; ik heb het iemand een keer zien gebruiken met NT4. Eén van de nadelen van dat programma was de enorme omvang die de registry aannaam. Dat had dus ook iets met SID, CLSID en SAM te maken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem.
De ene dag log ik in op een domein "naam1".
De andere dag wil ik inloggen op een ander netwerk met domeinnaam "naam2".

Ik wil met mijn gewone gebruikersaccount op beide netwerken in kunnen loggen zonder daarbij met bijvoorbeeld een administrator account (een ander account) in te loggen.

Mijn vraag is dus als volgt:
Op welke manier kan ik met domein "naam1" inloggen op domein naam2 zodat ik alle netwerkschijven kan zien?

Ik maak gebruik van windows XP sp1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Goed gezocht - maar open even een nieuw topic waarin je o.a. dit topic aangeeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.