[Multi] Lord of the Rings: Return To Moria

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:42

The Lord of the Rings: Return To Moria

The Lord of the Rings: Return to Moria is een survival-crafting videogame die zich afspeelt in de fictieve wereld van Midden-aarde, gecreëerd door J.R.R. Tolkien. Het spel is ontwikkeld door Free Range Games en uitgegeven door North Beach Games op 24 oktober 20231. Het verhaal speelt zich af tijdens het Vierde Tijdperk, na de gebeurtenissen van de The Lord of the Rings-romans. Het volgt een groep dwergen die hun thuisland Moria proberen te heroveren en het lang verloren gegane oude koninkrijk van Khazad-dûm te herstellen.

Het spel bevat procedurally gegenereerde omgevingen in de vorm van de mijnen van Moria, waarvan vele volledig donker zijn. Spelers moeten grondstoffen zoals ijzer, goud, kwarts, edelstenen en Mithril van drie bergen opgraven en gereedschap, wapens, uitrusting, structuren en middelen maken. Om te overleven, moeten spelers voedsel jagen en oogsten, hun slaap, temperatuur, wil en geluidsniveaus beheren en vechten tegen orks, grotrollen en andere wezens die in donkere gebieden wonen. Spelers kunnen ook bases bouwen, verschillende oude voorwerpen ontdekken, waaronder zwaarden die blauw oplichten wanneer orks in de buurt zijn, kaarten, bouwplannen en magische amuletten, en oude mijnen herstellen en smederijen en zalen herbouwen. Ze komen ook verschillende paden tegen die zijn afgesloten met runen. Het spel gaat ook over de geschiedenis van de dwergen, de verschillende dwergenclans en het effect van Sauron’s dood op de orks en wordt beschreven als post-apocalyptisch. De dwergen kunnen breed worden aangepast met een aangepaste personage-maker. Naast de singleplayer-modus kan één speler ook “hun eigen Moria” hosten om maximaal acht spelers toe te staan om online samen te werken.
Algemene info
- Releasedatum: 5-12-2023
- Platform: PC, PS5, Xbox Series S/X (release 2024 Q1) Crossplay komt begin volgend jaar.
- Ontwikkelaar: Free Range Games
- Publisher: North Beach Games
Links
Epic Games Store
Playstation Store
Trailer
Gameplay videos

Video reviews

[ Voor 10% gewijzigd door Poulske op 28-12-2023 11:53 ]

• Poulske
Gezien er nog geen topic voor deze game was deze maar even gemaakt.

Van de week de game op de kop getikt na toch wat gemixte reviews. Eerste indruk na een paar uur spelen.
De game doet gameplay technisch niets nieuws, combat is een beetje log maar als je van base building exploration games houd, zoals Valheim is dit een prima game waar je wel wat uurtjes mee zoet zult zijn.

Co-op is wel een stuk beter als solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
De game is nu in de Epic Games Store in de aanbieding en voor €16 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Jammer dat de game niet zo populair is en onder de radar verdwijnt. Dan hou ik het topic zelf maar levend, misschien dat er toch iemand meeleest. :+

Hij is nu in de aanbieding in de PS Store, PS Plus leden betalen €26.
Zeker een aanrader voor deze prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZ88Teb0p5MoCX75Ba9Q5T8SyqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d5oSH66Mk0T0S0tRQAmojiUm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Poulske schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:23:
Jammer dat de game niet zo populair is en onder de radar verdwijnt. Dan hou ik het topic zelf maar levend, misschien dat er toch iemand meeleest. :+

Hij is nu in de aanbieding in de PS Store, PS Plus leden betalen €26.
Zeker een aanrader voor deze prijs.

[Afbeelding]
Ben zelf aan het wachten op de xbox release.

Dwarfs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:22

Thermomet3r

het is warm of koud

Gisteren kreeg ik de aanbeveling van deze game via steam, zelf ben ik wel een fan van open world survival craft games ( zoals rust. palworld, valheim, raft). Nadat ik wat video's zag van de game begon het een beetje te kriebelen, alleen vond ik de combat in deze game er wat minder geweldig uit zien. Wat op zich geen probleem is zolang je niet constant moet vechten. Hoe veel van de tijd ben je bezig met vechten, minen, exploren, basebuilding?

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:04
Heb deze game helemaal gemist, ziet er leuk uit en krijgt op steam ook goede reviews! Prijs is ook super, vanavond maar eens proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Thermomet3r schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:46:
Gisteren kreeg ik de aanbeveling van deze game via steam, zelf ben ik wel een fan van open world survival craft games ( zoals rust. palworld, valheim, raft). Nadat ik wat video's zag van de game begon het een beetje te kriebelen, alleen vond ik de combat in deze game er wat minder geweldig uit zien. Wat op zich geen probleem is zolang je niet constant moet vechten. Hoe veel van de tijd ben je bezig met vechten, minen, exploren, basebuilding?
Het exploren en builden is het meeste van de tijd. Af en toe kom je tijdens het exploren mobs tegen die je kunt killen voor reagents. Het is lastig om dit in tijd uit te drukken, ik denk dat rond de 15% a 20% vechten is.

Je kan de game altijd op Steam proberen en als het niks is na 2 uur refunden.

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:04
Is er ook een einddoel in de game? Bij Valheim heb je de verschillende bazen en gebieden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Je doel is uiteindelijk om Moria weer op te bouwen en te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Heb hem sinds de release op Steam. ( weigerde om hem op epic te kopen ) Moet zeggen dat ik tot nu toe veel plezier heb met het spel. Er zitten nog hier een daar gekke dingen. Maar dat zit in een spel zoals valheim nogsteeds. Ben nog vrij in het begin volgens mij, dus ben benieuwd wat er gaat komen en met eventuele andere seeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:45
Is deze game ook goed te spelen als singleplayer game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 16:45
Ja, ik heb hem solo (uit)gespeeld en is prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Return to Moria is nu tot 19 december gratis te krijgen via Epic Games: https://store.epicgames.c...gs-return-to-moria-f01344.

Het spel is pas net iets meer dan een jaar oud dus dat is best snel. Gisteren heb ik mij er goed mee vermaakt. Sfeervol en best uitdagend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny 46892
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Oeps, gratis bij Epic en ineens ben ik uren verder. Lekker bouwen, op ontdekkingstocht en orcs te slim af zijn. Awesome!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny 46892
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De einde is wel echt bizar. Veel zoekwerk, niet weten wat je moet doen (zonder spoilers op te zoeken) en daarmee aardig wat frustratie. Maar: Job done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

ResuCigam

BOFH

Ik had deze game ook gratis gehaald bij Epic en ik moet bekennen dat ik er wel lol in heb. Het is veel lopen in het begin maar zodra je mapstones kunt maken is dat ook een stuk beter.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 11:16
Ik ben verslaafd aan dit spel momenteel.

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33
Momenteel in de aanbieding voor op de PS5. Voor die 15 euro ook maar eens proberen dan.
Pagina: 1