Ik draai mijn pc op Windows 10.
Na de wekelijkse update die ik vandaag deed, kon ik bijna geen enkel app meer openen.
Het systeem is geheel up to date.
Ik krijg de windows security popup
"These files can't be opened"
- Ik kan ook geen apps meer via het startmenu openen, daar reageert de pc helemaal niet op.
- Ik kan alleen sommige Windows programma's openen via help functie. De RUN functie werkt wel.
- Bij mijn "protection history" staan 4 hele oude meldingen met een lage bedreiging. Nieuwe blokkades staan er niet bij.
Ik heb via microsoft Bing begrepen dat ik de volgende map moet legen.
c:\programdata\microsoft\windows defender\scans\history
Ik mag alleen de map scans niet openen of verwijderen. Omdat ik niet de juiste rechten zou hebben. Als ik op deze melding doorklik, dan krijg ik de melding:
"You have been denied permission to acces this folder"
Via de security tab zou ik dan lees rechten moeten toevoegen, daar staan 3 gebruikers met full control
* Trustedinstaller
* System
* Administrators (dat ben ik dus)
Ik kan geen extra of nieuwe gebruikers toevoegen.
Er is maar 1 account op de pc. Dit is ook de administrator. Ik an dit niet checken via net user administrator /active:yes, want net.exe wordt geblokkeerd.
Ik heb verschillende virus scanners geprobeerd, maar mag er geen enkele opstarten, alleen degene van Windows maar die kan niets vinden.
Mijn cccleaner mag ik ook niet opstarten
Hebben jullie nog een tip voor mij?
Na de wekelijkse update die ik vandaag deed, kon ik bijna geen enkel app meer openen.
Het systeem is geheel up to date.
Ik krijg de windows security popup
"These files can't be opened"
- Ik kan ook geen apps meer via het startmenu openen, daar reageert de pc helemaal niet op.
- Ik kan alleen sommige Windows programma's openen via help functie. De RUN functie werkt wel.
- Bij mijn "protection history" staan 4 hele oude meldingen met een lage bedreiging. Nieuwe blokkades staan er niet bij.
Ik heb via microsoft Bing begrepen dat ik de volgende map moet legen.
c:\programdata\microsoft\windows defender\scans\history
Ik mag alleen de map scans niet openen of verwijderen. Omdat ik niet de juiste rechten zou hebben. Als ik op deze melding doorklik, dan krijg ik de melding:
"You have been denied permission to acces this folder"
Via de security tab zou ik dan lees rechten moeten toevoegen, daar staan 3 gebruikers met full control
* Trustedinstaller
* System
* Administrators (dat ben ik dus)
Ik kan geen extra of nieuwe gebruikers toevoegen.
Er is maar 1 account op de pc. Dit is ook de administrator. Ik an dit niet checken via net user administrator /active:yes, want net.exe wordt geblokkeerd.
Ik heb verschillende virus scanners geprobeerd, maar mag er geen enkele opstarten, alleen degene van Windows maar die kan niets vinden.
Mijn cccleaner mag ik ook niet opstarten
Hebben jullie nog een tip voor mij?