Vakantie Frankrijk omgeving Dordogne met 3 kinderen

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Na vorig jaar op vakantie in Denemarken te zijn geweest willen we dit jaar toch wel weer wat zuidelijker op vakantie. Het was in de avond wel frisjes in Denemarken en we willen toch wel wat langer buiten zitten en de krekels horen.

We hebben 3 kinderen van 7, 10 en 15. De oudste is gek op paarden. We zoeken eigenlijk een camping met:

- Stacaravan of safari tent met eigen sanitair
- Zwembad met glijbaan/banen
- Niet al te afgelegen
- Riviertje in de buurt / gelegenheid om iets met paarden te doen zou leuk zijn
- Liefst niet een camping waar alleen Fransen staan. Hoeft ook geen Nederlandse enclave te zijn, dat is het andere uiterste 😁 Zolang de kinderen maar makkelijk contact maken

We kamperen niet meer met eigen tent, dus moet wel een huur accomodatie zijn.

Iemand leuke ervaringen/tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 18:30
Iets minder zuidelijk, maar voldoent denk ik verder aan al je wensen?

https://www.yellohvillage.nl/camping/mane_guernehue

Afgelopen jaar zelf geweest. Erg gave camping. Ook met wat dames van 10 jaar welke graag paardrijden en zwemmen.

Voor zoonlief is er een goed gevulde visvijver met karpers..

[ Voor 42% gewijzigd door St4ck3r op 28-12-2023 19:43 ]

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zat dit jaar op deze camping (drie kinderen, 4/9/13 jaar oud) en dat beviel heel goed:

https://www.lepech.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 17:42
https://www.beteruitvakantieparken.nl/ladraille
Heeft wel een christelijke signatuur, als je je daar prettig bij voelt is het wel een topplek: leuk zwembad, centraal gelegen in de Périgord, en veel te doen vanaf de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:34
Grappig! Wij hebben hetzelfde. Vorig jaar Denemarken geweest, erg goed bevallen, maar om dezelfde redenen nu voor Frankrijk gekozen. Wij zijn uitgekomen op de Ardèche. Nostalgie voor vriendin en mij spreekt het na wat inlezen ook wel aan. Camping gekozen met accommodatie (en airco) aan de rivier.

Ik ben gestart in Google maps en gezocht op campings in het gebied. Naar aanleiding van Google reviews verdere reviews etc bekeken. En laadpaal op t park was must voor ons.

Dordogne was mijn eerste idee - maar vriendin wilde heel graag hierheen. En ik ben niet zo moeilijk B)

Wel goed om beetje vaart te maken. Mijn eerste keuze was al vol en ook andere optie was al vol. Huidige camping hadden we laatste accommodatie naar onze vakantie eisen.

[ Voor 22% gewijzigd door VidaR-9 op 30-12-2023 21:02 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Kijk ook eens bij Greencamp, die hebben wel mooie safaritenten op verschillende wat kleinere campings.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Haha, grappig... wij (ook met 3 kids) zijn begin dit jaar naar Denemarken geweest en afgelopen zomer naar Frankrijk.

Wij zaten in de buurt van Montpollier, stukje verder rijden dan de Dordonge, maar zaten wel op een mooie plek.
Dicht bij het (zand)strand, dicht bij een boulevardje waar je prima kon eten en 2x in de week een marktje.
We zaten in een huisje op het park van Portiragnes L'Ami Soleil. Huisje voorzien van 3 slaapkamers, woonkamer/keuken en voorzien van airco (in 2 van de 3 slaapkamers, derde slk had een fan staan). Er zijn 2 zwembaden, waarvan eentje voorzien van (simpele) glijbanen, kids vonden het prachtig!
Enig nadeel, relatief weinig NL'ers en veel Fransen die er kwamen. Was vroeger wel een NL park, maar afgelopen jaren schijnt het wel minder te worden...

Wat mij opviel, prijs was ongeveer gelijk aan een stacaravan in Italië.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Owja, niet onbelangrijk: volgend jaar zijn de Olympische Spelen in Frankrijk, dus het zou best wel eens wat drukker kunnen zijn onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Na Denemarken in 2022 en vorig jaar Italie zijn wij ons ook aan het orienteren op een vakantie in Frankrijk. We zoeken iets wat niet te druk is (niet te veel prikkels zeg maar)
wij zoeken ook vaak iets via Google maps. Nu er nog niet uit. Ik hou dit draadje even in de gaten

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Dit was altijd een camping met paarden en paardrij trips, nabij een rivier:
https://les-tourterelles.fr/nl/beginpagina/
Schoonzus kwam hier vroeger, woont intussen in de buurt.
Geen idee wat er nog van de camping over is, maar:
Zwembad en riviertje in de buurt.
Glijbanen etc niet.

Plaatsje in de buurt is klein, maar heeft een pizzaria. Camping heeft ook eten.
Brive la Gaillarde is wel een leuke grotere plaats in buurt.
Perigueux daarna, veel groter, maar minder sfeervol.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
We zijn uiteindelijk uitgekomen op Camping les grottes de Roffy bij Sarlat.

Stacaravan met airco, 11 nachten.

Iedereen bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 15:04
Dank voor de tip! I kkwam hier uit nieuwsgierigheid terecht en heb net een plekje gereserveerd!

[ Voor 15% gewijzigd door proatjeboksem op 04-01-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

We zijn nog nooit naar die specifieke camping geweest, maar al wel een stuk of 8x naar andere Sandaya campings en die durven we inmiddels wel met de ogen dicht te boeken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1